Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'

in Grootspoor

Gestart door VAM65, 23 september 2023 09:54

Vorige topic - Volgende topic

NS 1607

Dit wat nu gebeurt heeft vrijwel elke vervoerder last van.
Er is gewoon te weinig personeel voor op de bussen en treinen te rijden.
Dan kun je helaas niks anders doen dan laten uitvallen.
Ook de provincie gaat hier niks aan doen, want dit is gewoon overmacht.
Op overmacht mag je immers geen concessie open breken.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

Daan!

Arriva schijnt wel wat harder leeg te lopen dan NS. NS heeft het als het goed is over 1-2 jaar opgelost. Er komen heel veel mensen van de opleiding af.

Huup

Citaat van: NS 1607 op 23 oktober 2023 14:13
Dit wat nu gebeurt heeft vrijwel elke vervoerder last van.
Er is gewoon te weinig personeel voor op de bussen en treinen te rijden.
Dan kun je helaas niks anders doen dan laten uitvallen.
Ook de provincie gaat hier niks aan doen, want dit is gewoon overmacht.
Op overmacht mag je immers geen concessie open breken.


Jos.
In Zeeland werd een nooddienstregling inelkaar geflansd op bais van beschikbaar personeel. Dat leidde tot een fikse afschaling enerzijds, maar wel tot een veel betrouwbaarder OV.

NS 1607

Heeft men hier ook gedaan.
Hier heeft men de vakantiedienstregeling 14 dagen langer aangehouden.

Op de Heuvellandlijn is regelmatig een nooddienstregeling. Bij gebrek aan personeel.
Dan rijdt de sneltrein alleen tussen Heerlen en Herzogenrath/Aachen-Hbf.
Tussen Heerlen en Maastricht-Randwijck rijdt dan alleen de stoptrein.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

Thom

Citaat van: Daan! op 23 oktober 2023 14:18
Arriva schijnt wel wat harder leeg te lopen dan NS. NS heeft het als het goed is over 1-2 jaar opgelost. Er komen heel veel mensen van de opleiding af.
Andere link tussen beide is dat er denkelijk mensen van Arriva overstappen naar NS :p

Daan!

Dat klopt Thom. NS heeft betere arbeidsvoorwaarden.

roco

@ Daan
Arriva schijnt wel wat harder leeg te lopen dan NS. NS heeft het als het goed is over 1-2 jaar opgelost. Er komen heel veel mensen van de opleiding af.


gisteren in de plaatselijk krant ( huis aan huis Leeuwarden ) stond dit artikel over arriva .



minder machinisten bij arriva maar dan toch meer treinen ?


Huup


hrp

Huup,

Komt toch vaker voor...
Dordt-Roosendaal door de week.
Als die tenminste rijdt cq stopt ;D
Groet,
      Ronald

Huup

Hwt verbaast me. Ik meen me te herinneren dat er in de tijd dat ik in Sneek woonde (74-80), elk half uur een trein reed tussen Sneek en Leeuwarden, maar ook tussen Leeuwarden en Groningen.

hrp

35 jaar geleden was dat volgens de toen bekende gele NS pocket ook nog zo:  op werkdagen 2 treinen per uur tussen Sneek - Leeuwarden - Groningen..
Groet,
      Ronald

Huup

Dan is dat dus eerst achteruit gegaan. En ik maar denken dat t beter werd......

hrp

Groet,
      Ronald

roco

tussen Leeuwarden en Groningen reden al 1 sneltrein en 1 stoptrein per uur . Dus 1 sneltrein meer .

1200blauw

En die sneltreinen rijden ze gewoon met dat dieselboemelmaterieel ? Ik heb toch een andere beleving bij het woord "sneltrein".
Ik geloof dat ik begin te begrijpen hoe Arriva die intercity-diensten van NS wil gaan overnemen...