Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Dwarsliggers gekrompen door urine, treinen stoppen niet te Rotterdam Blaak

in Grootspoor

Gestart door 4020 281-4, 31 juli 2023 19:39

Vorige topic - Volgende topic

Forever Rocofan

Wat een gezeik weer zeg.

Je verwacht zo'n bericht toch rond eind Maart....

Vriendelijke groet Ruud B.
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Forever Rocofan

Ik denk nu aan plantenbakken gemaakt van bielzen en katten van een ander in je tuin.....oei.

#LGB-rijders-over-de-zeik

#reizigers-station-Blaak-pissig

#spoorspatting-nu-ook-in- de-breedte

Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

hrp

Is dit euvel specifiek voor de Willemsspoortunnel of stoppen er binnenkort ook geen treinen meer in Barendrecht, Delft, Schiphol en andere tunnelstations zonder afwatering?
Groet,
      Ronald

GerardvV

Door Prorail worden de meest onwaarschijnlijke smoezen verzonnen om van het treinverkeer af te komen. ;D ;D
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
173*hier
133* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde

JoopSpoort

In de open lucht spoelt de rommel door de regen weg, in tunnels gaat dat niet. Vandaar het probleem. Oeps dat werd al vermeld.
Nederland is één van de weinige landen waar tot een paar jaar geleden deze rijdende openbare toiletten door het land reden. Volgens mij hebben de ICR-rijtuigen nog steeds deze toiletten aan boord. En je ziet nog wel eens van die vieze flarden closetpapier tussen de stationssporen >:(

Overigens, ik heb wel eens gelezen dat in de tijd dat het spoor nog hoog in Delft reed, argeloze fietsers nog wel eens een flats in het nek kregen of automobilisten tegen de voorruit.   :-\
Hartelijke groet,
Joop ter Laak

Thom

ICR heeft gesloten toiletten, op de HSL is dat namelijk verplicht.

Wel zul je onder een aantal ICR rijtuigen nog een strontpijp zien zitten, maar dat zijn toiletten die buiten gebruik gesteld zijn en daarmee ook nooit meer een opvang tank gehad hebben.

Citaat van: Forever Rocofan op 31 juli 2023 21:41
Wat een gezeik weer zeg.

Je verwacht zo'n bericht toch rond eind Maart....

Dat valt wel tegen en het is best een bittere ernst, want uiteindelijk heeft die troep grotere gevolgen dan je op het eerste oog zou denken.

Aan de materieel zijde is de omgeving van de toiletten doorgaans ook de meest heikele. Complete vloeren en zijwanden bij het toilet rotten finaal weg en zijn vaak de slechtste plekken van het casco.
Ondanks dat men in het verleden zelfs de toiletvloeren gewoon voorzag van een laag lood in de vorm van een badkuip...

Wijbe

Martin Welberg

Ben eigenlijk nog nooit hout tegengekomen wat krimpt bij nattigheid. Wel bij gebrek aan.

hrp

Citaat van: Martin Welberg op  1 augustus 2023 12:22
Ben eigenlijk nog nooit hout tegengekomen wat krimpt bij nattigheid. Wel bij gebrek aan.
Pis is natuurlijk niet alleen nattigheid ;D
Groet,
      Ronald

JoopSpoort

Hartelijke groet,
Joop ter Laak

Remunj

Gr.
Eric