Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Testbericht: het is bekend dat de zoekfunctie nog niet perfect werkt, er moet een  nieuwe index opgebouwd worden.

Britse treinen samenstellen in model

in BNLS Litter Bin

Gestart door St00mboy, 19 november 2016 13:42

Vorige topic - Volgende topic

Suchet

@Sierd Jan,

Een trein naar mijn hart. Hier bestonden de spoorwegen voor !!!

Rob
Engelse banen zijn gewoon.....  anders

mdjr78

Tijd voor wat diesel (en enigszins overpowered)



Op 1 maart 1984 passeert een class 50 met slechts twee 'Clay Hoods' de valley van de rivier Fowey ten noorden van Lostwithiel. Bestemming onbekend.
Geïnspireerd op een foto uit "An Illustrated History of West Country China Clay Trains" van John Vaughan.

Werner

Pinkelpa

Ja, en dan deze:
(Er hoeft niet veel achter te hangen, maar zo klein, dat er zelfs geen paard in past, dat komt niet vaak voor  ;))



Zolang de wagon maar remt....
Binnenkort met de Terrier, dan is ie nog korter..


GD

Als we dan toch met korte treinen bezig zijn:


Class 26 met 50ft ex LMS inspection saloon (foto eerder geplaatst in topic project tailchaser)

Groeten,
Gerard

Tanks+Treinen

Citaat van: Pinkelpa op 22 november 2016 14:24
@ T+T...
Hoe is de Brake Wagon eigenlijk aangekoppeld?

Niet... Ik ben namelijk bezig om langzamerhand al mijn al mijn goederenwagons van Dingham koppelingen te voorzien, maar ik heb nog geen Brake wagon onder handen genomen. :P

Bello

#21
Ik heb nog twee samenstellingen



Flying scotsman (live steam variant) met sneltrein op weg



Midland pullman van Kitmaster

St00mboy

Mooie winterse plaatjes van Schotland!
(Even gauw een slokje whisky tegen de kou  :P).
Daar doen we het voor.  (y)

Leen.

Hans van de Burgt

De tweede trein die ik hier wil bespreken, behoort tot de oudere generatie van Britse modeltreinen. Wellicht wat minder gedetailleerd dan wat heden ten dage wordt aangeboden, maar desalniettemin een fraaie trein om in te zetten. Op de laatste BMB rijdag deed hij zeker niet onder voor vergelijkbare - meer moderne - types.

De loc wordt getrokken door een Standard Class 5MT. We kozen voor een versie in BR Brunswick Green.
De loc werd ontworpen door RA Riddles en gebouwd door Derby and Doncaster. De Standard Class 5 lijkt erg op de kleinere Standard Class 4, maar heeft een grotere boiler en driving wheels. De eerste loc werd in gebruik genomen in 1951 en was onmiddellijk succesvol. Er zijn er 172 gebouwd. Ze hebben dienst gedaan in alle regio's van de Britisch Railway. Er zijn wel zes verschillende tender types. Die van ons heeft een BR1C tender, te herkennen aan de ronde zijkanten.


Bachmann Standard Class 5Mt 73068 BR Brunswick Green Late Crest met BR1C tender

Het model is voorzien van een Chinese DCC decoder. Hij loopt voortreffelijk - zowel snel als kruipend.
De loc wordt gebruikt om een lange reizigerstrein te trekken die bestaat uit Bulleid rijtuigen.
Oliver Bulleid werd als opvolger van Richard Maunsell verantwoordelijk voor het ontwerp van nieuwe coaches ter vervanging van de Maunsell types. De Bulleid coaches stonden bekend om hun comfort en beschikbare ruimte. Ze waren erg geliefd bij de reizigers. Veel van de ontwerp details zijn later door de Britisch Railway gebruikt bij de ontwikkeling van de standaard MKI coaches. Om variatie te krijgen in ons modellen bestand, hebben we gekozen voor de uitvoeringen in Crimson & Cream.


Bachmann 34-503 BR 63Ft Bulleid Corridor/Open Brake 2nd in Crimson & Cream



Bachmann 34-527 BR 63Ft Bulleid Corridor 2nd in Crimson & Cream


Bachmann 34-528 BR 63Ft Bulleid Corridor 2nd in Crimson & Cream

Van dit model hebben we twee exemplaren.

 
Bachmann 34-553A BR 63Ft Bulleid Corridor Composite in Crimson & Cream

Ook van dit model hebben we twee exemplaren. De trein bestaat dus uit zes coaches.
Zoals duidelijk te zien is, zijn deze coaches voorzien van de (zeer) verouderde grote koppelingen.
We hebben besloten om deze niet te vervangen.

Gr, Hans
 

St00mboy

#24
Hierbij nog even een foto van de LNER-trein in post #5 op de vorige pagina.
De foto's zijn nu netjes aan elkaar gemonteerd:


Even de foto aanklikken en een daarna vergroot je hem door met de ingedrukte CTRL-toets een paar keer op "+" te drukken.
Als je hem te groot maakt dan is hij niet meer scherp.
Dat heeft te maken met de beperking die door de forumsoftware is ingesteld.

Leen.


Derailed

Mvg Henk.

Hans van de Burgt

De volgende trein die ik hier wil bespreken is een icoon. Verreweg de mooiste trein in het echt én in model.
Pure luxe, en in model overigens ook niet de goedkoopste.  :)


De trein in kwestie wordt in ons geval getrokken door een Hornby R2742 Schools Class 4-4-0 'Charterhouse' in Southern Green.

Van deze prachtige door Richard Maunsell ontworpen locs zijn er 39 geweest. De eerste kwam in 1930 in dienst. Alle locs waren tot 1961/62 in bedrijf. Op Semgonline.com staat hierover: "Of all Richard Maunsell's designs for the Southern Railway his "Schools" Class V is without hesitation not only his most successful but without doubt one of the finest applications of British steam locomotive practice ever."

Helaas is dat op onze modelbaan niet het geval. Ons model heeft bepaald kuren, en is erg kieskeurig dwz hij ontspoort (te) makkelijk. Wel een uitermate goede baantester, dus... Gelukkig kan de hieronder besproken trein ook door een hele zwik andere locs getrokken worden: O.a. Class S15, Class N15, Battle of de Britain Class. En als museumtrein zelfs door onze E4 of de nieuwe H class. En die trein ... is de statige Pullman trein, in ons geval voorzien van brandende schemerlampjes.


Hornby R4150C Pullman 3rd Class Brake Car 'No. 162' – Matchboard type


Hornby R4143 Pullman 1st Class Parlour Car 'Leona' – Matchboard type


Hornby R4144 Pullman 3rd Class Parlour Car 'Car No. 35' – Matchboard type


Hornby R4145 Pullman 1st Class Kitchen Car 'Cynthia' – Matchboard type


Hornby R4146 Pullman 3rd Class Kitchen Car 'No. 171' – Matchboard type

De Brake wordt met een Kadee koppeling gekoppeld aan de loc.
De overige coaches zijn kortgekoppeld met een lasergesneden vaste verbinding.
Zie verder hierover een eerdere post:
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,60089.msg3221579100.html#msg3221579100

Gr, Hans

rvdb

Nou... nog een buitengewone mooie Britse trein...
Een volledig olijfgroene trein met (ex-) LSWR 58'-er coaches, getrokken door... (even kiezen...) een al 1899 door Dugald Drummond in ontworpen T9 "Greyhound" class.


Hornby T9 Class 4-4-0 – nr. 729 in Southern Olive Green

Er zijn in de loop der tijd verschillende versies van deze loc geweest. Een small body zoals de 729, en in een wide body. verder zijn er versies in verschillende kleuren.
Wij hebben een versie met drie assige tender, maar nr. 116 bijvoorbeeld heeft een vier assige tender.

Deze zomer kwamen de fraaie 58' Maunsell Rebuilt (ex-LSWR 48') uit bij Hornby.


Hornby R4717 - SR 58' Maunsell Rebuilt (Ex-LSWR 48') Eight Compartment Brake Third Class Non-Corridor, SR Olive Green


Hornby R4718 - SR 58' Maunsell Rebuilt (Ex-LSWR 48') Six Compartment Lavatory Brake Third Class, SR Olive Green


Hornby R4719 - SR 58' Maunsell Rebuilt (Ex-LSWR 48') Six Compartment Lavatory Brake Composite, SR Olive Green


Hornby R4720 - SR 58' Maunsell Rebuilt (Ex-LSWR 48') Nine Compartment Lavatory Third Class Coach, SR Olive Green

En die zijn fantastisch mooi. Met z'n vieren is het een hele mooie sleep achter de T9.
Of moeten er toch twee achter de O2, of de Beattie Well.. Ach ja. Dat is keuzestress waar mee valt te leven  :angel:
Rolph

St00mboy

Dit zijn misschien wel de mooiste rijtuigen die er tot nu toe in 00 uitgebracht zijn.
Mooie trein zo, Rolph!  (y)

Leen.

Simplex

Citaat van: Tanks+Treinen op 22 november 2016 20:03
Niet... Ik ben namelijk bezig om langzamerhand al mijn al mijn goederenwagons van Dingham koppelingen te voorzien, maar ik heb nog geen Brake wagon onder handen genomen. :P

Kun je daar eens een foto van plaatsen? Heb even gekeken bij Dingham, en het lijkt
mij wel wat. Dat ziet er niet verkeerd uit.
Mvh Steef