Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Dwarsliggers gekrompen door urine, treinen stoppen niet te Rotterdam Blaak

in Grootspoor

Gestart door 4020 281-4, 31 juli 2023 19:39

Vorige topic - Volgende topic

Cor--24

Het is natuurlijk nu wel afwachten wie een onderzoek gaat starten naar hoeveel  alle houtsoorten onder een variateit aan omstandigheden gaat krimpen met verschillende soorten urine.
Wordt dan een handig naslagwerk voor ons als je iets te ruim hebt gezaagd om te weten na hoeveel gezeik het op maat is :D :D ;D :angel:
Mvg.

Cor

Jeronimos

Jeroen

Piet Groot

Klaas Zondervan

Ja, in de dwarsrichting. Maar in de lengterichting van de nerf normaal gesproken niet.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel

JoopSpoort

Het hangt er dan vanaf hoe de bielzen ooit zijn gezaagd. Ik heb mijn hele leven al spoorbielzen gezien, maar er nooit bij stilgestaan hoe ze gezaagd zijn.

Hartelijke groet,
Joop ter Laak

JoopSpoort

Ik lees toevallig op het internet dat bij Zwolle een proef gedaan wordt met kunststof bielzen. Kunststof en urine gaat ook niet zo goed samen, waarschijnlijk dus verboden terrein voor de hondekop en mat 36 3n 46.  >:(
De foto's staan onder copyright, dus hierbij de link.
https://www.destentor.nl/zwolle/test-in-zwolle-kan-ons-spoor-duurzamer-en-stiller-zelfs-bamboe-is-een-optie~a69fba45/152168797/

Hartelijke groet,
Joop ter Laak

Loki

Hoezo gaan kunststof en urine niett goed samen? Dan zouden alle dixies toch wegrotten?
En kunststof is nog steeds een verzamelnaam voor heel veel materialen met verschillende eigenschappen...
Med venligst hilsen,

Lennert

Marc tramt

In de tunnel doos in Barendrecht liggen ook nog houten dwarsliggers.
Zien er nog strak uit.

No dress rehearsel, this is our life.

hrp

Groet,
      Ronald

Luit

Deze zullen niet uitdrogen, zo te zien niet overdekt dus de afgelopen dagen genoeg vocht gehad.

Marc tramt

Kenmerk van een tunnel is dat die overdekt is.  ;)
Ik neem even aan dat je niet lokaal bekend bent: kap van Barendrecht

hrp

@ Marc
Geen tunnel, maar kap of doos.

Lokaal onbekend...
Geef geen ongelijk: hoe dichter bij Dordt hoe rotter het wordt.
Groet,
      Ronald

Montanbahn

In het door Marc aangehaalde Wikipedia item wordt het toch echt een tunnel genoemd.
MB

It's weird having the same age as old people...........

bouwdraadje

Ronald69

Station Barendrecht ligt onder een kap of doos, daarna/daarvoor ligt de Willemsspoortunnel als ik mij niet vergis.
Grt, Ronald.

Marc tramt

Citaat van: Montanbahn op  4 augustus 2023 13:19
In het door Marc aangehaalde Wikipedia item wordt het toch echt een tunnel genoemd.
Ja, beetje ongein tussen Rotterdammers onderling.
Officieel heet het een tunnel, en dat is het in feite ook. Maar het wordt ook wel de kap of doos genoemd.