Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Ongeluk Voorschoten 4-4-2023

in Grootspoor

Gestart door ES44C4, 4 april 2023 05:47

Vorige topic - Volgende topic

ES44C4

Passagierstrein ontspoord na botsing bij Voorschoten, meerdere zwaargewonden
https://www.volkskrant.nl/a-b4ce6a92

Grote hulpverlening,  inmiddels GRIP 3, code 50.

sneek

Vreselijk, sterkte voor alle betrokkenen
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.

WeKra

Heel bizarre beelden, onHollandse praktijken zou ik willen stellen. Sterkte voor allen.
Check ook mijn Facebook

NL-modelspoor

Wat deed dat bouwkraantje daar? Hoop niet dat die daar voor de grap was neergezet. Anders wel een hele slechte grap geweest. Zou daar achter gebleven zijn na werkzaamheden?
Johan

Jeroen Water

Kraan was niet voor de grap op het spoor gezet.

Laten we a.u.b. niet gaan speculeren, daar schieten we helemaal niets mee op.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

ES44C4

Het calamiteitenhospitaal UMC is operationeel.
Er wordt één dode gemeld.

NL-modelspoor

Johan

dh3201

Behalve tussen Leiden en Den Haag ook geen treinverkeer tussen Haarlem en Leiden, geen treinverkeer tussen Alphen aan/den Rijn en Leiden en geen rechtstreekste treinen tussen Almere en Schiphol.
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

hrp

Persconferentie om 10.15 uur.

NPO 1.

Groet,
      Ronald

VAM65

Vanmorgen vertelde iemand die naast de plek van het ongeluk woont op de radio dat hij 2 klappen heeft gehoord. Naar verluidt is de eerste klap de botsing van een goederentrein op de kraan, die daardoor op een ander spoor kwam te liggen, en de tweede klap van de personentrein die op de gekantelde kraan botste. Klinkt redelijk plausibel.

Besselspoor

Het is wel een copy-paste van het ongeluk in Warmond 1980. Op het middenspoor werd gewerkt aan de Schiphollijn, goederentrein botste op werkmaterieel wat vervolgens op het hoofdspoor kwam, de eerste personentrein raakte dat waardoor deze ontspoorde en in het weiland terecht kwam...Helaas ook met dodelijk slachtoffer.
Ik woonde er vlak bij en weet nog wat een indruk dat maakte om een trein ergens te zien staan waar deze niet hoort, heel onwerkelijk.
RETROBAHN A.G.

Arjan6511

Gelukkig vervoerde de trein geen gevaarlijke stoffen.....
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

hrp

Persconferentie gezien.
Wat ik miste was situatieschets.
Vier sporen.
Waar werd gewerkt?
Waar reed de goederentrein en waar de reizigerstrein?
Het was vrij onduidelijk.
Groet,
      Ronald

Maartenw

Zojuist een update:
Het dodelijk slachtoffer van het ongeluk bij Voorschoten is een werknemer van BAM. Dat heeft een woordvoerder van het bouwbedrijf gezegd tegen NRC. De bouwkraan op het spoor die door de treinen werden geraakt, was van BAM. Er werd bij Voorschoten aan het spoor gewerkt. Twee van de vier sporen waren voor de werkzaamheden afgesloten, over de andere twee sporen werd gewoon gereden.

Sterkte voor de nabestaanden!

Maar gelukkig is wel, dat gezien de enorme ravage, er verder geen nog doden te betreuren zijn. Hopelijk blijft dat zo.
Zo'n KROL is nou ook geen kleinigheid.

Ik mis tot nu toe foto's van de loc die de kraan als eerste zou hebben geraakt.
Met vriendelijke groet, Maarten