Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Mijn locomotieven

in Wat zijn we aan het rijden?

Gestart door hette, 17 augustus 2023 15:19

Vorige topic - Volgende topic

hette

Een foto kunnen vinden van de ''Nieuwe'' Willemshaven, geen idee welk jaar, maar weet wel zeker dat het tussen de jaren 50/70 is gemaakt, de rails zijn slecht te zien maar duidelijk genoeg!

jandcargo

Hallo,
Op facebook noordelijke nevenlijnen staat wel fotos van harlingen goederen.

groeten jandcargo

hette

Jan,

Zou je mij deze willen sturen in een pbtje of gewoon hier willen plaatsen? Ik heb geen facebook.

Menno 1846

Citaat van: hette op 17 augustus 2023 22:27

Een foto kunnen vinden van de ''Nieuwe'' Willemshaven, geen idee welk jaar, maar weet wel zeker dat het tussen de jaren 50/70 is gemaakt, de rails zijn slecht te zien maar duidelijk genoeg!

Hette foto is: Harlingen NS emplacement en goederenloods rond 1960

Gr. Menno(1846)
Er gaat niets boven een Eminent 310 🎹🎶

roco

Het schijnt dat in 1965 de eerste muur is gebouwd in Harlingen . Die is vervangen door de huidige uit 2010 . Dus foto van voor 1965

hrp

Bij Sporenplan.nl vind je alle NS-emplacementen, etc. zoals ze in 1965 waren.

Harlingen.... daar reden volgens mij geen Beneluxtreinstellen.
???
Groet,
      Ronald

gdh

Op het Utrechts archief vind je ook wel tekeningen.
https://hetutrechtsarchief.nl/onderzoek/resultaten/archieven?mivast=39&mizig=210&miadt=39&micode=939&milang=nl&mizk_alle=harlingen&miview=inv2

Ik heb ook eens een vereenvoudigd sporenplan geïnspireerd op Harlingen gezien in een Railhobby of een modelspoorkrant. Kan deze zo niet terugvinden.

Rob Ellerman

Staat misschien in de 'Raccordementenspecial' die in een grijs verleden is uitgebracht door Railhobby.

Edit:  een artikel over Harlingen staat inderdaad in bovengenoemde special uit 2001, compleet met sporenplan.

Rob
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)

daempfer

Hierbij nog een paar foto's van Harlinger haven en station.Op Pinterest kun je nog meer foto's vinden onder 'oud Harlingen'.

Groet,
René

Hierbij nog een paar foto's van Harlinger haven en station.Op Pinterest kun je nog meer foto's vinden onder 'oud Harlingen'.

Groet,
René

hrp

:)
Mooi.
Eerste foto: wat een allegaartje aan rijtuigen achter de lok, zelfs licht groene blokkendoos.

Draadje zou naam "Rondom Harlingen" niet misstaan ;)
Groet,
      Ronald

hette

Wat een gave foto die eerste en die met de havenkraan, toevallig sta ik ook met regelmaat met een andere spotter die in Harlingen ook scheepvaart en treinen fotografeert, hem zal ik ook nog eens vragen!!

hrp

Zouden de scholieren op de derde prent ook treinspotters zijn, wie herkent zich?

Heetten toen nog geen treinspotters.
Treingekken, denk ik.
Groet,
      Ronald

hette

Ik ben nu wel enthousiast om een poging te doen om oud Harlingen na te maken, het enige wat mij tegen houd is dat ik ook graag met locomotieven wil rijden die nooit in Harlingen hebben gereden, waaronder dus traxxen, en de krokodil van Roco en mijn handigheid houd mij een beetje tegen maar proberen kan nooit geen kwaad, misschien dat ik nog ergens ooit eens een klein baantje kan maken apart van de andere, die kleine baan word dan Harlingen. en de grote blijft gewoon een rangeer terreintje! Die scholieren zou ik trouwens niet weten, dat is ver voor mijn tijd!

daempfer

die kleine baan word dan Harlingen. en de grote blijft gewoon een rangeer terreintje
[/quote]

Kijk maar eens naar de lengte van het willemsdok, dat is naar schatting 120 tot 140 meter lang, dat wordt geen klein baantje... maar als je naar het hele sporenplan kijkt dan zie je dat het een enorme rangeerbaan is met vele mogelijkheden. Ik zou het gewoon bij één baan houden en het is jouw baan dus alles kan er op rijden.

(Zelf kijk ik er vaak naar om te zien of ik er ergens een stuk kan uitsnijden voor spoor 0 🥴)

FritsT

Dit spoorse gebeuren (zie onderstaande link) is natuurlijk ook een heel interssant thema.

Eerder beschreven elders op BNLS:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=29736.msg460547#msg460547

Aan de andere kant van de spoortunnel naar Terschelling stond de kop van een gele DE-diesel op het Groene Strand. Die kwam aldaar uit de tunnel.
1998, Oerol.