Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

BMB 00-modulebaan, Algemeen.

in BNLS Litter Bin

Gestart door St00mboy, 15 april 2015 11:06

Vorige topic - Volgende topic

iarnrod

Citaat van: St00mboy op 28 februari 2017 22:44
@Jan
Heb je de Digitrains app al op de tablet gezet?

Tuurlijk! Te Zwolle probleemloos een paar keer met de z21 'gezapt'. (had in de namiddag 'eten' nodig en ging aan de powerbank tijdens gebruik)

Gr,
Jan
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

St00mboy

#2341
Ik heb nog even nagedacht over een wat gemakkelijker gebruik van MAL1.
De referentie is de maat vanaf de voorkant van 175 mm van het voorste hoofdspoor. Daarmee stel je de mal af.
Maar met een lijmklem heb je drie handen en een paar magische woorden  ::) nodig om het voor elkaar te krijgen.  >:(

Als we gebruik kunnen maken van de oude gaten aan de onderkant van elke bak, dan is de mal waarschijnlijk een heel stuk gemakkelijker vast te zetten.
Dan moet ik die gaten dus allemaal op de juiste plek in de mal zien te boren. :-\
Het gat op de BB zit 10mm achter het gat op de scenerybak. In de mal komt daar dus een sleuf.
De achterste gaten zitten in de diverse bakken sowieso op 3, 4 verschillende plekken t.o.v. het spoor.
Die van Thijs tel ik niet mee...  ;D

Vanavond heb ik ook de tweede bout, nl. die op 35cm vanaf de voorkant, vastgemaakt.
Dat kun je inderdaad gewoon vanaf de voorkant doen. Je hoeft niet om te lopen.
Maar als je de hoogte van de BB aan de achterkant secuur wil afstellen, dan is omlopen niet onverstandig.
Zaterdag kun je zelf zien wat het verschil inhoudt voor de bevestiging van de BB met deze 2 gaten bovenin de bak.
Ik vind het zelf een hele verbetering, zeker met de manier waarop wij bogen en bruggen an de BB vastmaken.

Leen.

St00mboy

Citaat van: Thijs1271 op  1 maart 2017 22:58
Dat kan. Ik kweenie welke het is... ::) neem ik ze allebei mee. Hoe laat en waar en is er bier?  :angel:

Ik ben bij René vanaf ongeveer een uur of half twaalf tot half twee en dan weer na drieën.
Daar liggen alle spullen.
Ik moet wel even kijken of ik mijn deuvels nog kan vinden, maar anders halen we ze wel.
En ik weet ook niet of de lijm nog goed is, maar dan halen we die ook wel.
En het bier is om de hoek, dat ben je toch nog niet vergeten?
Bel anders eerst even.

Citaat van: iarnrod op  1 maart 2017 22:59
Tuurlijk! Te Zwolle probleemloos een paar keer met de z21 'gezapt'. (had in de namiddag 'eten' nodig en ging aan de powerbank tijdens gebruik)

Mooi, dat was ik even vergeten.
Zaterdag hebben we gelukkig wel weer een Fat Controller, een treindienstleider.
Komt Geoffrey ook nog?

Leen.

Thijs1271

Half twaalf bij Rene. Check! Ik bel je morgenochtend sowieso even.

Thijs
BMB & GWR Branch line / Narrow Gauge 00
DMC en blij ermee  :-)


iarnrod

Citaat van: St00mboy op  1 maart 2017 23:20
Zaterdag hebben we gelukkig wel weer een Fat Controller, een treindienstleider.
Komt Geoffrey ook nog?
Leen.

Joepiejayee! Nen dienstleider en meer volk!
Ik heb dus niks meer vernomen van Geoffrey (vraag gesteld per PM). Die heeft het wellicht druk en ik verwacht niet dat hij komt.
Daardoor zal ik zelf enkel de Bachmann/Murphy Models GM IE 141 Class "Black & Tan" van de RPSI en een sleepje oranje Craven's bijhebben... .

Loooookiiiing foooraaaarth!

Jan(tje)

Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal


Suchet

Engelse banen zijn gewoon.....  anders

Thijs1271

...Henk blijft wel opvallend stil...  ;)
BMB & GWR Branch line / Narrow Gauge 00
DMC en blij ermee  :-)

Derailed

Rob dan doen we wedstrijdje wie de kaalste bak heeft :-\
Mvg Henk.

St00mboy

#2350
Vanmorgen kwam Thijs.
We hebben samen de verkeerd geboorde gaten in zijn BB's dichtgemaakt en de nieuwe geboord.
Waar we niet konden boren vanwege de nog natte lijm hebben we ze vast afgetekend, zodat hij het morgen zelf kan doen.

Samen hebben we ook even de laatste hand gelegd aan de verbinding tussen de kromme en de rechte bak aan elkaar.
Toen we daarmee klaar waren fungeerde Thijs voor de foto even als bracket van zijn eigen bak (zie de ge-update baanopstelling onderaan pag. 159):


en dit is de opstelling vanaf de andere kant gezien:


Het zou er misschien een stuk fraaier uitzien als we de brug in een wat donkerder metaalkleur zouden kunnen verven, maar functioneel is het zeker.

(Nu eerst even eten :P).

Leen.

Hans van de Burgt

Vandaag weer een fantastische rijdag gehad. Deze keer in Haarlem bij Lean Direct. Een erg mooie, lichte ruimte en heel goeie koffie! De gezellige gastheer Willem bleek verbazing wekkend veel af te weten over het reilen en zeilen van onze BMB-groep. We waren deze keer met wat minder deelnemers dan anders. Maar omdat Henk voor het eerst zijn dubbele BMB-bak bij zich had, was de ruimte toch maar nèt geschikt. Dat wordt nog wat als er meerdere dubbele BMB-bakken gaan komen.







Op de laatste foto een verzameling laser gesneden bouwconstructies op een stukje Medway Valley Line. De shelters worden nog vervangen door kleinere versies. Er is verder ruimte genoeg voor meer bouwsels zoals een watermolen en een oasthouse. Er komt ook een overweg met koeienhekken. Maar deze zullen niet met servo's open en dicht gezet kunnen worden. Het treinverkeer op onze BMB modulebaan is simpelweg veel te druk. :) De onderdelen worden los op de BMB-module geplaatst, zodat ze ook op de thuisbaan gebruikt kunnen worden.

Gr, Hans


iarnrod

Nen gezelligen trip:
- deel van de treinen Gent - Antwerpen reden niet;
- het alternatief via Brussel duurde dubbel zo lang: (tss Denderlijé & Brussel ging het via de oude lijn en de ringlijn).
- Den Thalys kreeg z'n kuren (de keuze viel op den Thalys daar het gewone treinverkeer tss Antwerpen en Roosendaal onderbroken was).
- Reizigers richting 'het noorden' dienden naar de Noorderkempen te reizen en daar de ingelegde vervangbussen richting Breda te nemen.
- En te Haarlem liep ik uiteindelijk verkeerd (zat een brug te ver... Diene Murphy hé) Nu mijn Murphy Models deden het gelukkig wel.
- Maar anders was het best wel een leuk dagje!

Gr,
Jan(tje)
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Hans van de Burgt

@Jan(tje),

Ondanks de enorme inspanningen, ben je wel een van de trouwste deelnemers. Petje af!

Gr, Hans

iarnrod

Ben dan ook maar nen 'light Rail' hé. (Wel nen boom van nè vent, wa kort afgezaagd en mé nen iets wà breden kruin, met enkel maar den Backpack op de sleep)
Gr,
Jan(tje)
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal