Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Doel: 250,00
Donaties: 136,00
Per saldo: -114,00

Bouwen aan een Haagse PCC 1210

in Trams en smalspoor

Gestart door De Burgemeester van Hespedam, 8 december 2012 17:05

Vorige topic - Volgende topic

Zoedelaar

Hallo Burgemeester!

Wederom een geweldig sfeerbeeld! Stap voor stap vordert de voor mij mooiste PCC (1200 serie) naar een fantastische replica in schaal. En ook de kleuren vind ik zo op de foto prima overeen komen. In het echt zaten er ook geregeld kleine verschillen in. Reuze benieuwd naar het vervolg.......

Olafs groeten uit 'Den Zoedel'!
Olafs groeten uit 'Den Zoedel'; modeltramstad in ontwikkeling

* Kijk voor meer op Instagram 'Den Zoedel'

De Burgemeester van Hespedam

Leuk hé Frans,

Op mijn site staan nog meer foto's. Samen met een 3D Weense werkwagen.

Trouwens......wat vindt je nu van het kontje!? :P

Hartelijke groet,
Niek

Waelsteder

Heer Burgemeester !

Moet jij voor het aanbrengen van raamrubbers die 1210 opbokken  ???
Ontwerpfoutje ?   ;D

Desalniettemin  (y) (y)

Groeten, Rob.
Rob Boeser is oktober 2019 overleden

Frans van Meerwijk

Niek,
Een HEERLIJK aaibaar Kontje!  (y) Ik ben Liefhebber en pretendeer "kenner" te zijn van zulke mooie rondingen  ;)

Ik ga tóch (ook al heb ik nog redelijk wat HR103 als crème) experimenteren met die H71, al dan niet met een drupje groen, wit of geel erbij... (Als ik het niks vind, hebben we altijd nog de Ovenreiniger  ;D ) En voor die groene biezen vinden we ongetwijfeld óók wel iets om die HS206 mee te vervangen...

Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

@Rob,

Inderdaad..........opbokken moest wel, de vloer met al zijn onderdelen staat in de remise aan de Frans Vrolijkstraat.
De trambouwers willen graag ervaring op doen met de raamrubbers plaatsen, vandaar........
De opgedane ervaringen worden aan het personeel van Karel Peer overgedragen, zij moeten het uiteindelijk doen.

Niek

Update 18-8-2013,

We zijn weer een stukje verder, maar er is nog veel te doen!

Hartelijke groet,
Niek

WeKra

Ik vind het echt geweldig! Hij ziet er keurig uit (Al zien we de neus nu even niet) De PCC 1210 was de eerste PCC waarmee ik in het HOVM een rondritje maakte, sindsdien volgden velen meer. Maar juist daarom is het nu mijn plan om ook de 1210 te maken van een BEC-setje. Deze zal binnenkort binnenkomen. Dit draadje zal de leidraad zijn voor mijn bouwsel.

Erg tof. Ik ga er vanuit dat de schuifruitjes tegelijk met de normale ruiten worden geplaatst? Kannie-wachten!

Wes
Check ook mijn Facebook

Helemaal vergeten dat koppie................ik was ook zo begaan met het kontje :P

En dan nu:

het Koppie

Niek

Waelsteder

Geweldig mooi, Niek, geweldig mooi opgeruimd ziet die werkplaats er nu uit !!    ;D

PS: en die 1210 natuurlijk ook, waarbij ik geen onderscheid maak tussen kopjes en kontjes.....

Groeten, Rob.
Rob Boeser is oktober 2019 overleden

Nog even een collage van de 1210.

Niek

Bommeldam

Niek,

Wanneer komt de dieplader door Bommeldam?  (y)

Het word een steeds fraaier exemplaar, en allemaal hand gemaakt!

Citaat van: WeKra op 18 augustus 2013 19:37
Ik vind het echt geweldig! Hij ziet er keurig uit (Al zien we de neus nu even niet) De PCC 1210 was de eerste PCC waarmee ik in het HOVM een rondritje maakte, sindsdien volgden velen meer. Maar juist daarom is het nu mijn plan om ook de 1210 te maken van een BEC-setje. Deze zal binnenkort binnenkomen. Dit draadje zal de leidraad zijn voor mijn bouwsel.

Erg tof. Ik ga er vanuit dat de schuifruitjes tegelijk met de normale ruiten worden geplaatst? Kannie-wachten!

Wes

Even geduld Wes, inderdaad de ruiten met schuifruitjes liggen klaar!

Mocht je een BEC-kit bouwen, zie dan:http://www.hespedam.nl/page73.html

Niek

Hoi
Even wachten nog, eerst nog foto's voor Hespedam. ;)
Om het spannend te maken een schets van de 1210. :P

Niek

Zoedelaar

Burgemeester....... wat doet u nou  :'(? Maak het niet zo spannend wilt u....?

Olafs groeten uit 'Den Zoedel'!

PS Bent u ook aanwezig bij de overhandiging van station Delft volgende week zaterdag?

Olafs groeten uit 'Den Zoedel'; modeltramstad in ontwikkeling

* Kijk voor meer op Instagram 'Den Zoedel'

@Zoedelaar,
Helaas ben ik niet aanwezig...Een burgemeester werkt nooit op zaterdag..... ;D

Niek