Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Schrijfblokkarton, correspondentiekaarten en wat verf. (h0)

in Banen of diorama's

Gestart door tothebeach, 8 april 2015 14:36

Vorige topic - Volgende topic

tothebeach

Graag gedaan Jan! Voor Abraham heb ik een klein onderzoek moeten doen, over een kleine tijd heb ik een ontmoeting met hem en dan is het altijd goed om je voor te bereiden.

Groet,
Michel

ex44


VFR

In verband met een staking van het wegpersoneel worden treinen ingezet.  ;D

Ik heb ooit eens bedacht wat er voor nieuws kan zijn als het in de toekomst nog slechter gaat met de NS: "In verband met problemen met haar bussen, zet de NS ter vervanging treinen in. Er dient rekening gehouden te worden met ernstige vertraging.  ;)
Groet, Hijlco
----------------------------------------------------
Het mag morgen ook af
Geureon sanai

De Wadlander

tothebeach

@ Hijlco, die ken ik als volgt:

Bron: http://fokkesukkearchief.nl/

En voor de OHMB-ers*) onder ons:

Bron: http://www.extraleren.nl/405/90357/De-eerste-spoorlijn.html

@Jan: Ik verheug me er ook op. Ik omschrijf het als de puberjaren van het bejaard zijn ;D

Groet,
Michel

*) OHMB: Oud Hollandsch Module Bouwen

VFR

Citaat van: tothebeach op 20 juli 2016 08:49
Ik omschrijf het als de puberjaren van het bejaard zijn ;D

Zou dat het zijn; puberjaren? Ik dacht altijd dat het mijn midlife crisis was.
Hoewel ik ook al ruim over de 50 ben, heb ik niet het gevoel dat ik bejaard ben of wordt. Ik heb eerder het gevoel dat ik de afgelopen jaren nu echt eens volwassen ben geworden.  ;)

En weer door (naar het modelspoorgebeuren).
Groet, Hijlco
----------------------------------------------------
Het mag morgen ook af
Geureon sanai

De Wadlander

NS264

Hoi,

Ehh, **gefeliciteert** Michel.
Moge er nog vele bouwsels komen van jouw hand.

Gr Koen.
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

tothebeach

Veel lopende projecten afgelopen weken. Druk bezig met het verzinnen van decals zodat ik een complete A4 in 1x kan printen. De resultaten volgen nog wel eens. Daarnaast wat aandacht besteed aan de onderbouw, zodat de twee modulebakken weer uiteen kunnen. Ondertussen ook twee tankwagens geschilderd. Ik heb wat weinig tijd, gezien een deadline die ik wil halen qua werk in combinatie met een huis dat schreeuwt om onderhoud en verbouwingen (net als de tuin) :-\. Nu ja, het is ook een hobby :)

Maar ik las in de krant een bericht over de lokloods, uit bericht #200 van dit draadje:

Klik hier voor de vorige editie.



Reinout van Rees

 ;D Mooie verwijzingen... nu heb ik het beginmuziekje weer in m'n hoofd zitten en heb ik de neiging m'n bril op te tillen... :)

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

tothebeach

#218
Hoi Reinout, dank voor je compliment.

Ondertussen in Salon-Bas. De bouw van de goederenloods nadert het einde:


Dankzij deze foto zie ik onregelmatigheden die ik eigenlijk niet wilde zien :-\. Rechts bij de verhoogde zijlading schemert de zwarte vulling er doorheen. Daar moet nog een kwastje grijs er tegenaan.

Citaat van: tothebeach op 18 augustus 2016 16:51
Ondertussen ook twee tankwagens geschilderd.
Eén van die twee staat links op de foto

Groet,
Michel

tothebeach

De kolenhandel krijgt het hoofdgebouw. Hierin zou de eigenaar kunnen wonen, maar hij heeft er voor gekozen zijn kantoor te houden. De rest van het gebouw wordt gebruikt voor opslag van allerlei spullen. De voorzijde:


De achterzijde (waarop een zeer irritant zwart vlekje vlak bij het raam >:():


En de deuren voor de opslag aan de voorzijde rechts:


Maar die zijn nog niet zover, zoals jullie kunnen zien. De linkerdeur staat open, de rechterdeur is vergrendeld. Misschien dat er een auto bij komt te staan om te laden, dan lijkt er enige activiteit.

Groet,
Michel

tothebeach

Ook hier heeft de bouw niet stil gestaan. De buitenzijde van de modulebakken hebben een lakje gekregen. Ik moest daarvoor wel alle schakelaars wisselbedieningshendels en aansluitingen verwijderen. Het geheel oogt nu wat kaal, ik heb nog geen tijd (en zin) gehad om daar eens rustig voor te gaan zitten. Alle wissels moeten namelijk opnieuw afgesteld worden.

Achter het station begint de kolenhandel wat vorm te krijgen. Het hoofdgebouw is zo'n beetje af. De dakgoot en regenpijpen ontbreken. Ook mogen er nog enkele scharnieren toegevoegd worden. Een eigenaar heeft deze handel al wel. De kolenopslag wordt nog verder afgebouwd, een asbestendak moet nog worden vervaardigd.  Daarnaast heb ik enkele klinkers gelegd (Faller).

Na een aantal pogingen met een achtergrondschildering oogt deze laatste vrij goed. Ik moet nog wat oefenen voordat ik de bakken echt weg haal om een definitieve versie te plaatsen.


Aan de andere zijde is een klein dorp ontstaan. Dit kon door een wissel en een spooraansluiting op te heffen en deze een woonbestemming te geven. Tot nu toe nog veel mock-ups maar daar komt tzt wel verandering. Ook het overweghuisje links wordt vervangen voor een beter exemplaar.


En nog een sfeerplaatje:


Groet,
Michel


ingenium

Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Besselspoor

Heerlijk Frans dit, en van dichtbij net zo overtuigend als op de foto (y)
RETROBAHN A.G.