Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Train-O-matic decoders, ervaringen gevraagd

in Digitaal

Gestart door gerhards, 7 februari 2021 10:17

Vorige topic - Volgende topic

gerhards

Hallo beste mede modelspoorders
ik heb een vraagje heeft iemand al ervaring  met( Train O Matic  locdecoders )
zou graag iets meer over willen eten 
Mvg  Andrè

Josephes

Hallo Andrè

Zie je vraag van 31 juli 2019.

Jos

henk

Maar goed, dat is alweer anderhalf jaar geleden. In andere draadjes vertelt Sven dat hij de PR gaat doen en anderen dat ze nog eens gaan testen. Dus ik ben ook wel benieuwd of er al meer ervaringen mee zijn.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

lokmuis

Ik heb met Sven contact gehad met betrekking tot het ABC gebeuren en daar was de opmerking, dat hij na veel proberen het ABC traject niet voor elkaar kreeg.
Ik vond het een eerlijk antwoord.
Gr Frits
tt spoor

VvKan

Wat bedoel jij (of Sven) dat ABC niet voor elkaar komt ?  Het stoppen of het met lagere snelheid doorrijden ?  (rood of geel).   Of iets anders ?

lokmuis

Met Sven,
Ook een Rampino decoder loco1 die ABC kent geprobeerd maar die ook niet, kan niet de remweg zoals bij Lenz instellen.
Gr Frits
tt spoor

VvKan

Heb je het nou over afremmen of over stoppen ?  Stoppen zou moeten kunnen als ABC aangegeven staat, Afremmen en met lagere snelheid doorrijden, dus zoals bij geel sein, alleen als de decoder daarvoor ingericht is (software)  en dus waarschijnlijk alleen als ze Lenz daarvoor licentie-rechten betaald hebben.

Sven

Hij bedoelt dat ABC wel zou moeten werken, maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb het een dag geprobeerd en ben er daarna niet verder mee bezig geweest. Volgens Train-O-Matic (tOm) moet dit gewoon werken, dus het zal wel aan mij liggen. Wat ik wil zeggen is dat ik alleen maar kan vertellen hoe het in principe moet werken. Bij mij ging die een kant op, remmen werkte en stopte goed, maar wilde niet de andere kant op. Ik had de instellingen stap voor stap gevolgd. Na een tijd prutsen ben ik afgehaakt. Ik ben best bereid iemand een Train-O-Matic decoder te sturen om op korte termijn te testen of het concept werkt met deze decoder.

Ik weet niet wat André nog meer wil weten over de decoders. In het kort: Ik krijg veel reacties van klanten die verrast zijn hoe goed hun model ermee rijdt direct na het insteken, zonder aanpassingen. Voor de prijs bieden ze meer aansluitingen dan je bij gelijkgeprijsde decoders, want er zit SUSI en Powerpack aansluiting op. Maar voor de prijs zou ik zeggen probeer het eens en overtuig jezelf. In Nederland kun je het ook bij Domburg Train support kopen.

Het is niet de bedoeling dat ik hier als verkoper een commercieel praatje houd. Ik verkoop de tOm decoders, maar omdat ik het mensen van het sympatieke bedrijf een warm hart toedraag vanwege hun goeie producten en hun enthousiasme, help ik het (onbezoldigd) om meer bekendheid te geven en meer verkooppunten te krijgen. In België zit nog geen verkooppunt, dus lezende winkeliers die geïnteresseerd zijn kunnen contact met mij opnemen.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

VvKan

Hallo Sven, misschien klinkt het wat arrogant, maar ik pretendeer wat van ABC af te weten.  Ik stel voor dat ik via PB eentje bestel en dan hier wel zal testen. Om het officiëel te houden zal ik het via een zakelijk contact doen.  Ik zal daarna wel een verslagje doen.

Sven

Doe maar via Email: info (at) tramfabriek.nl en even aangeven welke aansluiting je wilt hebben.

RE465

VERONIEK

Lenz kan geen  licentie-rechten verlangen om dat Lenz het zelf heeft afgekeken van Umelec, zowel het aan halten als de lagere snelheid.

Wouter
RE 465

Eisenbahn-Amateuren Weinfelden-Berg
Beurse Berg (Thurgau) 13 november 2021
Dag der open deur 9/10 Oktober 2021

2015: *

VvKan

Umelec heeft bij mijn weten nooit afremmen tot een middensnelheid gehad.  Maar ik kan me vergissen.   
Maar als dat zo is, waarom bouwen (bijna) alle andere merken dan niet in als ze wel ABC hebben ?  Toch wel vreemd........

RE465

VERONIEK

De modulen van voor de digitaal tijdperk Van Urs Meyer zat het er al in. (ik ken hem persoonlijk)

Ik moet toegeven dat het in de handleiding niet vermeld wordt.

Het is lijder niet meer mogelijk, maar het was in het Verkershaus Schweiz te Luzern op de gothartbahn te zien.

Wouter
RE 465

Eisenbahn-Amateuren Weinfelden-Berg
Beurse Berg (Thurgau) 13 november 2021
Dag der open deur 9/10 Oktober 2021

2015: *

Sven

Citaat van: RE465 op  7 februari 2021 15:06
Het is lijder niet meer mogelijk
Ik vind dat we "lijder" ook in de Nederlandse taal moeten invoeren! Klinkt gewoon lekker. (y)

borotof