Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'

in Grootspoor

Gestart door VAM65, 23 september 2023 09:54

Vorige topic - Volgende topic

Jeronimos

#15
Dat is ook cynisch, Ben.


Ik heb nog even op de website van Ariva gekeken welke lijnen het dan zijn. Ze willen dit gefaseerd doen.

2026:
Hoofddorp - Amsterdam Centraal
Apeldoorn – Enschede
Eindhoven – Heerlen
Lelystad - Zwolle

2027:
Amsterdam/Den Haag – Brussel
Zwolle – Utrecht

2028:
Zutphen – Wijchen
Arnhem – Dordrecht
Arnhem - Ede-Wageningen
Den Bosch – Deurne
Weert - Tilburg Universiteit

2029:
Vlissingen – Breda
Dordrecht – Roosendaal
Den Haag Centraal - Dordrecht

2031:
Utrecht - Almere Centrum
Utrecht – Hoofddorp
Rhenen/Veenendaal - Breukelen/Amsterdam Centraal
Den Bosch/Tiel - Woerden/Gouda
Utrecht - Baarn

2032:
Amersfoort Vathorst - Amsterdam Centraal
Lelystad Centrum - Den Haag Centraal
Almere Oostvaarders - Amsterdam Centraal

2033:
Uitgeest - Rotterdam Centraal
Amsterdam - Zandvoort aan Zee
Amsterdam Centraal – Hoorn
Den Haag Centraal - Haarlem

Bron: https://over.arriva.nl/ons-nieuws/arriva-dient-voorstel-in-bij-de-acm-voor-het-rijden-van-26-treinlijnen-in-open-toegang-vanaf-2026/


Wat er dan in 2030 gebeurt?
Jeroen

Daan!

Citaat van: Ben op 23 september 2023 12:56
Wat een cynisme. Verlaat dit land zou ik zeggen en vestig je daar waar het allemaal toppie voor elkaar is. Ik ken wel een paar van die landen waar alles van staatswege is georganiseerd.

Oh dus als je het ergens niet mee eens bent, moet je maar meteen dit land verlaten?

brutus1

en maar overstappen en steeds weer inchecken onderweg van Rotterdam naar Groningen. NS, Arriva, NS en wie weet welk bedrijf nog meer. Een versnipperd spoorwegnet komt het reiscomfort niet ten goede maar wel de lust om de reis met de auto te maken.

gr
Brutus

hrp

 :)
Pas op Brutus, straks krijg je ook het zielige verwijt van cynisme en de suggestie het elders te zoeken.
Ben ik niet van plan.
Groet,
      Ronald

brutus1

#19
Ja uit de reactie van Ben lijkt het of de realiteit van comfortabel reizen nog niet helemaal is geland. Is natuurlijk een filerijder en heeft geen spoorse ervaring. Waar gaat de discussie bij het internationaal reizen over? Juist ja, geen doorgaande verbindingen tussen steden waardoor railvervoer nog steeds niet aantrekkelijk is. Dus de discussie Arriva  en NS over binnenlands reizen gaat ook komen.

Ben

Citaat van: Daan! op 23 september 2023 13:51

Oh dus als je het ergens niet mee eens bent, moet je maar meteen dit land verlaten?


Da's een wat boude uitspraak. Laat ik het anders verwoorden: het hoeft niet maar ik zou er geen bezwaar tegen hebben. Aanzeiken tegen overheidsdienaren die een dienstauto met chauffeur hebben hebben vind ik goedkope retoriek.

Gr, Ben.

Jeroen Water

Het 'probleem' is dat we het in Nederland nu juist goed voor elkaar hebben. Ga eens een paar dagen door Duitsland treinen en je word hondsdol van al die kleine vervoerders. Veel vertragingen, dan is je treinkaartje bij een andere vervoerder dan DB weer niet geldig, te kort materieel. Natuurlijk kan het ook bij NS nog beter, maar besef dat het reizen bij NS over het algemeen een verademing is t.o.v. landen om ons heen.

Maak het in vredesnaam niet ingewikkelder dan het nu al is, want de reiziger wordt er echt niet beter van.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

hrp

Citaat van: brutus1 op 23 september 2023 15:16
Ja uit de reactie van Ben lijkt het of de realiteit van comfortabel reizen nog niet helemaal is geland. Is natuurlijk een filerijder en heeft geen spoorse ervaring.
Brutus,
Zou je best eens deels gelijk in kunnen hebben...
Brabantse pensionado zonder 'dienstauto met chauffeur'?
Groet,
      Ronald

Martijn193

Nou nou, de Noormannen staan aan de grens, lijkt wel.  ;D

Ik ben wel benieuwd, al hoewel ik meer heil zie in iemand die goede internationale  verbindingen aanbiedt (en nationaal kan gebruiken) dan iets anders. Maar goed, het zal niet anders zijn dan een andere forensbeweging. Ik check als ik naar mijn werk ga ook in bij 3 verschillende vervoerders....
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Dave.......

Citaat van: Jeronimos op 23 september 2023 13:48
Dat is ook cynisch, Ben.


Ik heb nog even op de website van Ariva gekeken welke lijnen het dan zijn. Ze willen dit gefaseerd doen.

2026:
Hoofddorp - Amsterdam Centraal
Apeldoorn – Enschede
Eindhoven – Heerlen
Lelystad - Zwolle

2027:
Amsterdam/Den Haag – Brussel
Zwolle – Utrecht

2028:
Zutphen – Wijchen
Arnhem – Dordrecht
Arnhem - Ede-Wageningen
Den Bosch – Deurne
Weert - Tilburg Universiteit

2029:
Vlissingen – Breda
Dordrecht – Roosendaal
Den Haag Centraal - Dordrecht

2031:
Utrecht - Almere Centrum
Utrecht – Hoofddorp
Rhenen/Veenendaal - Breukelen/Amsterdam Centraal
Den Bosch/Tiel - Woerden/Gouda
Utrecht - Baarn

2032:
Amersfoort Vathorst - Amsterdam Centraal
Lelystad Centrum - Den Haag Centraal
Almere Oostvaarders - Amsterdam Centraal

2033:
Uitgeest - Rotterdam Centraal
Amsterdam - Zandvoort aan Zee
Amsterdam Centraal – Hoorn
Den Haag  ;D
Centraal - Haarlem

Bron: https://over.arriva.nl/ons-nieuws/arriva-dient-voorstel-in-bij-de-acm-voor-het-rijden-van-26-treinlijnen-in-open-toegang-vanaf-2026/


Wat er dan in 2030 gebeurt?

Haha net al die schijtstukjes  ;D
Veel plezier er mee, vooral 't stukje naar Weert met die fijne asielzoekerterreur  (y)
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

Ben

Citaat van: Jeroen Water op 23 september 2023 16:04

Het 'probleem' is dat we het in Nederland nu juist goed voor elkaar hebben.


Oh is dat zo, da's dan zeker sinds vandaag?  ;D Ik lees het hele jaar door, ook op dit forum: NS treinen te laat, te vol, te druk, te kort, te warm, vies, te vaak defect, te weinig in het uur, etc..

Gr, Ben.

Jeroen Water

Prima Ben. Dan niet. Jij weet het toch allemaal zo goed.  :-\

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

1200blauw

Een spoorlijn is geen autosnelweg?! ??? Voor meerdere vervoerders op hetzelfde net is toch helemaal geen plaats! Laat Arriva lekker zelf een spoorlijn aanleggen en daar de treintjes op laten rijden. Nu sluiten landelijk alle NS-treinen op elkaar aan. Zodra er een andere vervoerder tussendoor komt moet daarvoor plaats worden gemaakt, wordt er niet aangesloten op bestaand OV, lopen bestaande aansluitingen mis en meer van dat soort ellende. Ja, NS kan beter, maar de situatie kan ook duidelijk veel slechter en die kant gaan we op met de plannen van Arriva. Moge duidelijk zijn dat ik meer vertrouwen heb in NS dan in Arriva. NS scoort qua punctualiteit nog steeds zeer goed in Europa. Laten we dat niet verkwanselen.

Hendrik Jan

Arriva is een volle dochter van DB.

In het (vooralsnog) Verenigd Koninkrijk was de aanbesteding van spoorlijnen geen succes. In Schotland is de hele handel onderhand genationaliseerd, na voortdurende wanprestaties van buitenlandse maatschappijen. In Engeland knoeit men onder de bezielende leiding van de tories blijmoedig verder met het geprivatiseerde spoorwegapparaat, tot grote vreugde van busmaatschappijen National Express en Flixbus. Die rijden in elk geval. En nog prettig geprijsd ook. Maar de conservatieve partij zal niet snel toegeven dat de vrijgave aan de markt van een openbaar nutsbedrijf als de spoorwegen een domme fout was, want halleluja, vrije markt.

Daarnaast kan Deutsche Bahn AG wellicht beter eerst zorgen dat ze haar zaakjes in de Heimat eindelijk eens voor elkaar heeft, voordat ze haar twijfelachtige zegeningen in het koninkrijkje aan zee verder uitrolt? En dan was er nog iets met de financiële positie van die club.

Groeten
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

CKLX

Volgende week wordt in de Tweede Kamer gesproken over de Hoordrailnet-concessie.
Meneertje Hettinga wil de discussie even opschudden en zal geen moment onbenut laten om voor zijn eigen toko te lobbyen.
Het wordt tijd dat hij met pensioen gaat. Scheelt een hoop gemekker en gezeur.
En zoals anderen al melden, Arriva moet eerst maar eens zijn eigen winkeltje op orde maken.
Als hij zo doorgaat, zal uiteindelijk niemand nog naar hem luisteren.

Het is jammer dat de Volkskrant meegaat in de Arriva-lobby.
Die journalisten zouden slimmer moeten zijn - maar blijkbaar niet.

C. Koelewijn