Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Bouwen aan een Haagse PCC 1210

in Trams en smalspoor

Gestart door De Burgemeester van Hespedam, 8 december 2012 17:05

Vorige topic - Volgende topic

Pauldg

Héél netjes Niek. Je hebt het maximale er uit gehaald qua camouflage.  (y) Ik zou zelf alleen nog iets dunner draad gebruiken. Je tram gaat daarmee iets lekkerder door de bochten en het is makkelijker naar beneden te duwen.

mvg, Paul
Boomshanka!

De Burgemeester van Hespedam

Hi Paul,

Het draad zal vervangen worden, had ff niet iets anders!

Niek

Frans van Meerwijk

:P Ahhh, heel mooi Niek,

Klassiek tekenwerk, degelijk messingplaat en een vakkundig gehanteerde figuurzaag...

Ga vooral rustig zo door!  (y)

Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Tuurlijk Frans,kijk maar! :P

Niek

Frans van Meerwijk

MOOI Niek,  (y)

Ik durf het eigenlijk niet te zeggen, maar zit er niet erg veel baanruimer/schortplaat aan die draaistellen  ???
Ik ken die PCC-draaistellen eigenlijk alleen maar met 'blote wielen', hooguit voor as 1 een baanruimertje, toch?  :-[

Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Henk Boshuyzen

Frans,

Dat zijn nog de halling zijkanten van de draaistellen.
Niek heeft die nodig om de assen in het draaistel te houden.
De Burgemeester zal dit echt wel aanpassen, zodra hij aan het zijkantgedeelte tussen de assen begint.
De Russen kijken hem nog steeds op de vingers.
Zodra de bak naar Karel Peer gaat om te spuiten zullen de draaistellen denk ik spoedig volgen.
Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Zo is het maar net.......... ;D

Niek

Waelsteder

Chapeau, Niek !  (y)

Na alle 'zorgen' van de voorgaande pagina' s, heb je weer een prachtig model gefabriceerd.

Groeten,Rob.
Rob Boeser is oktober 2019 overleden

Inmiddels ben ik iets verder.

To do list:

stootranden
    reclameborden op het dak
    loopplanken op het dak
    koppelingen
    enz,enz,.................

Kortom, er is nog veel te doen......................... :P

Groeten,
Niek

Frans van Meerwijk

Hij is mooi, Niek!  (y)

En trek je alsjeblieft niet altijd al te veel aan van kreten die ik slaak...
Het filmpje kan ik erg waarderen, alleen heeft de maker het niet helemaal begrepen: die panto is niet zo essentieel: immers een "Prima Rijvaardige Tram" wordt vooral gekenmerkt door een goed leesbaar Wagennummer  8)  ;) )

[Sorry, beste en zondermeer gewaardeerde Ab van Donselaar]

Niek, jij hebt hier een fraai geproportioneerde en goed rijdende PCC 1200 op de baan staan! Dat doet menigeen jou niet na:
ik heb net weer een doos modelletjes uitgepakt, daarbij een geramponeerde 1300 +2100: jaaaaaren geleden in elkaar geplakt uit Bec/Fairfield sets, maar daarover ga ik wel een draadje maken...
Ik ben wel blij, dat de blaasbalg voor mijn luchtkwast inmiddels hier bedrijfsklaar is
En dan hoop ik zondermeer op eerlijk commentaar (en 'sturing'...) niet alleen van jou, maar van al die trambouwers die nu meelezen  :-[

Jij inspireert mij, "IvotB" leerde mij witmetaal solderen en vele anderen gaven mij mijn "drive" terug om weer te bouwen...
In "Den Heek" zullen dus snel trams van het "Gemeleerd Bedrijf der Heeksche Tramwegmaatschappij" rijden  ;)
Mag ik wél contact opnemen met Karel Peer, om mijn kwastcapaciteiten te verbeteren? (Misschien kunnen we gezamenlijk dan eens tot Jugendstil-krullen komen...)

Nogmaals  (y) (y) (y)
van Frans

Hi Frans,

Als ik jouw berichten lees schiet ik altijd in de lach...
Leuk taalgebruik ;D

Ben benieuwd naar jouw verfspuit capriolen ???

Niek

Sven

Strakke bochtjes! Nou had ik 'm eigenlijk nog wel willen zien optrekken en stoppen. Maar dat zit vast wel snor.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Frans van Meerwijk

Citaat van: Romar op 16 januari 2013 13:38
Ben ook niet echt een 'tram man

Romar,

Dat hoeft ook niet  8), maar gezien jouw vaardigheden (en kennelijke passie) krijg ik van die wilde ideeën over een rijdende PCC met WERKENDE verlichting...  :-X (y)

Typerend (in ieder geval voor de HTM-PCC's) zijn die zogenaamde "Dash-lights", waarvan ik zo'n gevoel heb, dat jij dat zondermeer functionerend zou kunnen maken...

En ja, dankzij de digitale techniek kunnen er dan ook werkende richtingaanwijzers, sluitlichten en remlichten op...  ;D

Misschien een leuk projectje als jouw hoogwerkertje klaar is? (pretty please...)

@Sven: Heb je helemaal gelijk mee! Dat optrekken en stoppen zal ongetwijfeld helemaal goed gaan: de Snor zit er nog ff niet op  ;D , daar wordt immer Meesterschilder Peer voor ingehuurd  ;)

Frans

Romar

Goed, zoals ik al zei, ben niet zo'n tram man. ;D ;)

Nee gekheid, in de plannen die ik heb (verre toekomst muziek) kom ik al amper uit met me normaal spoor, laat staan dat er dan ook nog een trammetje bij 'moet' gaan komen. :P

Dus, ik ben bang, maar dat voelde je denk ik al wel aan komen, dat het er voorlopig niet in zit.
Zeg nooit nooit natuurlijk, wie weet hoe ik er over 5, 6 ,7, ... jaar over denk. ;D ;D

Romar

Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.