Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Bouwen aan een Haagse PCC 1210

in Trams en smalspoor

Gestart door De Burgemeester van Hespedam, 8 december 2012 17:05

Vorige topic - Volgende topic

De Burgemeester van Hespedam

Hallo,

Als reactie op de hierboven omschreven kleuren, gebruik ik voor HTM, Humbrol 71.

Het resultaat daarvan is te zien op bijgaande foto.

Hartelijke groet,
Niek

Remco vM

En dan voor histor reclame maken ;D

Frans van Meerwijk

:o Edelachtbare Heer Burgemeester  :o
Beste Niek  ;D

Ik zal NOOIT ingaan tegen uw'/jouw advies of mening...  (y) (y) (y)

Humbrol 71 is toch "Linen-cream"? (wat ik gebruik als 'zandgele bies' op Mat 54 of Mat 57...
Wellicht inderdaad een 'bétere' tint crème, dan mijn HR 103 die ervaar ik ook vaak als 'te geel, als ben ik in het HOVM ook al vele tinten crème tegen gekomen...
Ik héb nog een flesje M+F verf, de verf vind ik hopeloos, maar die kleur.... :P  (y)( :'(): het schijnt inderdaad die beruchte RAL 1001 te zijn...

@Remco: zwijg dus eerbiedig en stil (of verbaas je over die oude knarren, die een halszaak maken van die "JUISTE" kleur...

Histor leverde/levert goeie verf: als je een goeie/vakkundige kleurmaker treft/hebt bij de retailer, waar jij die verf haalt, heeft die verf ook de perfecte kleur, maar daar ligt dan ook exact ons grote (en wellicht onoverkomelijke) dilemma...
"WAT IS DE JUISTE KLEUR???"

Groeten van Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Remco vM

Ik heb ook alle eerbied voor jullie werk hoor,ik volg het in stilte  (y)
Maar ik vond wel grappig dat humbrol aanbevolen werd en dat er dan vervolgens histor op de tram staat ;), zag er de humor wel van in  ;)
Verbazen doe ik mij in deze wereld allang niet meer 8)

Frans van Meerwijk

:-X (y) ;D
Remco,
Ongetwijfeld is 'zelfs jou' duidelijk, dat Histor "1:1-verf" is en Humbrol, Revell, Vallejo, Tamiya (bespaar mij de andere fabrikanten....) de diverse modelverf-leveranciers... ;D

Kleurperceptie is voor iedereen weer anders en daarom zijn daar ook ellenlange discussies over (zoek maar wat er over de turquoise 1200 werd geroepen...)

NIEK heeft Humbrol 71 als "juiste kleur", ik heb modellen waar ik tevreden mee ben in HR 103 en zo heeft iedereen zijn "enige juiste  beeld"  ;) ??? ::)
Ik weet ook wel, dat 'mijn kleur' niet klopt, maar IK vind het mooi/acceptabel, dus 'is het goed'!!!
Het gaat er vooral om, dat JIJZELF tevreden bent met je prestatie!
Wat "de rest van de wereld" ervan vindt is toch niet belangrijk?

Groeten van Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Bommeldam

Heerlijk! Daar komt ie weer, die hersen-vermoeiende 'wat-is-nu-echt-de-juiste-kleur' discussie.  (y)

Dat zal ook nooit helemaal verdwijnen denk ik.

De meningen zullen daar altijd wel iets over verdeeld blijven.

Persoonlijk vind ik de door Niek gekozen kleur erg mooi, maar kijkende naar het grote voorbeeld: Ook daarbij voldoende kleur verschillen, mede bepaald door lichtval.

Maar terugkerende naar de bouw van de 1210: Niek, erg fraai en leuk om te zien dat je weer verder bent gegaan met het bouwen. Ik ben elke dag weer benieuwd naar het eindresultaat, dus blijf lekker door knutselen! (y)

Pauldg

Waarschijnlijk waren de 1:1 PCC's ook niet met Histor verf geschilderd terwijl daar toch jááren reclame voor is gemaakt. Net zomin als HTM trambestuurders allemaal een Vailliant HR-ketel bezaten en een Miele wasmachine of naar hun werk reden in een Opel van Riva.  :)

mvg, Paul
Boomshanka!

Hallo Trammers,

Inderdaad.........wat is creme. Heb aan dit onderwerp reeds veel tijd besteed. Bij het HOVM  zie je de verschillen.

Het is zoals Frans het zegt, je komt hier nooit uit!

We gaan vrolijk verder met knutselen!! :P

Niek.

Update 1210.

zie de foto's.

Volgende stap; de wagenbak cremé spuiten  :P en het dak grijs ::)

Trouwens..........wat vinden jullie nu van het kontje? 8)
Niek

Bommeldam

Niek: Het kontje? Lekkâh!  (y)

ziet er goed uit. In Facebook termen gezegd: LIKE!

WeKra

Check ook mijn Facebook

Zoedelaar

Als echte Hagenees en tramliefhebber is dit draadje en jouw website weer een aanvulling op veel moois dat ik hier op bnls heb leren kennen. En wat voor aanvulling?! Dit is nog eens modelbouw pur sang!
Helaas heb ik (nog) geen trams in 'Den Zoedel' rijden, misschien gaat het er ooit nog eens van komen. In ieder geval ga ik van jouw vorderingen genieten.

Olafs groeten uit 'Den Zoedel'!
Olafs groeten uit 'Den Zoedel'; modeltramstad in ontwikkeling

* Kijk voor meer op Instagram 'Den Zoedel'

Hallo Olaf uit Den Zoedel,

Ik wordt er verlegen van!! :)  Maar toch..........bedankt voor het compliment!

Hartelijke groet,
Niek

Update 18-7-2013

Bij de achterdeur is een strip los geraakt, daar moet ik dus nog iets aan doen.

Niek

Frans van Meerwijk

Mjam, mjam, een mooie echte crème HTM-PCC  ;D (y)

Die strip langs het dak kunnen ze in de Jeneverbes toch wel weer vastzetten? (uiteraard op voorwaarde dat ze het ding wel NETJES opbokken  ;) )

(Wat gebruik jij voor die groene bies?)

Frans