Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Testbericht: het is bekend dat de zoekfunctie nog niet perfect werkt, er moet een  nieuwe index opgebouwd worden.

Wat is er 'mis' met de aanwezigheid van de 1000 serie bij het NSM?

in Grootspoor

Gestart door Martijn1974, 22 juli 2012 09:34

Vorige topic - Volgende topic

Mispoes

Citaat van: Peter Korsten op 23 juli 2012 14:46
Nee. Ik meen ergens gelezen te hebben dat NS als voorwaarde had gesteld dat het ding nooit meer zelfstandig zou rijden, precies vanwege de warmlopers, maar pin me niet vast wie dat gezegd zou hebben of waar dat gelezen kan worden of aan wie die voorwaarde gesteld zou zijn geweest.

In elk geval werd dit niet genoemd bij de overname door de Stibans.

De speciale voorwaarden bij het koopcontract waren:
-de loc dient na overname z.s.m. van de NS-rails te zijn verdwenen
-de NS-opschriften (het NS-vignet) dienen te worden verwijderd van de loc

De Stibans heeft naast de schrootprijs nog een bedrag extra betaald voor reserve-onderdelen die van pas kwamen als de loc weer rijvaardig zou zijn. Het lijkt mij niet dat je die onderdelen gaat kopen als de loc niet meer rijvaardig zou mogen worden.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

engadin

Hebben jullie dan werkelijk niets te doen, als alleen maar leuteren en elkaar afkammen, afgezien van het thema.
Jullie hebben niet eens in de gaten dat er nieuwe mensen bij komen die enthousiast zijn en ervaring op willen doen, hulp vragen of gewoon laten zien waar ze mee bezig zijn.
Misschien iets om pas op de plaats te maken, i.p.v. te zwelgen in zelfmedelijden als iemand iets verkeerd zegt.
We zijn toch allemaal " volwassen " hoop ik.

Groeten Ernst

Mispoes

Tjalling

Een nieuwe die hulp vraagt en laat zien waar hij mee bezig is  ;D ;D (y)

Groet,
Tjalling

Tomasso

Ik kan alleen maar leuteren. En jij Frank? Oh ja, jij bouwt nog wel eens wat tussen het leuteren door ;D En jij dan Tjalling, jij bent hier toch ook om te leuteren? Tsja, wie niet eigenlijk :P
Spoor 0 adept

Eelco Storm

Ik. Ik doe aan serieuze modelbouw. Dat ge-OH tussendoor vind ik buitengewoon storend. Dat doe je maar in de kroeg.

engadin

Gelukkig heb ik geen spaans gesproken en zijn er mensen die het ook zo ervaren.

Groeten Ernst

Eelco Storm

Oh. Wacht even. Volgens mij was ik een zooi van die smileys vergeten. Nouja, hoppa dan maar:

;D  :D  :P  (y)  ;)  ;D enzo.

Mispoes

Citaat van: Tomasso op 23 juli 2012 17:07
Ik kan alleen maar leuteren. En jij Frank? Oh ja, jij bouwt nog wel eens wat tussen het leuteren door

Zonder het gezwam is bouwen helemaal niet leuk...

Citaat van: engadin op 23 juli 2012 17:22
en zijn er mensen die het ook zo ervaren.

Ja, we zien het!

engadin

Het laatste woord: Zalig zijn de eenvoudigen van geest en daar kunnen jullie het mee doen.

Mispoes

Ik had al zo'n vermoeden dat het je aan iets ontbrak...

Vannacht lekker slapen en morgen gezond weer op! Enne, jezelf iets minder serieus nemen hè...

Viktor

Henk Boshuyzen

Nog even,

Toendertijd ben ik zelf nog bezig geweest met een plan schrijven om de NS 20, 1010 en 6317 rijvaardig te krijgen en te houden.
Vergeet alleen niet dat er vrijwel geen geld was.
Deze projecten ketsten allen af.
Naderhand toen nog bezig geweest om voor de toenmalige conservator overzichten te maken zodat een aanvraag voor subsidie kon worden ingediend bij de postcodeloterij om materieel voor langere tijd te onderhouden.
Ik weet nog dat ik de zaken voor de 1010 bekeek op onderhoudsaspecten.
Glijlagerproblemen en spaakbreuk waren de probleemwoorden
En nu niet komen dat ook stoomlocs spaakwielen hebben want dat is een totaal andere constructie.
Bij een stoomloc worden alle assen "aangedreven" door 2 of 3 cilinders, bij een 1000 1 as aangedreven door 2 motoren.

Voeg daarbij dat er in nederland geen bedrijven meer zijn die de spaakwielen kunnen maken en dat het uitlijnen van de glijlagers een vak apart is en doneer dan maar geld.
Het is gewoonweg financieel niet te doen.
Of willen de mensen die graag de 1010 willen zien rijden de andere E-locs stilzetten, dat is dan de eerste aanzet in geld om de 1010 rijvaardig te krijgen.
Want bedenk dat het Spoorwegmuseum een grote vloot rijvaardig materieel heeft, kijk alleen maar naar de heimwee expressen.

Maar goed, misschien weten anderen het beter.
Ik denk dat de vrijwilligers van het spoorwegmuseum zich volledig inzetten om de vloot die nu rijvaardig is zo te houden en misschien van tijd tot tijd nog een verassing of exemplaar erbij.

Ik neem mijn petje af voor die heren en dames.
Maar ja, wie ben ik, ik kijk alleen maar vanuit Frankrijk de Youtube filmpjes, ;-)

Heren en dames van de Werkgroep Materieel, een PLUIM!

Henk Boshuyzen