Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Verlichting probleem met een lok

in Elektronica en analoog

Gestart door Erik, 14 oktober 2006 15:17

Vorige topic - Volgende topic

Erik

Ik heb een lokomotief waar je de verlicht goed ziet te goed eigenlijk en als ik de lok bekijk zie ik de witte en de rode ledjes te gelijk branden.

Dus mijn vraag is hoe krijg ik het voor elkaar dat als ik 1 kant oprij dat de rode ledjes branden zonder dat ik de witte ledjes zie branden.

Iemand een idee ik niet in ieder geval.

Erik-Jan

Klaas Zondervan

Citaat van: Erik-Jan op 14 oktober 2006 15:17
Ik heb een lokomotief ........
Zou het niet handig zijn als je er even bij vertelt welke loc?
Dat vergroot de kans op een gericht antwoord.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel

Erik

Sorry das was ik inderdaad vergeten te vermelden het gaat om de lok 5950 een belgische lok is dat.

Erik-Jan

Erik

Ik heb vanavond 2 foto's gemaakt van deze lokomotief ik hoop dat ze duidelijk overkomen.
Nogmaals ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Erik-Jan

Hub

Kun je niet tussen de verlichting niet een klein zwart schotje van karton plaatsen ?.

Hub

Erik

dat is mogelijk want tussen de 2 plastic geleiders is een opening en ik kan idd een klein plaatje hout er tussen plaatsen jullie horen nog van me hoe ik gevorderd ben.

Erik-Jan

Eric "den Belg"

Ik heb enkele locs van de NMBS reeks 59 en ze hebben allemaal hetzelfde probleem. Roco heeft ze heruitgebracht en niks veranderd wat betreft verlichting. Het beste wat je kan doen zijn de lichtgeleiders en lampjes verwijderen, ledjes plaatsen en de witte frotseinen aan de binnenkant en de rode aan de buitenkant. Roco heeft ze verkeerd geplaatst.
In dit draadje kan je enkele foto's vinden van de ombouw
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=1093.0

Erik

Oke dat zie ik wel om ledjes voor in de plaats te zetten nu even goed de printplaat bekijken en hopen dat ik alles goed aansluit alleen om eerlijk te zijn heb ik zoiets nog nooit gedaan dus ik vraag me wat af.

Moet ik de witte front ledjes met elkaar door verbinden zoja hoe en moet ik de 2 korte pootjes of de lange pootjes met elkaar verbinden en dan aan de printplaat solderen.

Wie kan mij een beetje op weg helpen in de wereld van electronica.

Erik-Jan

Eric "den Belg"

Ik zal proberen om een van de dagen een paar foto's te plaatsen hoe het op de print is aangesloten, wat je zeker bij leds niet mag vergeten is dat je er weerstandjes moet tussenplaatsen.

Erik

IK wil de front en sluitverlichting van mijn belgische lok5950 veranderen maar heb geen flauw idee welke leds ik het beste kan gebruiken kwa diameter en welke waarde van weerstanden moet ik hiervoor gebruiken ??? ???

Erik-Jan

Eric "den Belg"

Ik heb leds gebruikt van ΓΈ 2mm en 5mm lengte.

De weerstandjes zijn 1.2 K ohm

obicham

eric
heb je die leds zo gekocht of zelf zo gemaakt ?

Erik

Na een X aantal telefoon gesprekken heb ik eindelijk een winkel ondenkt die mij kan helpen ze hebben de ledjes die ik moet hebben dus als ik tijd heb in het weekend ga ik eraan beginnen :D.

Alleen moet ik nog even goed de printplaat bekijken waar ik alles precies aan moet sluiten.

Erik-Jan