Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Doel: 250,00
Donaties: 136,00
Per saldo: -114,00

Rare locomotieven na digitalisering

in Elektronica en analoog

Gestart door Fermon Bosman, 14 februari 2024 18:58

Vorige topic - Volgende topic

Fermon Bosman

Citaat van: Zoeff! op 19 februari 2024 20:20
Hoe heb je de bedrading van die schakelbare sporen gedaan? Wat onderbreek je O of B? En is dit wel de digitale rijstroom? Heb je misschien een massa draad van de trafo verbonden met die schakelkastjes?

Ter info: Je hebt geen schakelbare sporen meer nodig bij digitaal rijden. Rail isolatie is dus niet meer nodig (tenzij je er schakelrails van wilt maken). Die schakelkastjes kun je voorlopig beter even helemaal loskoppelen om de fout te zoeken.

Aart-Jan

De schakelkastjes zijn niet verbonden met de trafo.

Citaat van: rhberk op 20 februari 2024 15:15
Als ik het goed begrijp rijden in feite alle treinen prima en eigenlijk ook de 2435 maar geeft alleen de Traxx ( met een piko decoder? ) problemen.
Zou het dan niet logisch zijn om daar de oorzaak te zoeken i.p.v. bij de baan, de centrale of de digitale kennis?

Het vreemde is dat beide locs de ene keer wel goed rijden en dan weer niet. Om tureluurs van te worden.
Ik ben er nu even helemaal klaar mee. Ik laat het even rusten.

Ronald Halma

Fermon, volg nou eerst eens dit advies van Ben op:

Citaat van: Ben op 18 februari 2024 11:16
Het beste zet je MFX uit in je centrale, pas dan heb je volledige controle over je locomotieven. Als je dat niet wilt koop dan alleen locomotieven met MFX aan boord. Dan hoef je ook geen weet te hebben wat er zich allemaal af speelt. Dat is ook de filosofie van Marklin en het gaat goed totdat het fout gaat en dan is Leiden in last want kennis en inzicht ontbreekt.
Als je dat ook niet wilt en toch kiest voor verschillende merken en dus de protocolmix van MFX, Motorola en DCC zul je je er in moeten verdiepen.

Kun je of durf je dat niet zelf vraag dan even een vriendje of bekende die wat meer kennis en ervaring heeft met digitaal en het instellen. Als het zich met uitgeschakelde MFX nog voordoet kunnen de mannen hier kijken of ze een andere oplossing hebben.

Fermon Bosman

Ik ga hier goed over nadenken, want zelf durf ik dit niet. En ik ga kijken wie mij hier verder mee wil helpen.