Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

LSModels 2018

in Archief 2018

Gestart door ATB, 24 januari 2018 17:00

Vorige topic - Volgende topic

Thowra

#285
ah, toch wel jammer dat er geen NS 1600/1700 is te bespeuren. Ik had de hoop...  :-X
Hopelijk komt Ls Models in het nieuwe jaar met SNCF Corail Vu'tjes. Met name de B10c10ux geniet mijn voorkeur.
Jeroen
We're all riders on this train.

Rob Ellerman

#286
Ik zie daar tot mijn grote blijdschap een 8 deurs CIWL fourgon ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Dat betekent dat mijn Etoile du Nord over een tijdje helemaal kloppend in 1:87 is samen te stellen.... (y) (y)

Rob

Edit: Vooropgesteld dus dat ie los leverbaar wordt en dan liefst ook nog in minimaal 2 verschillende rijtuignummers...
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)

sander1985


Ik hoop dat die fourgon de aanzet is tot de hele Etoille du Nord van LS Models!
Bouw: OHMB - Krommeveer
In de planning: een stukje Gouda

Falcon10

Citaat van: Wijktrein op 27 november 2018 20:00
Ik zie daar tot mijn grote blijdschap een 8 deurs CIWL fourgon ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Dat betekent dat mijn Etoile du Nord over een tijdje helemaal kloppend in 1:87 is samen te stellen.... (y) (y)

Rob

Ja, dolle pret die 8 deurs fourgon ..... mag je een ganse set van 7 rijtuigen aanschaffen ( vermoed dat ie dik 600 euro zal kosten aangezien het allemaal CIWL rijtuigen zijn ).
Ik hoop voor iedereen dat ze die ook apart uitbrengen, net als een 6 deurs fourgon, dan zijn ze aan mij tesamen 6 fourgons kwijt.
Iedereen die CIWL treinen aan het samenstellen is ( of al bijna volledig heeft ), zit te wachten op mooi fourgons, breng ze dan apart uit, dan kan je er makkelijk ineens 1000 laten maken, ze zullen de deur uitvliegen ! Maar nee, laten we een 200-250 sets uitbrengen met 7 rijtuigen in, waarvan het merendeel van verzamelaars maar 1 rijtuig nodig heeft !  >:(

Rondje_HO

Citaat van: clickmaniac op 27 november 2018 18:58
daar zitten toch weer de nodige snoepjes tussen ben ik bang


Ja dat klopt  (y) (y) (y)  Vooral die Nord Express had ik niet verwacht.


@Falcon10: ik hoop ook dat ze ze los uit gaan brengen maar die kans is helaas erg klein. Het lijkt erop dat hun nieuwe bedrijfsstrategie zich richt op normale rijtuigen los onder LS Models, en de bijzondere rijtuigen zoals de fourgons of de Bistro's (waar iedereen om zit te springen) alleen in complete en gelimiteerde sets  :-\

Falcon10

Ik vrees er ook voor rondje.
Al snap ik de strategie niet als je even het rekensommetje maakt :

Meestal brengt ModelsWorld de sets in 200-250 stuks uit, pak dat de prijs steeds tussen de 550 en 650 euro is, wil zeggen dat de totale verkoopskost, afhankelijk van de prijs en het aantal dus tussen de 110000 en 162500 euro ligt.

Als je van die 8 deurs fourgons 1000 stuks maakt, die je volgens mij makkelijk kwijt raakt, en waar ze vermoeddellijk makkelijk 80 euro voor kunnen vragen, zit je aan 80000 euro voor gewoon 1 wagon. Maak vervolgens nog eens de andere fourgon in 6 deurs, idem 1000 stuks, terug 80000 euro.
Je moet maar 2 modellen ontwikkelen, en je bent ze gegarandeerd allemaal vrij snel kwijt, terwijl die dozen met 6-7 wagons in die je een halve rib kosten bijlange niet zo snel allemaal verkocht zijn.
Rare bedrijfsstrategie.

CKLX

Citaat van: Falcon10 op 28 november 2018 07:18
Als je van die 8 deurs fourgons 1000 stuks maakt, die je volgens mij makkelijk kwijt raakt, en waar ze vermoeddellijk makkelijk 80 euro voor kunnen vragen, zit je aan 80000 euro voor gewoon 1 wagon. Maak vervolgens nog eens de andere fourgon in 6 deurs, idem 1000 stuks, terug 80000 euro.

Hier zit wel een denkfoutje in. Bij een winkelprijs van 80 euro gaat er eerst 21% btw af, vervolgens de marge van de winkelier / distributeur en dan nog de kosten van de Chinese fabriek.
De uiteindelijke winst voor de fabrikant ligt dus vele malen lager.

CKLX

Martijn193

Maar hij redeneert dan ook vanuit de omzet, niet de winst. Alles wat jij noemt gaat ook op voor de sets.

Maw

Sets, theoretisch moeilijker te verkopen, omzet 162.000
Wagens, theoretisch makkelijker te verkopen, omzet 160.000

Of de rekenvoorbeelden en aannames kloppen laat ik graag in het midden, maar ik snap hem wel.

Wel jammer hoor, heb ik net een stuk of 25 mooie rivarossi/jouef wagens, zou ik weer een hele set moeten kopen....

Oh well, dan maar de rivarossi fourgons gebruiken, ook al niet kloppend
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

sncf231e

Citaat van: Wijktrein op 27 november 2018 20:00
Ik zie daar tot mijn grote blijdschap een 8 deurs CIWL fourgon ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Dat betekent dat mijn Etoile du Nord over een tijdje helemaal kloppend in 1:87 is samen te stellen.... (y) (y)

Rob

Edit: Vooropgesteld dus dat ie los leverbaar wordt en dan liefst ook nog in minimaal 2 verschillende rijtuignummers...
Hallo Rob,
Ook met een 6-deurs Fourgon (RivaRossi, France Trains)is volgens de CIWL geleerden (http://forum.e-train.fr/viewtopic.php?f=2&t=26860) een kloppende Etoile du Nord samen te stellen.



Groet
Fred
Mijn website: https://sncf231e.nl/

Rondje_HO

Ik denk dat het Models World niet eens zozeer om de winst te doen is (ja, ze doen het natuurlijk ook niet voor de kat zijn ... ;D ) maar meer om exclusieve modellen/treinen neer te zetten. Wellicht hebben zij afspraken gemaakt met LS Models over die bijzondere wagens zoals de fourgons en restauraties? Dat deze alleen in de sets van MW uitgebracht mogen worden?


@Fred: wat zou jij adviseren voor locomotief voor die Nord Express? Stonden daar alleen van die exoten voor of ook iets meer mainstream locs? En zouden daar geen twee fourgons in moeten? Eén lijkt mij een beetje weinig.


Met vr. groet, Martijn.

IJsselsteyn

Models World is toch niet echt een onafhankelijk bedrijf, maar feitelijk een dochterbedrijf van LS Models, gevestigd in Luxemburg?
Of heb ik het mis?


Steyn

sncf231e

Citaat van: Rondje_HO op 28 november 2018 12:36


@Fred: wat zou jij adviseren voor locomotief voor die Nord Express? Stonden daar alleen van die exoten voor of ook iets meer mainstream locs? En zouden daar geen twee fourgons in moeten? Eén lijkt mij een beetje weinig.


Met vr. groet, Martijn.
Hallo Martijn,

Volgens "Internationale Luxuszuge" van Albert Mühl had de Nord Express één CIWL fourgon. Op bepaalde delen reed er ook nog een niet-CIWL Frans of Duits Postrijtuig mee.
Plaatjes laten in Duitsland een Baureihe 17 zien en in Frankrijk een Nord Atlantic.

Groet
Fred
Mijn website: https://sncf231e.nl/

Rondje_HO

Ah, duidelijk  (y)  Dank je!

clickmaniac

#298
De aanname dat het óf sets óf losse rijtuigen is, is niet per sé juist. Ze brengen nu eerst die "hot items" (ook de belgische fourgon DMS, de i2 resto in diverse leuke kleurtjes)  in dure sets voor de échte fanaten met diepe zakken. Paar jaar later kunnen ze nogmaals te gelde gemaakt worden als losse artikelen.

En ja Models World = LS Models, opgezet om marketing- en / of fiscale en / of juridische (wie weet?) redenen. 

En ja het gaat ze erom, de winst van gedane investeringen te maximaliseren. Tenminste, met die gezond-verstand aanname kan ik hun acties tot nu toe goed verklaren.

Falcon10

Mja, ik ga in elk geval wachten tot er hopelijk aparte fourgons uitkomen van LS.
De sets van MW zijn leuk, daar niet van, maar het zijn er mijns insziens momenteel teveel op korte tijd, en als je al deels bepaalde treinen hebt samengesteld, zijn ze zelfs helemaal niet interessant als je maar 1 of 2 wagons uit een set zou nodig hebben.

Voor men L'Oiseau Bleu heb ik een 6-deurs en een 8-deurs fourgon nodig, voor de L'Edelweiss 2 6-deurs fourgons en voor men L'Orient Express ook 2 6-deurs fourgons.
Moeet toch ook nog 3 franse stomers ervoor aanschaffen, dus beetje spreiding van de kosten is zo erg niet :D