Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten

in BNLS Litter Bin

Gestart door St00mboy, 1 april 2011 10:49

Vorige topic - Volgende topic

Hans van de Burgt

@Werner,

Goed idee. Zou ook kunnen met coaches.
Een enorme sliert Pullman rijtuigen met brandende schemerlampjes.

Grzz, Hans


FransS

De Hattonspost kwam langs.
Ik had een paar weken geleden een Midland Compound  Class 1000 gekocht bij Rails of Sheffield, en daar moesten toch een paar LMS rijtuigen achter. Omdat ik gelet op het tijdperk non-corridor rijtuigen wil hebben is de spoeling toch relatief dun. Ik kwam terecht bij Dapol. Onbekend voor me, maar toch de gok maar gewaagd. Ik moet zeggen dat ze redelijk gedetailleerd zijn, maar de draaistellen vielen toch wat tegen. Remblokken die naast de wielen vallen, kunststof wielen (die moet ik vervangen). Een mogelijkheid is om wat loodstripjes er onder te hangen. Ik merkte wel dat ze dan wel redelijk door een wisselstraat lopen, want de ze zijn erg licht.
Kijk maar eens naar de foto' s. Best een leuk gezicht en voor de gein een GWR' er er voor gehangen.





Mee gezonden werd een 21pins deconder voor de loc die ik nog moet inbouwen.
We gaan eens kijken hoe het spul gaat rijden.

Frans
Op de klei rijden ook treinen

St00mboy

Mooie trein zo met de Compound ervoor!  (y)
Dat zijn de oude Airfix rijtuigen die sinds een paar jaar weer door Dapol op de markt gebracht zijn.
En ook nog voor een heel redelijke prijs.
Eerst waren ze er ook als bouwpakket, maar die zie ik nu niet meer.
Als je er metalen wielen onder zet van Bachmann of Hornby, dan heb je echt een prima coach voor weinig geld.
De beglazing oogt wat dik, misschien knapt dat op met de flush glazing kits SE 50 of SE 60 van South Eastern Finecast:
http://www.sefinecast.co.uk/Flushglaze%20Windows/Flushglaze%20Windows%20Table.htm

Alternatief is de nieuwe Hornby suburban, maar die kost bijna 3 x zo duur.

Leen.

zuylen

Nou die wachtrijen voor de overweg die ken ik wel. Jammer genoeg passeert er meestal geen historische stoomloc of historisch treinstel. Heb je in Engeland nog wel. Mooie trein!!! (y) Dat Engelse spul mag ik wel.
Andre

FransS

Op de klei rijden ook treinen

Hans van de Burgt

@André,

In de USA kennen ze ook extreem lange goederen treinen.
Zo loopt er een goederenlijn rakelings langs het centrum van Orlando.
Wachtrijen...?
Zo'n goederentrein kan gerust uren stil staan en zowat 3 of 4 overwegen blokkeren.

Grzz, Hans


St00mboy

#6818
Van de loks van de GWR wordt vaak beweerd dat ze allemaal teveel op elkaar lijken.
Tot aan de eeuwwisseling (van 19e naar 20e) was dat absoluut niet het geval, maar in de tijd nadat Churchward het van Dean overnam, kregen de loks steeds meer het stereotype GWR uiterlijk.
Onnodig te zeggen dat het in die tijd veruit de beste loks waren die er in Engeland rondreden.
Daar kwamen de LNER en Gresley in 1925 op een pijnlijke manier ook achter.

GWR-loks die er erg indrukwekkend uitzien zijn de grote 2-8-0t en 2-8-2t tankloks.
Een jaar of 2 geleden heeft Hornby ze uitgebracht, en helaas waren dit de meest door het "Design-Clever" debakel geteisterde loks.
Hornby dacht op een slimme manier goedkoper te kunnen produceren. De smokebox dart leek ineens weer op die van de Triang Albert Hall uit 1966.
Op messing aslagers werd ook bespaard. En er was nog veel meer.
In de pers kregen ze slechte kritieken en ze werden - heel pijnlijk - door Richard Foster van Model Rail vergeleken met het oude Airfix model van de 61xx uit de jaren '80, wat trouwens ook nog steeds verkrijgbaar is.
Ik heb twee jaar geleden mijn 42xx in post #3365 in dit topic gereviewed ($%#@# een half uur naar gezocht  >:().

Na twee jaar is er nu opnieuw een serie grote GWR tankloks door Hornby uitgebracht. Daarbij hebben ze de nodige "Design-Clever" zaken gecorrigeerd. Zo zouden er nu wel messing aslagers in het chassis zitten en de smokebox dart lijkt er weer een beetje op.
Gistermiddag kwam de GWR 72xx hier aan. Ja, ik weet het, ik moet dat eigenlijk allemaal niet doen...  :'( want het past niet bij LNER en "je had toch al een groene?"

Dit is 'em:


Van dichtbij:


Waarom dat achterwiel nou weer zo'n pizzacutter flens heeft?  ???
Van opzij:


Het vooraanzicht:


Ik heb zo mijn twijfels over die ribbels op de schoorsteen, maar de dart is nu OK.

De cabine:


Net een echte.


In het begin klonk hij bij het lopen een beetje rauw, maar na een tijdje op de rollerbank lijkt het nu OK.
In gedachten zie ik hem ook rondrijden met 120 PO wagons erachter...

Leen.

FransS

Ik kreeg net de juni online versie van de Railway modeller binnen en daar stonden toch wel een paar leuke links in voor de plakker/ zelfbouwer van huizen, achtergronden enz. in
Het artikel heet New ways to model in Card.
Doe er je voordeel mee.
http://www.smartmodels.co.uk/
http://www.wordsworthmodelrailway.co.uk/index.html
http://www.scalescenes.com/

Frans
Op de klei rijden ook treinen

GD

Leen, mooie lok. De GWR deed min of meer aan standaardisatie. Ik meen dat Collet hier mee begonnen is, maar dat moet ik even opzoeken.

Kennen jullie de website van David Heys? Veel materiaal uit de nadagen van de stoom in GB. Mooie plaatjes van Shap en Beatock, en veel meer. Ook leuk zijn de trainspotters.

Groet,
Gerard

St00mboy

Mooie site, Gerard, bedankt voor het posten.

Bij de GWR was het Churchward die op basis van Franse Atlantic loks van de Glehn de GWR moderniseerde, in korte tijd mijlen voorsprong gaf en vervolgens ook voor standaardisering ging.
Hij kreeg het nodige gezeur dat zijn loks veel duurder in aanschaf waren dan bijv. die van de LNWR. In zijn voetsporen vervolgde Collett dat traject.

Tijdens de British Empire Exhibition in 1925 werden zowel de LNER A1 "Flying Scotsman" als de GWR "Pendennis Castle" gepresenteerd als de lok met de beste performance. Na tests bleek de Castle de betere, en Gresley zette toen gelijk een verbeteringstraject in gang wat leidde tot de A3 in 1928 en de A4 in 1935. Toen er bij de Nationalisation in 1948 opnieuw getest werd bleken deze LNER loks de betere te zijn t.o.v. de ¨Kings¨.

Leen.


draisinenl

#6822
Even terugkomend op de "Litterbindag 2015"

Ik heb het draadje even teruggelezen en ik kom tot de volgende deelnemers:

Draisinenl
Hans van de Burgt
Stoomboy
Derailed
Suchet
Merlin674
Michel van den Hof
Thijs1271
Stedahult

Zijn er nog meer liefhebbers voor een gezellige dag bij de Maasoeverspoorweg in Barendrecht?

Ik ga na Pinksteren alles rondmaken met de club..

Laat nog even weten of je mee wil doen...

De aanvangstijd zal zo tegen 11:00 uur zijn......

Groeten,

Michael
Michael is op 6 juli 2017 overleden

Thijs1271

In principe ben ik er ook bij, ijs en weder diende ...

Thijs
BMB & GWR Branch line / Narrow Gauge 00
DMC en blij ermee  :-)

draisinenl

Michael is op 6 juli 2017 overleden