Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Bouwen aan een Haagse PCC 1210

in Trams en smalspoor

Gestart door De Burgemeester van Hespedam, 8 december 2012 17:05

Vorige topic - Volgende topic

De Burgemeester van Hespedam

Update: 8-4-2013

Veel plezier bij het kijken.

Niek

Pauldg

Hij wordt mooi Niek!

Ik dacht dat ik vandaag het grote voorbeeld zag langskomen, maar eenmaal langszij bleek het om de 1022 te gaan.

Het wordt nu echt lente, de PCC's komen uit hun remises!  :)
Boomshanka!

Post49

Maar nu nog een schilderbeurt ;D!

Gr. Erik.
Een goeie knoeiert is nog altijd een halve vakman!

Frans van Meerwijk

(y) Rustig doorgaan Niek...
Zowel nadruk op dat 'rustig', want dan wordt het tenminste mooi strak  ;D als op dat 'doorgaan'! want wij willen meer plaatjes en zéker een mooi kleurtje crème... (y) Ik ben voor de toekomstige bestuurder blij, dat er nu tenminste ook ordentelijke tochtrubbers op de deuren zitten  ;)

Moet Meesterschilder Peer zijn blaasbalg al opzoeken, of laat je eerst nog iemand jouw kunstwerk als "moedermodel" gebruiken: Er is volgens mij zonder meer een "Markt" voor een 1200-met-ordentelijke-ronde-raamhoeken... (Immers, de meesten (ik ook  :-[ ) verherbouwen/misbruiken een BEC-kitje hiervoor, net zoals er van mijn 1300+ 2100 "raamtechnisch" dus geen hout deugt...

Edelachtbare Mijnheer-de-Burgemeester, GA DOOR!!!  (y) (y) (y)

(de Directie van de Heeksche Tramwegmaatschappij heeft zich vanwege een identiteitscrisis teruggetrokken in therapeutisch centrum "Leuchtturm Roter Sand"  :P )

Groet van Frans

@Paul:  (y) (y): Inderdaad het wordt voorjaar!

@Erik: Rustig aan jongen, de carosserie is nog láng niet 'compleet', zéker niet naar Niek zijn standaard...
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Prachtige teksten, lig in een deuk!! ;D

Karel Peer is nog niet in stelling gebracht. Van een "Moedermodel" zal het niet komen, dit wordt de enige echte 1210 in model :P

@Frans, rust goed uit in "Leuchtturm Roter Sand" je blijft immer dezelfde :P

To-do-list: onderstellen, wagenvloer en interieur. Daarna schoonmaken en primer spuiten.

Maar dat duurt nog even......

Niek

Sven

Ongelooflijk als je bedenkt waarvan het allemaal eigenlijk gemaakt is. Dit wordt echt een topmodel.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Bommeldam

Ik heb het al eens eerder gezegd en ik zeg het weer: Wat een waanzinnig fraai bouwproject!

De tochtrubbers op de deuren ogen mij wat vreemd omdat deze op de deuren liggen en dus eigenlijk uitsteken, wat in werkelijkheid niet zo is. Maar voor de rest...  (y) (y) (y) (y) (y)

Frans van Meerwijk

Peter, je hebt helemaal gelijk, dat die tochtrubbers niet "op" de deuren liggen, maar ze zijn natuurlijk wél behoorlijk prominent aanwezig en dan is de truc van Niek om ze aan te duiden helemaal niet verkeerd: Het bouwen van een 'perfect model' hangt immers niet alleen af van een goeie maatvoering, maar zéker ook van "het gevoel van Herkenning"... (en is dan ook verdomde lastig  :-[
Kijk maar eens naar de diverse succesvolle modellen (in ons geval uiteraard TRAMS  ;D )
Ik weet nog maar al te goed, dat ik een HTM PCC zag, met originele HTM-verf gespoten, prachtig gebouwd, maar naar mijn idee véél te bleek...
Humbrol HR 103 is ongetwijfeld 'te geel', maar geeft mij een béter gevoel bij mijn HTM-modellen...

En ook bij mijn heerlijke inspiratiebron: het HOVM vallen mij altijd weer al die verschillende tinten crème op... Maar ze zijn me allemaal even dierbaar! Immers: 'Vroegâh' was er geen RAL-tabel, maar mengde de (meester-)schilder uit het handje en op het oog...

Laten we vooral blijven genieten van Niek zijn bouwkunst!

Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Post49

@Frans, dat van die schilderbeurt, kijk eens naar de reclame op de plaat van Paul... ;).

Gr. Erik.
Een goeie knoeiert is nog altijd een halve vakman!

Frans van Meerwijk

Hallo Trammers,

Vandaag is de 1210 in de primer gezet.

Zie de foto's.

Niek

Pauldg

Mooi mooi. En nu nog een emmertje mayonaise-geel er overheen!  (y)
Boomshanka!

Frans van Meerwijk

(y) MOOI Niek!

Beste Paul, hoop ik alleen, dat je wél 'verse mayonaise' bedoelt in je kleuraanduiding... ;D

Frans

Pauldg

@Frans, je hebt ook extra belegen mayonaise nodig voor de groene sierstreep  ;D
Boomshanka!

Frans van Meerwijk

:o PAUL!!! :o
Daarvoor is (tenminste bij de modellen) toch het potje Humbrol HS 206 uitgevonden?  ;) (of is die ook al te ver bedorven?)

Volgens mij begrijpen wij elkaar wel... ;D

Ik schilder "mijn HTM" met HR 103, HS 206 (als het groen moet zijn) of een kleur donkergrijs, die ik nu even niet kan terugvinden :-[ ik dacht "dark slate grey"en ik ben daar tevreden mee...
Het gaat primair om JOUW beleving!: ik heb modellen gezien, perfect gebouwd, perfect gespoten met originele HTM-verf, maar op één of andere manier "was dat het niet", tenminste niét voor mij...

Frans