Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30)

in Trams en smalspoor

Gestart door MacArthur, 11 maart 2024 16:08

Vorige topic - Volgende topic

spoorijzer

Citaat van: Ronald Halma op  1 juli 2024 13:53

Heb nog een Civil War smalspoor baantje, hou me aanbevolen  ;)

Kijk, dat is leuk te weten! De eerste aanmeldingen stromen alweer binnen  ;D.

Maar even serieus, elke 5 jaar vieren we ons lustrum en pakken we een stuk groter uit. De andere jaren vieren we jaarlijks ons Historisch Weekend. Als het modelspoor naar meer smaakt en er voldoende interesse is? Ik kan het zeker in de groep gooien voor volgend jaar  (y)

We hebben ruimte voor 3 baantjes in elk geval. Ik denk dat dat ook leuk is qua opzet in de aanwezige ruimte.

Groeten,
Rogier

MacArthur

Citaat van: spoorijzer op  1 juli 2024 16:04
Kijk, dat is leuk te weten! De eerste aanmeldingen stromen alweer binnen  ;D.

Maar even serieus, elke 5 jaar vieren we ons lustrum en pakken we een stuk groter uit. De andere jaren vieren we jaarlijks ons Historisch Weekend. Als het modelspoor naar meer smaakt en er voldoende interesse is? Ik kan het zeker in de groep gooien voor volgend jaar  (y)

We hebben ruimte voor 3 baantjes in elk geval. Ik denk dat dat ook leuk is qua opzet in de aanwezige ruimte.

Groeten,
Rogier

Dat is zeker waar Rogier. En in de werkplaats sta je droog en in het middelpunt van de activiteiten. 3 a 4 mini-baantjes moet passen, zonder in de weg staan voor personen die (nood-) reparaties moeten uitvoeren.
Dus wij houden ons aanbevolen. Nog een thema voor volgend jaar in gedachten ? Dan kan ik alvast googelen..

Groet, Marco 

Ronald Halma

Citaat van: spoorijzer op  1 juli 2024 16:04

Over 5 jaar weet ik niet of het ding nog bedrijfsvaardig is... als je komend jaar juni interesse hebt hou iik het zeker actueel  :)

EDIT Over 5 jaar heb ik vast wel iets anders in smalspoor  ;)

spoorijzer

Het is misschien wat vroeg, maar mochten jullie volgend jaar juni het laatste weekend kunnen vrijhouden, dan zal dat super zijn  (y). de organisatie moet nog starten, maar volgens mij is het modelspoor zeker weer bevallen  (y)

Ik hou jullie tzt op de hoogte.

Groeten,
Rogier

Lucien

Citaat van: spoorijzer op  2 juli 2024 09:30
Het is misschien wat vroeg, maar mochten jullie volgend jaar juni het laatste weekend kunnen vrijhouden, dan zal dat super zijn  (y). de organisatie moet nog starten, maar volgens mij is het modelspoor zeker weer bevallen  (y)

Ik hou jullie tzt op de hoogte.

Groeten,
Rogier

Nou, reserveer voor mij dan maar een klein plekje. Met Yurze Ore Mine (als ik die dan nog heb), en anders Zweifelsfall. Allebei passen die op een kleine ruimte. Dan ga ik alvast kijken hoe ik daar voor mezelf misschien een leuk lang weekend van kan maken met bovenstaande B&B tip  ;)
Lucien

spoorijzer

Bij deze  ;D. Dus Marco, Lucien en Ronald staan met potlood genoteerd. Ik zal de organisatie blij maken  (y)

Ronald Halma

Ik wilde net reageren  ;D Ja, zet het maar met potlood in je agenda, doe ik dat ook. Leuk! (y)

MacArthur

Citaat van: spoorijzer op  2 juli 2024 09:45
Bij deze  ;D. Dus Marco, Lucien en Ronald staan met potlood genoteerd. Ik zal de organisatie blij maken  (y)

Uitstekend Rogier !

"Toevallig" heb ik ouwe files gevonden op internet van Zelmeroz, wel bekend van de suikerriet baantjes Down-Under maar minder bekend van de Logging Lines Down-Under. Daar hangen pdf-files achter uit de jaren '60 met allemaal zelfbouw spul in H0 en een vroege versie van 0n30, super interessant. Op de site van Robert A. Chant een obscuur baanontwerp gevonden van de Sissiboo Lumber Company in de nog obscuurdere schaal Sn3.5 (da's schaal 1:64 met 16.5mm spoor) dus dat kan ik met enige fantasie ook aanwenden voor 0n30. Alleen de oppervlakte wordt nog wel een dingetje: 96 inch bij 24 inch, da's 240 x 60, dus 2 bakjes van 120x60 oftewel 2x een GSS Jubileumbaantje. Kweenie of Renate daar blij mee is..  :laugh:

Tot volgend jaar dan !
Groet, Marco

spoorijzer

Haha, die 2 bakken moeten we vast ergens kwijt kunnen, maar leuk!  (y) Bij de club is ook al enthausiast gereageerd op jullie gewenste deelname  ;D

Sven

Citaat van: MacArthur op  1 juli 2024 12:22
Om een uurtje of negen begon ik me ongerust te maken waar Lucien bleef, dus whatsapp gecheckt en daar stond een berichtje op, iets over een Dacia en een waarschuwingslampje gevolgd door een garagebezoek dat terstond moest plaatsvinden, oftewel voorlopig geen Yurze. Bij tienen werd dat opgevolgd door een definitieve afmelding, dus daar stonden we "alleen" met het GSS Jubileumbaantje in de werkplaats. Inmiddels kwamen de eerste bezoekers dus de show must go on..
Het begint een gewoonte te worden dat Luc strandt voordat ie ooit in de buurt van het evenement komt.  8)
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

spoorijzer

Nou, dat is een gewoonte die we moeten proberen te doorbreken  ;D. Misschien lukt dat volgend jaar  (y)

Lucien

Citaat van: Sven op  5 juli 2024 16:03
Het begint een gewoonte te worden dat Luc strandt voordat ie ooit in de buurt van het evenement komt.  8)

Ik wil er geen gewoonte van gaan maken, maar het is wel typisch dat het alle 3 de keren met hetzelfde baantje is. Misschien wil het universum me vertellen dat het toch echt tijd is om het baantje met pensioen te sturen ;D
Lucien