Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'

in Grootspoor

Gestart door VAM65, 23 september 2023 09:54

Vorige topic - Volgende topic

Huup

NS rijdt ook ic s met stoptreinmat en stoptreinen met ic mat, dus.....

hmmglaser

Het probleem is niet personeelstekort, maar de verhoudingen zijn zoek!
Er zijn nu te veel kantoor functie in verhouding met werkplaats functie!
Verder vraag ik me ook af wat er van arriva gaat worden, nu het van een investeringings maatschappij is?
Mvg Mark

Thom

Oh, dat is ook zo'n lekker dooddoener waar je nu mee komt zeg...

Daan!

Citaat van: hmmglaser op 28 oktober 2023 20:48
Er zijn nu te veel kantoor functie in verhouding met werkplaats functie!

Als we nou eens het hele spoorwegnet in Nederland aan NS geven en stoppen met het verplicht openbaar aanbesteden van nieuw materieel aankoop. Dan kunnen al die mensen die daardoor vrijkomen, de trein op. Probleem opgelost.

Huup

Hoeveel honderd ns-ers denk je dat zich bezighoudt met een aanbesteding?

Daan!

Man of 50-100 zomaar. De vraag is hoeveel je kunt besparen. Dat zal geen eens zoveel in mankracht zitten, maar wel in tijd, waardoor die mensen toch anders (of beter) in te zetten zijn.

Huup

Een schermstaarder kan, en wil niet zomaar kaartjesknipper dan wel spoorstaarder worden. Capaciteitenverschillen, andere functieeisen, interresses kwa werk, en ws ook een heel ander salaris......
Ik voorzie dan ook een vlucht van schermwerkers en een blijvend personeeltekort bij railscheerders

Marc tramt

En die nieuwe treinen komen zonder aanbesteding zomaar binnen rijden?
Die hoeven niet gespecificeerd of ingekocht te worden? Ja, doe maar wat treinen meneer Stadler. Metertje of 60 lang, beetje wit, geel en blauw aan de buitenkant en stuur de factuur maar naar de boekhouding..
No dress rehearsel, this is our life.

Ben

Citaat van: Huup op 28 oktober 2023 23:05

Hoeveel honderd ns-ers denk je dat zich bezighoudt met een aanbesteding?


Citaat van: Daan! op 28 oktober 2023 23:07

Man of 50-100 zomaar.


Toe maar.....  :P

Markoes

Citaat van: roco op 26 oktober 2023 15:29
@ Daan
Arriva schijnt wel wat harder leeg te lopen dan NS. NS heeft het als het goed is over 1-2 jaar opgelost. Er komen heel veel mensen van de opleiding af.


gisteren in de plaatselijk krant ( huis aan huis Leeuwarden ) stond dit artikel over arriva .



minder machinisten bij arriva maar dan toch meer treinen ?

De allerlaatste zin zegt veel. Klinkt als een dikke 'onder voorbehoud'.

NS 1607

Citaat van: Daan! op 28 oktober 2023 21:13
Als we nou eens het hele spoorwegnet in Nederland aan NS geven en stoppen met het verplicht openbaar aanbesteden van nieuw materieel aankoop. Dan kunnen al die mensen die daardoor vrijkomen, de trein op. Probleem opgelost.

Zo simpel is dat helaas niet.
Ook Nederland moet zich aan de Europese regels houden.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

Huup

Ja, vandaar dat de Franse en Duitse staat het hier zo lekker deden.......

Daan!

Citaat van: Marc tramt op 29 oktober 2023 10:03
En die nieuwe treinen komen zonder aanbesteding zomaar binnen rijden?
Die hoeven niet gespecificeerd of ingekocht te worden? Ja, doe maar wat treinen meneer Stadler. Metertje of 60 lang, beetje wit, geel en blauw aan de buitenkant en stuur de factuur maar naar de boekhouding..

Jawel, maar het werk rondom aanbestedingen wordt gewoon wel minder.

Thom

Want ?

Als.je nieuw materieel nodig hebt, wat dan alleen misschien niet gelijk valt met een concessie wissel, dan hoef je er niet meer over na te denken en laat je een fabrikant maar gewoon wat bouwen ?

Idem voor het bedenken en doorrekenen van een dienstregeling voor het volgende jaar, en die voor de langer termijn over 10 jaar. Dat gaat ineens vanzelf ?