Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Testbericht: het is bekend dat de zoekfunctie nog niet perfect werkt, er moet een  nieuwe index opgebouwd worden.

Mijn locomotieven

in Wat zijn we aan het rijden?

Gestart door hette, 17 augustus 2023 15:19

Vorige topic - Volgende topic

hette

Hallo,

hierbij twee plaatjes van locs die ik nu al een weekje of 3 heb en de recent aangekochte 1152 en Traxx!! Uiteraard word er ook mee gereden want dat is de hele reden dat ik de hobby weer op pak!!

basjuh1981

Mvg,
Bas

K-rail, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1960 - 1965
Die Sauerlandbahn
Mijn YouTube-kanaal

hette

En hierbij nog een foto van de baan, het gaat een soort rangeer terrein worden, een soort kijfhoek!!

hette

en hierbij nog een foto van de 1152, in goederendienst!

Klaas Zondervan

De sporen liggen wel erg dicht op de rand van de plaat. Beter iets meer afstand nemen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel

hrp

:)
Een jonge herstarter!
Doe je best.
Groet,
      Ronald

hette

Klaas, heb ik al rekening mee gehouden hoor, vond ik zelf ook, ietsjes meer van de kant afgedaan! maar de foto's kunnen het soms ook wat vertekenen omdat ik deze met een zoomlens heb gemaakt,

Met vriendelijke groeten,
Hette Kloosterman

jandcargo

hallo,

KIjfhoek lijkt toch wat ambitieus.
Misschien ligt een fabriekscomplex of binnenhaventje wat beter binnen bereik.
Komt vast goed, succes!

jandcargo

hette

Citaat van: hrp op 17 augustus 2023 20:49
:)
Een jonge herstarter!
Doe je best.

Komt goed!! Ik heb een poosje in de scheepvaart gezeten, zit ik nog steeds in, maar wou beide hobby's nu gaan combineren, ik doe nu alleen nog maar schepen spotten maar binnenkort ga ik ook proberen om scheepsmodellen 3d te printen, ik hoef ze toch niet groter dan 60 cm gelukkig! De schepen die ik na ga maken hebben het thema van de Waddeneilanden, dus de Texel, Harns (Harlingen in het Nederlands, omdat je vanuit Harlingen naar Vlieland en Terschelling gaat) en uiteraard heb je ook nog de Vlieland en de Terschelling en de Ameland, bijna allemaal van dezelfde rederij, die gevestigd is/was in Harlingen, ook heb ik nog wat zeeslepers op het oog maar ik zal hier niet te veel over schepen lullen want we zijn hier tenminste voor de treinen!

hrp

Volgens mij zijn er ook draadjes waar schepen langs zeilen. :)
Groet,
      Ronald

JoopSpoort

Hette, ik ie de hondekop ook weer staan. Is die weer in orde?
Hartelijke groet,
Joop ter Laak

roco

Als het de veerboten van de diensten naar Terschelling en Vlieland betreft ga gerust je gang en bouw ook een leuke maquette van HarlingenHaven met wat fantasie .
De zeesleepboot "Holland" voer vroeger ook met passagiers tussen Harlingen en Terschelling . Die stonden allemaal aan dek tijdens de overvaart .

hette

Ja klopt hoor!! Is weer in orde, de baan was simpelweg te klein, naar de winkel ermee geweest en de winkelier zei ook al alles moet in orde zijn, en hij had ook gelijk! Meer rails was de oplossing! Zo gezegd zo gedaan!! De foto is trouwens alweer wat ouder hoor, die was nog gemaakt voor we ermee naar de winkel waren geweest!

hette

Citaat van: roco op 17 augustus 2023 21:29
Als het de veerboten van de diensten naar Terschelling en Vlieland betreft ga gerust je gang en bouw ook een leuke maquette van HarlingenHaven met wat fantasie .
De zeesleepboot "Holland" voer vroeger ook met passagiers tussen Harlingen en Terschelling . Die stonden allemaal aan dek tijdens de overvaart .

Ook de veerboten staan ooit eens op de planning hoor, maar deze serie betreft een serie kustvaarders!

hette

Overigens wel een leuk idee om Harlingen na te maken, ik woon daar ook in de buurt en de Willemshaven is een rangeerterrein geweest, ik heb ooit eens foto's gezien op het kustvaartforum dat het spoor tot aan het einde van de Zuider-pier liep maar dat zou ik dan toch echt eens moeten onderzoeken!