Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Testbericht: het is bekend dat de zoekfunctie nog niet perfect werkt, er moet een  nieuwe index opgebouwd worden.

Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D]

in Grootspoor

Gestart door Floris, 4 december 2015 17:21

Vorige topic - Volgende topic

4020 281-4

Citaat van: Eric B op 22 mei 2023 19:52
Is het Friesenfähre een optie Christiaan, of is dat te ver om?

Dat is niet te ver om want ik begrijp dat het pondje vlakbij Weener uitvaart richting de overkant. Alleen het stukje bij "Wichtiger Hinweis" twijfel ik over. Als ik vooraf zou moeten bellen om te vragen of de schipper wil varen dan wordt het hem niet. Ik versta Duits niet altijd even goed en spreek het ook niet.

4 juni (mits mooi weer) maar even kijken vanaf de Weener zijde van de rivier.
Met vriendelijke groet, Christiaan

4020 281-4

Lang geleden. Bovenstaande door andere zaken niet uitgevoerd in juni.

Afgelopen oktober(?) zou ik langs de lijn kijken omdat er één of twee weken werkzaamheden zouden zijn. Dit ging niet door. Geen idee waarom. Kort daarna werd alleen op 21 oktober iets gedaan waardoor er bussen reden tussen Winschoten en Weener.

Vandaag zag ik op de website van Arriva dat tussen 1 februari 2024 en 14 december 2024 geen treinen rijden tussen Bad Nieuweschans en Weener. Zie: https://www.arriva.nl/plan-je-reis/storingen-werkzaamheden/?regio=Groningen&filter=trein

Grote kans dat het lijntje een grote opknapbeurt krijgt. Verwildering was er natuurlijk al lang.
Weener 08-10-23, nabij spoorwegovergang aan de Graf-Edzard-Strasse.

Zouden er dan eindelijk weer treinen rijden vanaf 15-12-24? Ik weet niet wat de status van de nieuwe brug is.

Met vriendelijke groet, Christiaan

Cor--24

Mvg.

Cor

Noordster

Het hele spoor vanaf Nieuweschans wordt nieuw gelegd tot de aansluiting op de lijn Rheine-Leer bij Ihrhove.
MVG,
—-Peter.