Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Doel: 250,00
Donaties: 136,00
Per saldo: -114,00

Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'

in Grootspoor

Gestart door VAM65, 23 september 2023 09:54

Vorige topic - Volgende topic

Huup


Dit denk ik. Sommige mensen vinden vijf minuten omrijden vervelend en een demonstratie  al helemaal. 😉


Remunj

Citaat van: hrp op  1 oktober 2023 23:19
Op grond waarvan baseer je dat ze namens jou spreken?

Wat is er met de A12, staat er file tot Roermond dan.
Op grond waarvan? Bekijk hun site maar dan had je de vraag niet hoeven stellen.

Ja er staat regelmatig file tot Roermond. Niet de A12 maar als er weer een Duitse dag is staat de boel shocking klem.

Citaat van: Huup op  1 oktober 2023 23:36
Dit denk ik. Sommige mensen vinden vijf minuten omrijden vervelend en een demonstratie  al helemaal. 😉
Ik heb niets tegen demonstraties als die op een legale manier worden gevoerd. En dat kan van je van de "piep" op de A12 niet zeggen.
Gelukkig hoef ik er niet voor om te rijden. Kom er in de verste verte niet bij in de buurt. Kom ik er wel in de buurt dan is het met de trein  ;D En of dat nou een NS of Arriva trein is maakt me niet uit.

Een ieder mag doen wat hij wil. Hoef ik het er nog niet mee eens te zijn. Met de A12 demonstraties bijvoorbeeld niet. Heb er wel een mening over maar die mag ik hier waarschijnlijk niet neerzetten. :angel:
Gr.
Eric

Luit

Wordt het toch een dode mus? Lees net bij TV Drenthe dat Qbuzz de concessie voor Friesland heeft gewonnen. Maar belangrijker lijkt mij de zin die daar achteraan kwam : Het is nog maar de vraag of dat zo blijft. Vandaag bevestigde moederbedrijf Deutsche Bahn Arriva voor het einde van 2024 te willen verkopen. Het is op dit moment nog onduidelijk wat dat voor gevolgen heeft voor het vervoer in Nederland.

Huup


Joop_L

Vooralsnog neemt Qbuss alleen het busvervoer in Friesland over.
Groeten Joop, machinist Lls

Jeroen Water

Ik dacht dat de provincies altijd trein en busbij dezelfde vervoerder willen hebben???

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Luit

Dat lijkt dan al een tijdje terug losgelaten te zijn. In Groningen en Drenthe is het volgens mij al Qbuzz en als dat ook in Friesland gaat gebeuren is alleen de spoorverbinding nog Arriva. Maar als Qbuzz Arriva opslokt kunnen de eigenplannen gewoon doorgang vinden want ook de Italianen willen naar Parijs

bernhard67

Hallo,

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat Arriva wat nu nog van de Duitse bahn is verkocht is aan een of ander Amerikaans Investeringsmaatschappij . Ik vrees dat Investeringsbedrijf Arriva kaal gaat plukken en daarna weer verkoop.

Ooit is dat ook gebeurd bij Philips Telefonie te Hilversum  aan ATT deze hebben het hele bedrijf kapot gemaakt en daarna door verkocht aan een of ander frans bedrijf.  Ook is dat bij  diverse winkels gebeurd.

Tja tijd zal het leren wat er van Arriva terecht komt

gr bernhard


Lolke Bijlsma

Citaat van: bernhard67 op 20 oktober 2023 15:15
Ooit is dat ook gebeurd bij Philips Telefonie te Hilversum  aan ATT deze hebben het hele bedrijf kapot gemaakt en daarna door verkocht aan een of ander frans bedrijf.  Ook is dat bij  diverse winkels gebeurd.

Dat was een hele andere situatie. Het verkopen aan een investeringsbedrijf is een recept voor kaal plukken en door verkopen om winst te genereren voor de investeringsbedrijf.

Philips Telefonie ging een joint venture aan met AT&T Network Systems en dat werd APT. Een tijdje later stapte Philips uit deze joint venture en werd het AT&T Network Systems Nederland met vestigingen in o.a. Huizen, Den Haag en Hilversum. In 1996 werd AT&T Network Systems afgesplitst van AT&T en werd Lucent Technologies. Voor een paar jaar was Lucent een heel succesvol bedrijf maar door wanbeleid in voornamelijk de optical unit ging het vanaf 2000/2001 snel mis. Tevens was er een grote verandering gaande in de Telefonie industrie voor het internet en dat zorgde er voor dat alle grote telefonie equipement bedrijven het moeilijk kregen. In 2006 is Lucent gefuseerd met Alcatel en dat werd AlcatelLucent. Jaren later is dat bedrijf door Nokia gekocht en dat bestaan nog steeds.
(Disclaimer: ik werkte van 1991 tot 2005 bij APT, AT&T en Lucent, in o.a Den Haag Mariahoeve, Leidschendam, Hilversum en uiteindelijke Naperville IL in de VS).

Groeten,
Lolke

bernhard67

Hallo Lolke

tja mijn vader heeft gewerkt bij Philips te Hilversum en Huizen tot 1987  vervroegd pensioen na 36 dienst jaren.

Maar goed wat nu gebeurd met Arriva is denk ik niet goed tijd zal het leren

groetjes bernhard

NS 1607

Citaat van: Huup op 17 oktober 2023 19:16
Arriva stopt eind 2024 en Qbuss neemt over?

In Limburg nog tot 2031, ze hebben een concessie van 15 jaar.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

JoopSpoort

Citaat van: NS 1607 op 22 oktober 2023 11:33
In Limburg nog tot 2031, ze hebben een concessie van 15 jaar.


Jos.
Ik las in een krant dat de provincie Limburg in de kleine lettertjes heeft staan dat ze het contract altijd mogen openbreken.
Zie ook dit draadje. https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=108892.msg3222423977#msg3222423977

Hartelijke groet,
Joop ter Laak

NS 1607

Citaat van: JoopSpoort op 22 oktober 2023 11:58
Ik las in een krant dat de provincie Limburg in de kleine lettertjes heeft staan dat ze het contract altijd mogen openbreken.
Zie ook dit draadje. https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=108892.msg3222423977#msg3222423977

Vooralsnog is daar geen enkele reden toe.
De Provincie Limburg heeft een contract met Arriva, niet met de Deutsche Bahn of I Quared Capital.
Zo lang Arriva de concessie laat lopen zoals in het contract staat zal deze gewoon tot 2031 uitgezeten worden.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

Huup

Lijkt mij ook. Arriva houdt niet op te bestaan toch?

Joop_L

Citaat van: NS 1607 op 23 oktober 2023 01:01
Vooralsnog is daar geen enkele reden toe.
De Provincie Limburg heeft een contract met Arriva, niet met de Deutsche Bahn of I Quared Capital.
Zo lang Arriva de concessie laat lopen zoals in het contract staat zal deze gewoon tot 2031 uitgezeten worden.


Jos.
Alleen... Dat doen ze dus niet (helaas) Er is ook in die regio ontzettend veel uitval van treinen. Limburg zit al langer te mopperen over de dienstverlening van Arriva.
Groeten Joop, machinist Lls