Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Testbericht: het is bekend dat de zoekfunctie nog niet perfect werkt, er moet een  nieuwe index opgebouwd worden.

Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D]

in Grootspoor

Gestart door Floris, 4 december 2015 17:21

Vorige topic - Volgende topic

laurent

Vanaf Nieuweschans kom je nog maar 1 station tegen voordat je in Leer staat. "Klein stukje" valt ook wel mee daar.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Reinout van Rees

Leen: je bedoelt zoiets als een paar ballonnetjes onder de dwarsliggers binden om de Eems te overbruggen waar de grootste cruiseschepen ter wereld te overbruggen? :)

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

spoorzeven

Einde van die lijn stuk stuk naderbij dus. Geen goederenverkeer en bescheiden personenverkeer dat ook per bus kan, in combinatie met een werf die voor arbeidsplaatsen zorgt en die brug liever kwijt dan rijk is. En dat schip heeft niets, je zou in een complottheorie kunnen gaan geloven.......
Groet, Frank

prutser

Citaat van: MR op  4 december 2015 19:21
Ich habe die video im ganzen angeschaut. Nochmals versuchen sage ich dir.

Nein immer nicht; video not found or acces dinied etc. , vielleicht hat der Video Krieg mit  "Ad Blocker " .Macht nichts ich hab es jetzt igendwo anders gesehen. Brücke kaput.

VictorPM

Videofilmpje van hoe het erbij ligt.
https://www.youtube.com/watch?v=qiNf8ICFP1w
Die 5m verschuiving waar men het over heeft, zie ik niet zo gauw. Maar dat reparatie geen optie is, is duidelijk.
Overigens denken sommigen op een duits forum dat de brug opengestaan heeft, gezien de positie van het ballast.
Maar dat deel is natuurlijk achterover gerold nadat de brug geramd is. Logisch, want het evenwicht was weg :)

Jan-Peter

Hoi,

Dat is dus erg duidelijk. De brug heeft duidelijk geen voorrang verleend aan het schip van stuurboord.  ;D

Jan-Peter
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

Jamie

https://rheiderland.de/lokales/weener/artikel/7722/schiff-kracht-in-friesenbruecke
Dat is een flink schip geweest,kon die uberhaupt wel tussen de pijlers door vraag ik me af?
Mvg jamie

draaischijf2000

Toch heb ik hier een vervelend gevoel bij.
Het zal de eerste keer niet zijn dat in Duitsland wegens de desolate toestand van een brug een spoorlijn wordt
opgeheven.
Hiervoor werd terecht opgemerkt dat 5 jaar wel erg lang is.
Als de brug in een druk bereden baanvak lag zou het veel sneller gaan.
Ik ben bang dat dit tegenstanders van het ov wel goed uit komt.
Hopelijk krijg ik geen gelijk, want ik kan nu niet meer via Groningen naar mijn modelvoorbeeld Leer.
Groeten Romani-P
tijdperk 3 NS in opbouw


MR

Ik denk dat het schip op de heenreis de Friesenbrücke zonder problemen gepasseerd is. Nu ja, zonder onoverkomelijke problemen. 
Citaat van: prutser op  4 december 2015 21:10
Nein immer nicht; video not found or acces dinied etc. , vielleicht hat der Video Krieg mit  "Ad Blocker " .Macht nichts ich hab es jetzt igendwo anders gesehen. Brücke kaput.
Aber die Brücke stand unter Denkmalschütz. Dat maakte de video mij duidelijk. Het spijt mij wel van deze monumentale brug. Er waren plannen voor een station in Bunde. Dat zal nu ook wel van de Bahn zijn. Ik begrijp niet goed waarom Arriva niet doorrijdt naar Weener. En dan kop maakt.
Morgen wilden we met Niedersachsen plus Groningen Ticket naar Bremen, vanwege de nu ontbrekende aansluiting gaan we nu naar Leer waar we helaas per bus zullen aankomen. Had ik het kaartje al niet binnen gehad, waren we, denk ik, helemaal niet gegaan.

laurent

Citaat van: Jan-Peter op  4 december 2015 22:13
Dat is dus erg duidelijk. De brug heeft duidelijk geen voorrang verleend aan het schip van stuurboord.  ;D
Dan vergeet je nog te zeggen dat de brug nog bakboordwal aan hield ook... ;D
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de


dh3201

Dan is te hopen dat bijvoorbeeld de Demkabrug niet ook eens op soortgelijke wijze wordt aangevaren, 5 jaar lang geen treinverkeer tussen Amsterdam en Utrecht!  ::)
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Luit

Stel dat morgen een groot schip de spoorbrug over de Zaan total loss vaart dan ligt er ook niet binnen 2 jaar een nieuwe. Want ook hier speelt hetzelfde als daar : Hoe gaan we deze bottle neck oplossen. Misschien 5 te lang maar als je 4 haalt ben je spekkoper.

roadster36

En dan komen ze na 5 jaar met een nieuwe brug en een paar kranen op een ponton aanzetten.