Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Testbericht: het is bekend dat de zoekfunctie nog niet perfect werkt, er moet een  nieuwe index opgebouwd worden.

"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten

in BNLS Litter Bin

Gestart door St00mboy, 1 april 2011 10:49

Vorige topic - Volgende topic

draisinenl

Oh..... Wat gaat die lok mooi worden.........

Michael
Michael is op 6 juli 2017 overleden

Hans van de Burgt

Mijn E4 is nog steeds niet geleverd.
Ik zit nu 'in procedure'.
Waarschijnlijk wordt een vervangende loc gestuurd.

Grzz, Hans

St00mboy

Wat raar.
Dat heb ik nog nooit meegemaakt.

Nou ja, ze lossen het vast wel goed op.

Mvg,

Leen.

Tanks+Treinen

Hattons doet daar niet moeilijk over. Mijn Bachmann 64xx was na zes weken nog steeds niet aangekomen, en ik heb dat toen ook aan Hattons gemeld. Die hebben dat gelijk in behandeling genomen en na twee weken kreeg ik mijn geld terug (de 64xx was ondertussen uitverkocht...)(Daarna besteld bij Kernow, en die staat hier nu te pronken!)

Mijn E4 kwam trouwens pas vorige week aan, net voordat ik weer Hattons zou mailen.  Volgens mij is mijn model vrijwel gelijk met die van Hans verstuurd, dus heel misschien duikt die van Hans morgen ook nog op....

Sierd Jan

Hendrik Jan

De stofwolken zijn opgetrokken na de verkiezingen in het, vooralsnog, Verenigd Koninkrijk.
De Tories en de Schotse Nationale Partij zijn overtuigende winnaars.
Lib Dem, Labour en UKIP hebben een ongenadig pak slaag gehad.

de tweedeling krijgt een politieke dimensie: van de 59 parlementsleden uit Schotland, zijn er nu 56 van de SNP.
Er zijn nu meer panda's dan conservatieve, labour- of libdem parlementsleden in Schotland.

Wat dit voor de spoorwegen in Engeland, Schotland, Wales en Noord Ierland betekent is onduidelijk.
De conservatieven mogen in elk geval gaan regeren. En proberen de Schotse harten terug te veroveren...

cheers
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly


Hendrik Jan

De SNP wil graag zelf beslissen hoe er belasting wordt geheven en waaraan het wordt uitgegeven.
Voorlopig liggen die bevoegdheden grotendeels in Westminster. Geld dat verdiend wordt met Noordzee-olie stroomt ook naar Londen. Vanuit Londen gaat er wel extra geld naar Schotland, volgens de zogenaamde Barnett-formule.
http://en.wikipedia.org/wiki/Barnett_formula

Of Schotland de UK per saldo nou geld kost of juist oplevert, hangt er vanaf wie je er in de UK naar vraagt. Nu de olieprijzen zijn ingestort ziet het plaatje er anders uit, dan wanneer ze straks onvermijdelijk weer gaan stijgen.

Vooralsnog beslist het Schotse parlement in Edinburgh enkel over onderwijs, zorg en recht. Maar na het referendum van september vorig jaar, over volledige Schotse onafhankelijkheid, hebben labour, Tories en Liberaal Democraten de Schotten meer bevoegdheden voor hun lokale volksvertegenwoordiging toegezegd. Dat heeft ze echter geen stemmen opgeleverd.

Over Stoom in Schotland was trouwens ook wel wat te doen:
http://www.heraldscotland.com/news/transport/jacobite-steam-train-operator-banned-after-serious-safety-breach.122356433

De 15e wordt dus een belangrijke dag voor Stoom in de Hooglanden. We zullen de ontwikkelingen blijven volgen. Het zou doodzonde zijn als de "Jacobite" niet meer mag rijden!

cheers
Hendrik Jan

Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly


Hendrik Jan

http://www.railmagazine.com/news/network/2015/04/02/west-coast-railways-operating-licence-suspended
Het hele artikel.

Nog even verder gezocht. Het verlossende woord stond zojuist in "The Scotsman", de belangrijkste schotse krant.
De "Jacobite" mag vanaf maandag weer rijden.
http://www.scotsman.com/news/transport/jacobite-steam-train-saved-after-track-ban-lifted-1-3767496

Overigens rijden er op dat traject maar enkele treinen per dag van Fort William naar Mallaig en terug.
In Swindon (waar het bijna-ongeluk plaatsvond) rijden ongeveer even veel treinen per uur als op de Mallaig extension per dag...

Nu maar hopen dat ze hun doppen goed los hebben daar ;)
cheers
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Michel van den Hof

De Jacobite gaat a.s. maandag weer rijden met WCRC, en NR laat WCRC gefaseerd e.e.a. weer opstarten, maar de ORR moet nog wel een uitspraak doen omtrent de diverse voorvallen.

Michel

St00mboy

Een documentaire over de commissioning van de Stirling Single door het NRM/Locomotion Shildon:
https://www.youtube.com/watch?v=B9WBys_ZZf0

Leen.

GD

Dat is vet  (y). Voor mij alleen de verkeerde schaal  :'(

Gerard

St00mboy

In N zal hij er voorlopig vast niet komen, maar je weet maar nooit.....
Hier is een draadje van het N-gaugeforum van mensen die er ook graag een willen hebben en hoe je die misschien kan maken:

http://www.ngaugeforum.co.uk/SMFN/index.php?topic=16941.0

Leen.

GD

Leen, een leuk draadje. Ik heb veel respect voor mensen die dat soort projecten aandurven, maar voor mij iets te hoog gegrepen. Wie weet, komt er nog eens een single in n. Mag ook de Caledonian Railway 123 zijn, of een Midland Johnson. Het zijn van die locomotieven die je gewoon moet hebben, of ze nu in je tijdperk passen of niet. Voordeel van de Striling single is dan dat die zeker tot begin jaren tachtig nog heeft gereden, getuige wat brakke filmpjes op YouTube. Zelfde geldt overigens voor de CR 123.

Gerard