Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Testbericht: het is bekend dat de zoekfunctie nog niet perfect werkt, er moet een  nieuwe index opgebouwd worden.

Wat is er 'mis' met de aanwezigheid van de 1000 serie bij het NSM?

in Grootspoor

Gestart door Martijn1974, 22 juli 2012 09:34

Vorige topic - Volgende topic

Martijn1974

Klopt.
En al op pagina:1, « Antwoord #10 Gepost op: 22 Juli 2012, 11:09:26 »
Had ik antwoord op mijn vraag. (y)

De rest wat in dit draadje wordt geschreven gaat ergens anders over...ik volg het eigenlijk al lang niet meer. :-\


mvg,
Martijn.
NS | H0 | DCC | ECoS-2 | Koploper v9.4.2 |
www.hanulveen.nl

Thom

Citaat van: Tomasso op 23 juli 2012 13:25
Thom, relax :-*, ik ben er niet over begonnen, alleen maar even kort over doorgegaan, that's all. Of je zou dit als begin moeten zien, maar dat ging net persé over de 3700:


Eh, da's nou niet echt waar Thom, ben een paar keer in het museum geweest op uitnodiging van Florian Hupkes (toenmalig conservator bij het NSM) om eens te praten over dit onderwerp. Daarnaast heb ik gesproken met Paul van Vlijmen en waar het bij beide op neerkwam was het volgende, jij brengt een zak geld mee en wij maken hem rijvaardig, anders niet. De totale kosten van het project werden grofschalig beraamd op zo'n 2 tot 2,5 miljoen euro om hem op te knappen, maar belangrijker nog, om hem rijvaardig te houden en te faciliteren. Daarnaast kwam er een bedrag vrij van ik geloof de sponsorloterij, wat een aanzienlijk bedrag zou zijn en wat mee zou genomen worden in deze investeringen. Uiteindelijk en dat is wijd en zijd bekend heeft het spoorwegmuseum BESLOTEN het geld niet te gebruiken voor het rijvaardig maken van de 3737 (dus het kon wel, maar er is dus BESLOTEN dat het NIET gebeurd), maar het te gebruiken voor onderhouden en restaureren van ander ELECTRISCH materieel.
Als je op die manier gaat lezen, dan kun je denken dat alles maar mogelijk had geweest...
Daarnaast is Florian alweer een tijdje weg bij het museum en is het besluit om de 3737 niet rijvaardig te maken niet onder zijn bewind gemaakt maar door de huidige conservator die daar zelf ook enorm veel tijd in gestoken heeft...
Citeer
Sorry Thom, dat is pas echt niet waar. Het museum heeft al meerdere keren bewezen dat het wel kan, namelijk door de loc een paar keer rijvaardig te maken, te hebben en te gebruiken. Dat het door omstandigheden de laatste keer anders heeft uitgepakt, dat is nu niet van toepassing. Daarnaast heb ik toendertijd met Florian besproken dat aan dit soort praktische dingen mouwen te passen zijn.
Euhm, dat het mogelijk is? En elke keer is de machine aan de kant gegaan met een defect, dat duidt mi niet op een succesvol gebruik en inzet van de machine...

Het museum heeft gewoon geen faciliteiten om een stoomlok te onderhouden, op en af te bouwen, en ook niet de ruimte om die faciliteiten aan te leggen. Als je een machine niet kunt onderhouden mis je gewoon de basis van zo'n project.
Citeer
Het eerste ben ik met je eens hoor ;D En het laatste, ach, dat heb ik net uitgelegd en daaruit blijkt wel dat het geen VALSELIJK BESCHULDIGEN is aangezien ik er gedegen onderzoek naar heb gedaan en direct met de directe betrokkenen gesproken heb. Het zijn gewoon feiten en daarnaast zie je gewoon elke keer weer waar het geld naar toe gaat, namelijk het rijvaardig maken van electrisch materieel (of het rijvaardig houden daarvan), daar hoef je echt geen raketgeleerde voor te zijn.
Als je besloten hebt om iets niet te doen, dan ga je met dat geld iets anders doen. Dat is maar net hoe de het bekijkt...
Citeer
Tuurlijk wel, dat zeg ik toch ook niet? Roep ik helemaal nergens hoor :P En wat het management betreft, ik heb ze gesproken, ze zeggen A en ze doen B. Dus is de wil er niet? Nee, de wil is er niet, TENZIJ en zo is letterlijk tegen mij gezegd, ik (of wie dan ook) met een zak geld komt, dan kunnen we zaken doen. Getuigt dat van niet KUNNEN, of niet WILLEN? Blijkbaar willen, want voor geld is alles mogelijk.
Nogmaals, met management van een aantal jaar geleden, niet het management die nú de relevante besluiten heeft gemaakt, en wederom, die wilde best wel...
Citeer
Dan als laatste Thom, ik heb het al heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang niet meer hierover gehad, dus dat ELKE KEER valt wel mee hoor. Het is ook niks persoonlijks (wat je soms schijnt te denken) :-*, want ik waardeer wat jij doet, wat de vrijwilligers doen en wat het spoorwegmuseum nog meer doet, laat dat duidelijk zijn.

En als je mijn post goed gelezen hebt, dan stond er onderaan mijn post dat het helemaal niet over de 3737 ging, maar dat dit topic draaide om de 1010 en dat het fijn is dat deze mooie loc bewaard is (nu nog rijvaardig maken :P ;D).

Goed, ik hoop niet dat je nu mij nog een keer beschuldigd van zaken die niet waar zijn, zoals ik hier al heb uitgelegd heb ik de zaken goed onderzocht, en roep ik er al heeeeeeeeeeel lang niets meer over. En nu een hug om het goed te maken ;D
Zand erover dan :)

Maar het irriteert gewoon dat veel topics over NSM materieel altijd maar weer uit moeten monden in gezever over de 3737, terwijl je daarmee een enorme collectie rijvaardig te niet doet. En dat is gewoon erg jammer...

dwem

Wees blij dat het niet langer over de 6317 gaat ... ;D

En helaas kan het Spoorwegmuseum bij enkelen inderdaad geen goed doen.
Waarom datzo is snap ik ook niet.

Dirk

Martijn193

Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Wijbe

Over de 3737. Jammer dat die niet rijd, maar we hebben zoveel anders moois, duurt alleen even voordat je dat door hebt.  ::)

Luit

Inderdaad "Emotie" is voor velen misschien het juiste woord.
Ik mis inderdaad levende stoom. Bij Sail sla ik ook nooit de dampertjes over. En laat ik wel zijn als ik rond Hoorn fiets ,in de Veenkolonieen of op de Veluwe(nee niet in het Zeeuwse) dan ben ik altijd blij als ik weer een damper zie of ruik. Geld ook voor vakanties.
Aan stoom zie je de arbeid af.
Maar hetzelfde geld voor truckers, als er ergens veteranen staan komen ook de moderne cowboys even kijken hoe hun voorgangers hebben gewerkt. Zij die tegenwoordig veiliger,gezonder en comfortabeler over de wegen rijden hebben veelal een zwak voor die oude Bussings,Man's ,Mercedessen,Daf en nog vele. Maar vooral als ze ook nog rijden.