Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Doel: 250,00
Donaties: 136,00
Per saldo: -114,00

Dwarsliggers gekrompen door urine, treinen stoppen niet te Rotterdam Blaak

in Grootspoor

Gestart door 4020 281-4, 31 juli 2023 19:39

Vorige topic - Volgende topic

Arjen B.

Hierboven wordt de vraag gesteld wat de wachtsporen betekenen tussen Gouda en Woerden. Ter hoogte van Hekendorp/Oudewater liggen links en rechts van de hoofdspoorbaan twee sporen van een paar honderd meter tot ca. een kilometer lengte. Ze zijn een jaar of 30 (of meer inmiddels al) geleden aangelegd om goederentreinen even aan de kant te kunnen nemen om andere treinen te laten passeren. Goederentreinen rijden met een lagere snelheid dan reizigerstreinen en op een gegeven moment gaat dat conflicteren. Vandaar dat toen deze wachtsporen zijn aangelegd. Ze werden tot een jaar of wat geleden eigenlijk nog best regelmatig gebruikt. Als ik er met een Intercity langsreed stond er meermaals een goederentrein te wachten.

Een paar weken geleden heb ik met een Intercity Utrecht - Gouda zelf nog een keer over het noordelijke wachtspoor gereden in het kader van het vierentwintiguren van het spoor. Ik heb daar toen zelfs nog een filmpje van gemaakt, hoewel ik toen nog niet wist van het voornemen om deze sporen te verwijderen, want het zijn altijd eigenlijk wel bijzondere spoortjes geweest.


Groeten,
Arjen

Klaas Zondervan

Op de site van Prorail hebben ze het over opstelsporen bij Oudewater. Komt op hetzelfde neer.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel

hrp

Thxs.
Een enkele maal heb ik er een personentrein zien staan terwijl we er met de intercity passeerden.
Groet,
      Ronald

JoopSpoort

En natuurlijk de niet afnemende drang van Prorail om alle sporen en wissels met inhaalmogelijkheden weg te halen. Met als gevolg dat je door een een vertraagde stopper net de aansluiting in een overstapstation niet haalt. Dat is bij Bussum gebeurd en het lijkt me een kwestie van tijd dat ook het tussenspoor bij Nunspeet en de inhaalsporen bij Putten worden verwijderd. Gewoon lekker gedwongen achter elkaar in de file.  :o :)
Hartelijke groet,
Joop ter Laak

Seinhuis

Citaat van: JoopSpoort op 12 oktober 2023 17:12
En natuurlijk de niet afnemende drang van Prorail om alle sporen en wissels met inhaalmogelijkheden weg te halen. Met als gevolg dat je door een een vertraagde stopper net de aansluiting in een overstapstation niet haalt. Dat is bij Bussum gebeurd en het lijkt me een kwestie van tijd dat ook het tussenspoor bij Nunspeet en de inhaalsporen bij Putten worden verwijderd. Gewoon lekker gedwongen achter elkaar in de file.  :o :)

Het inhalen van een sprinter door intercity veroorzaakt bij de sprinter veel extra vertraging, terwijl de winst voor IC gering is.

Nunspeet en Putten blijven, omdat deze sporen een onderdeel zijn van een goederenpad. Wel wordt onderzocht of Schothorst spoor 2 kopspoor wordt, en misschien dat tHarde sporen in moet leveren.


mDDM

Wanneer wordt ProRail eens een halt toegeroepen bij deze saneergekte. Dit is inmiddels volkomen doorgeslagen. Bij het ministerie zit blijkbaar niet de kennis. Daar zien ze alleen maar de op papier behaalde besparing op onderhoudskosten en de drogreden dat (bijsturings)infra die er niet meer is, ook niet kapot kan gaan.

Joop_L

Citaat van: mDDM op 15 oktober 2023 22:04Wanneer wordt ProRail eens een halt toegeroepen bij deze saneergekte. Dit is inmiddels volkomen doorgeslagen.
Niet! Elk jaar moet met minder geld de infrastructuur onderhouden worden. Dan kijkt men als eerste wat het makkelijkste is om op te bezuinigen.
Groeten Joop, machinist Lls

hrp

Wouter Koolmees, de baas van NS, woont op luttele minuten lopen van Rotterdam CS aan de Proveniersingel.Zal hij wegens het niet rijden van de trein komende week vrij nemen of via Schiphol naar kantoor in de Domstad reizen en zich excuseren bij de receptioniste: sorry, we rijden niet via Gouda...
Groet,
      Ronald

Klaas Zondervan

Citaat van: Joop_L op 15 oktober 2023 22:36
Dan kijkt men als eerste wat het makkelijkste is om op te bezuinigen.
Het weghalen van wissels is dan het meest effectief. Aan wissels is meer onderhoud nodig dan aan een recht stuk spoor.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel

Joop_L

Citaat van: hrp op 15 oktober 2023 22:41
Wouter Koolmees, de baas van NS, woont op luttele minuten lopen van Rotterdam CS aan de Proveniersingel.Zal hij wegens het niet rijden van de trein komende week vrij nemen of via Schiphol naar kantoor in de Domstad reizen en zich excuseren bij de receptioniste: sorry, we rijden niet via Gouda...
Waarom zo'n zure reactie, Hrp? Wat heb jij er voor belang bij om te weten of/hoe de man naar kantoor gaat? En al zal hij een weekje vrij nemen, wat dan nog? Elke werknemer van welk bedrijf dan ook heeft gewoon verlofdagen.  :P
Groeten Joop, machinist Lls

Joop_L

Citaat van: Klaas Zondervan op 15 oktober 2023 22:45Het weghalen van wissels is dan het meest effectief. Aan wissels is meer onderhoud nodig dan aan een recht stuk spoor.
Dat moge duidelijk zijn  ;)
Groeten Joop, machinist Lls