Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Testbericht: het is bekend dat de zoekfunctie nog niet perfect werkt, er moet een  nieuwe index opgebouwd worden.

Dwarsliggers gekrompen door urine, treinen stoppen niet te Rotterdam Blaak

in Grootspoor

Gestart door 4020 281-4, 31 juli 2023 19:39

Vorige topic - Volgende topic

Dave.......

Het zal ongetwijfeld waar wezen...
Echter, ik vind het wel heel opvallend dat ProRail de laatste jaren met dit soort dingen komt.

Veengrond wat blijkbaar door heel Nederland ligt, want het spoor ligt op de Utrechtse heuvelrug ook ***.

Dassenburchten, snelheidsbeperking ligt er jaren in, maar ineens zijn de dassen een acuut probleem.

Betonrot, Nederland is blijkbaar uniek!
Al 40 en 30 jaar met hoge snelheid bij onze buurlanden maar hier is t een probleem.

En nu piesbielzen, het enige wat nog met open wc rijdt zijn sommige VIRM's (dacht ik)
En de SGM, maar die is al even buiten dienst.

Ben benieuwd wat het volgende wordt hahaha
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

Blausee-Mitholz

Citaat van: Dave....... op  1 augustus 2023 14:25
Ben benieuwd wat het volgende wordt hahaha

Dinggggggggg ...... donggggggg...........

Zeldzame vogelsoort nestelt zich in de bovenleiding. Gedurende het broedseizoen wordt het treinverkeer stilgelegd om het broedpaar niet te storen ................ ;)

Mvg, Johan

Erwin Schuurman

Tsja....en ergens rond 2005...schat ik zo.. Was er een probleem met doorglijdende treinen in station Leeuwarden vanwege stront op het spoor....

Verstuurd vanaf mijn SM-A137F met Tapatalk
"Samenwerking betekent voor mij dat iedereen hetzelfde wil als ik!"

JoopSpoort

Die padden trekken zich niets aan van de omheining van Prorail langs het spoor. En herten trekken zich er ook niets van aan, die leggen het verkeer in Flevoland ook nog wel eens een paar uur stil..... Daar heb ik dan nog wel wat compassie mee.....
Hartelijke groet,
Joop ter Laak

hrp

Dingggg
Donggggg

Beste reizigers,

Snelheidsbeperking tot 2025 op HSL wegens constructiefout van viaduct.

Deze week in het nieuws.

De gladde sporen kwamen dertig jaar geleden ook ineens uit de lucht vallen. In mijn geval op de Hoekse Lijn, alsof er  tussen Vlaardingen en het strand een woud aan bomen was ontstaan en/of dat de 20 jaar oude Sprinters versleten wielen hadden...
Groet,
      Ronald

Priegelman

Citaat van: JoopSpoort op 31 juli 2023 23:44
Overigens, ik heb wel eens gelezen dat in de tijd dat het spoor nog hoog in Delft reed, argeloze fietsers nog wel eens een flats in het nek kregen of automobilisten tegen de voorruit.

Kijkend naar foto's van het spoorwegviaduct in Delft zie ik een gesloten betonnen bak. https://www.volkskrant.nl/economie/sloop-betonnen-treinviaduct-delft-nu-echt-van-start~b7f52b90/
Daarmee wil ik niet zeggen dat je per se ongelijk hebt, misschien zaten er wel open stukken in of zo.

Dwarsliggers die korter worden door urine vind ik een opmerkelijk verhaal. Dat hout werkt onder invloed van vocht weet ik maar dat gaat in de breedte, niet in de lengte. Zou het echt zo zijn dat zout water hout korter kan maken?

JKER

Sander Fondse

Betonrot, Nederland is blijkbaar uniek!
Al 40 en 30 jaar met hoge snelheid bij onze buurlanden maar hier is t een probleem.
Niks om om te lachen, de lijnen Hamburg - Berlijn, Nurnberg-Würzburg en de NBS Kassel - Fulda / Kassel-Hannover heeft masaal kapotte bielzen door fabricagefouten. De voormalige DDR-staten hebben gigantische problemen met betonrot door te veel kali zouten (bijv in ....... ) bij het fabriceren van het beton.
Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden

Dave.......

Dan is het nog kwalijker dat er niet geleerd wordt van vergelijkbare problemen.
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

Luit

Als de dwarsliggers al zijn gekrompen komt dat vast niet van de plas maar meer aan het gebrek daaraan. Het is een ondergronds station dus weinig regenbuien of sneeuw en dan krimpt hout . Dus niet door maar bij gebrek aan water . Dat wist ProRail waarschijnlijk ook wel maar dit verkoopt hun onwetendheid even beter.

Klaas Zondervan

Hout krimpt alleen in de dwarsrichting. In de lengterichting heb ik het nog nooit geconstateerd.
Maar het kan zijn dat urine een ander effect heeft dan zoet of zout water.
Kun je makkelijk zelf testen. Zaag een paar latjes af, meet de lengte nauwkeurig met een schuifmaat. Doe ze dan in een potje en doe er een plasje overheen. Deksel er op en na een jaar kijken wat er gebeurd is. 8)
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel

JoopSpoort

Was het niet beter geweest dat Prorail had gezegd: "We hebben geconstateerd dat de dwarsliggers nodig aan vervanging toe zijn. Daar gaan we nu mee beginnen om erger te voorkomen".

En wat dat plasje betreft: Heel wat managers meegemaakt die ook overal hun plasje overheen deden met alle gevolgen van dien voor degenen waar hij verantwoordelijk voor was. Op het moment dat het te irritant begon te ruiken vertrokken ze weer naar een nieuwe uitdaging. Misschien is zo'n plasje in een potje zo gek nog niet. Je sluit het potje af en niemand geeft er verder niemand last van, behalve degene die zijn nieuwsgierigheid niet kan bedwingen.  ;D
Hartelijke groet,
Joop ter Laak

timtrein

En nu piesbielzen, het enige wat nog met open wc rijdt zijn sommige VIRM's (dacht ik)
De ICM-drietjes volgens mij (VIRM toch niet meer?)

Dave.......

Oja de drietjes ook denk ik.

Ja sommige VIRM wel nog, die wachten op de renovatie
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI