Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Testbericht: het is bekend dat de zoekfunctie nog niet perfect werkt, er moet een  nieuwe index opgebouwd worden.

LSModels 2018

in Archief 2018

Gestart door ATB, 24 januari 2018 17:00

Vorige topic - Volgende topic

Martijn193

Maar de schorten niet. Lijkt wel of ze in dat plastic wat grijze verf zijn vergeten.....

Enneh, dat was een proefmodel.....
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Rondje_HO

Ik weet het niet hoor, ik zie niet zoveel verschil behalve dat het productiemodel niet zo glimt als het proefmodel ???



Bron: https://www.facebook.com/hetgroterdamproject/

Martijn193

Martijn

Maar als je de schorten bij de blauwe bekijkt zie je weer dat die duidelijk donkerder zijn. Nee, met die foto's kan ik niets. Het zijn proefmodellen, dus ik ga ervan uit dat dingen als kleur gewoon kloppen op het uiteindelijke model.

Ik heb hem besteld, maar dit wijkt wel heel erg af van wat ik had mogen verwachten. Ik denk ook dat het bij mij afbestellen wordt. Maar misschien eerst zien.
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Rick

Citaat van: rail4marcel op  4 november 2018 14:22
Erg fraai rijtuig geworden. Alleen de dakkleur lijkt me wel erg licht  :-\. In 2010 heb ik het rijtuig gefotografeerd en daar was de dak kleur donkergrijs gelijk aan de Bvcmh daken.

Foto van een Bvcmh in rode uitvoering ter vergelijk.

De daken van de rode Bvcmh zijn zo te zien opnieuw geschilderd, vergelijk die maar met de blauwe Bvcmh op de tweede foto waar het dak een stuk donkerder is. Ik vond het dak van de LSM-versie ook erg licht maar op de site van Martijn Haman hebben de rijtuigen van EETC ook allemaal een lichter dan dak in de NS tijd.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Michiel 80

Citaat van: Rondje_HO op  4 november 2018 22:09

Toch had het proefmodel ook dit dak hoor.

Dat dak is zeker niet wit, kijk maar rechts op het dak.
Over de kleur grijs valt wellicht nog wat te zeggen maar het lukt er sterk op dat ze bij het productiemodel een grijze kleur zijn vergeten en het wit is gebleven  :o]

Martijn193

Nou,

He lijkt erop dat dat de kleur is van het kunststof wat gebruikt wordt. Op de foto's zie je dat de NEM schacht dezelfde kleur heeft. En dat er daarna idd gemist is de grijze kleur erop te zetten, of dat die massa niet goed gekleurd is geweest. Daarna is het rood dan wel opgedrukt.

Martijn
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Rondje_HO

#276
Het enige wat ik kan zeggen is dat het dak echt niet wit is. Uitvergroting: het nummertje is wit, het dak lichtgrijs:



Het dak lijkt nog het meest op de onderste foto uit deze link:   http://www.martijnhaman.nl/eetc.htm

That's it, meer kan ik er niet van maken  ;D


mDDM

Heeft nog iemand anders dit rijtuig inmiddels in zijn bezit en foto's gemaakt?

ad.M

Heeft iemand al de Blauwe NS uitvoering aangeschaft?

Rondje_HO

Om nog even terug te komen op de bekende Models World sets (made by LS Models), daar is nog wel eens de klacht dat deze vanaf fabriek zijn voorzien van koersborden. Dat maakt het net iets lastiger om bepaalde rijtuigen of restauraties in een andere treinsamenstelling te plaatsen. Die kan bijvoorbeeld een andere bestemming hebben of helemaal geen koersborden. Nu heb ik na een Franse tip eens geprobeerd hoe vast deze bordjes eigenlijk zitten.

* Let op: de kans op beschadigingen is best aanwezig! Ik klooi meestal maar wat aan dus alleen doen als je die kans ook voor lief wil nemen! *




De koersborden zoals af fabriek op hun plek. De foto geeft eigenlijk niet goed weer hoe mega klein LS Models deze heeft kunnen maken  :o




Je kunt de punt van een scherp mesje heel voorzichtig onder het bordje krijgen. Het mesje zo plat mogelijk houden, dan voorzichtig omhoog duwen om het bordje los te pielen. Let op: een nieuw mesje is beter omdat je dan een scherper puntje hebt, maar ook weer extra risico vanwege beschadigingen!




Het koersbordje is bevestigd met wat lijkt op een soort plak-spray. Volgens een tip zou er ook hele dunne dubbelzijdige tape worden gebruikt maar die heb ik niet gezien. Er zijn overigens wel beschadigingen opgetreden op de plek waar het bordje zat. Mocht je er een ander koersbord voor in de plek willen plaatsen dan is dat geen probleem. Wil je het rijtuig zonder koersborden laten rijden of neerzetten, dan zul je nog voorzichtiger te werk moeten gaan  :P




Ik heb het koersbord voorlopig maar weer terug geplaatst. De kleef-lijm plakte gelijk weer vast zonder verlies van plak-kracht.


Conclusie: het kan dus wel, de koersborden verwijderen, maar je hebt wel kans op beschadigingen. De betreffende sets zijn o.a. (ook voor de zoekfunctie hier op het forum ;)
MW1602 - E320/ E321 Oostende - Köln
MW1603 - EC 90/91 Milano - Brussel/Bruxelles VAUBAN
MW1701 - Bruxelles-midi - Paris Nord
MW1802 - Amsterdam - Brussel - Paris (1983 - 1984)
MW1801 - Brussel - Basel - Milano (Vauban 2003)
MW1703 - IC Liège - Luxembourg (1997 - 2000)


Met vr. groet, Martijn.

Michiel 80

Met een tandenstoker lieten zich bij mij de bordjes van oa set 46073 verwijderen. Iets veiliger dan een mesje ;)

Rondje_HO

....  :o  ....  ..... 

....

.... een tandenstoker .... dat .... had ook gekund ...

* Gaat even met zijn hoofd tegen de muur staan bonken *

;D

Chris80

Zo leer je elke dag weer bij ;D ;D.

Groet,
Chris

clickmaniac


clickmaniac

daar zitten toch weer de nodige snoepjes tussen ben ik bang