Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

2020

in Grootspoor

Gestart door Hans Reints, 21 juli 2006 18:36

Vorige topic - Volgende topic

Hans Reints

Wie kan mij vertellen wat dit is???? ;D


SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Rob Ellerman

Lijkt mij op een verveloos broertje van een ouwe Whitcomb diesel van het USATC, dus zeg maar een broertje van wat bij ons de serie 600/2000 is geweest, van zo net na WO2. Of heb je deze foto geshopt of zo, SK?
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)

JvH

Een zusje van de Nederlandse serie 600/2000. :)

Zie ook de volgende link.

Groet Jack

NS 1100

Een Frietlokske! ;)

laurent

iets dat er niet meer uitziet, maar waarvan je ook zou kunnen zeggen dat het een coruslok is (geweest).
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Floris Dilz

neuh, 't is gewoon een 2000 van styreen die in de primer staat en waar nog wat schuurwerk aan verricht is......

Klaas Zondervan

Sobat Kras, is je vraag serieus? Als oudgediende bij een befaamd spoorwegtijdschrift zou je dit type loc toch moeten kennen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel

Rob Ellerman

Ik denk dat mijn gewaardeerde collega de Smiley's bedoeld................
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)

Railpassie

Citaat van: Sobat Kras op 21 juli 2006 18:36
Wie kan mij vertellen wat dit is???? ;D


SK
Misschien een basis om de NS2000 te Herintroduceren in Nederland? ;D ;D ;)

Simon Stenneberg

#9
Jammer dat het Marshall-museum verhuisd is uit Zwijndrecht; nu heeft het geen spooraansluiting meer... ;D

En volgens mij staat het antwoord in het onderwerp: het is de/een 2020. En dat is interessant, want volgens de diverse literatuur bestond de serie uit de nrs. 2001-2018 (de ex-USATC 7961 en 7984/ex-NS 603 niet meegerekend).
Het is bekend dat er nog meerdere ex-USATC locs bestaan (Zuid-, Midden- en Noord-Amerika) maar ik heb eigenlijk nog geen foto's gezien van dienstvaardige en gerestaureerde exemplaren. Dus misschien dat deze bijna zo'n loc is/wordt???
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0): https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526

mmhajvth

Het ziet er een beetje troosteloos uit.
Ik denk dat dit exemplaar niet in Nederland staat gezien de omgeving van de loc. Ook denk ik dat deze loc in een zeer droog klimaat staat anders was deze al lang verroest geweest, de lak ziet er namelijk niet uit als verweiderd maar als verdwenen door b.v. jaren lang niets aan doen.

Met vriendelijke groet,

Mark
love to build realistic     let's be kind.

stig

Waarschijnlijk is het deze lok in betere dagen. Het zal je niet verbazen dat het op een cementplant werkt...

De Whitcomb 65 tonners zijn nog wel bij private bedrijven te zien als plant switcher. Al dan niet omgebouwd met caterpillers als energieopwekkers.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

marco

In Italie staat er 1 strak in de lak, kan helaas niet bij mijn foto's aangezien ik wat HD's heb losgekoppeld ivm de hitte ....

Het type op de foto heeft niet in Nederland gereden, zie de grote roosters op de huif.

groet,
marco-
Oldskool Fleischmann H0 Tandradbaan & NS TP 3/4.

Peter Korsten

Het stoot- en trekwerk (welk stoot- en trekwerk?) en de frontseinen zien er ook niet erg Nederlands uit, eerder Noord-Amerikaans.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

stig

Peter, het *is* Noord-Amerikaans. Uit de VS nog wel.  ;)

Overigens is dit wel degelijk stoot en trekwerk wat eraan hangt. Aan de AAR type koppeling kun je 30.000t hangen. Ik meen dat de buffer/ketting koppeling "slechts" rond de 5.500t kan hebben. (correct me if I'm wrong) En de Scharfenbergjes houden het bij 1.000t al voor gezien.

Ben ik toch benieuwd waarom Sobat Kras hiermee komt.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)