Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Boxtel - Veghel - (Uden)

in Grootspoor

Gestart door Myuktrains, 19 februari 2012 15:21

Vorige topic - Volgende topic

Dave van der Locht

Probeer maar, misschien dat je de 'oude probeerders' ook even kunt benaderen...  ;D
Ik zou mezelf die moeite besparen omdat ik weet dat elk ander initiatief of protest in de afgelopen 20 jaar in de prullenbak is beland. Daarnaast denk ik ook niet dat dit het toerisme hier voldoende zou stimuleren. Dat is nu 0,1 en zou dan misschien 0,01 stimulans krijgen.  :P

Zo gaat dat tegenwoordig. ::)

Ik zou graag een positieve draai geven aan dit topic, maar geloof er echt niet meer in dat dit lijntje nog in gebruik genomen gaat worden.

Gr. Dave
Beter een gat in een trein, dan een trein in je gat.

Basilicum

De gemeente Veghel heeft de laatste twintig jaar altijd altijd interesse getoond om deze lijn te heropenen, op welke manier dan ook. De gemeenten Schijndel en Boxtel hechten echter geen belang aan de Boxteler Bahn, het Duitse lijntje.
Ik vind dit topic een mooi initiatief, maar verwacht niet, dat er ooit nog een trein zal rijden tussen Boxtel en Veghel. :-\

Groet,
Bas

mariazell

er is recent weer een stukkie gesloopt, waar het voormalige station stond, is de rails
weggehaald en is er een fietspad op aangelegd,jammer maar dit is toch echt werk van de gemeente veghel,die het spoor wilden gebruiken? en de staat van het nu nog liggende traject
boxtel-veghel (cehave) is in wel zo'n slechte staat dat het veel gaat kosten om het in gebruik te nemen, en daarbij wilden ze de lijn doortrekken, dat stuitte op veel verzet van omwonende
die vlak bij het oude trace wonen, (zeg nieuwbouwwijk),

ik zou het ook mooi vinden weer eens een treintje over het spoor
maar is niet haalbaar kost gewoon te veel..

een paar jaar geleden wilden heineken in den bosch de spoor aansluiting (rietvelden)gebruiken voor vervoer van glas en aanverwante produkten maar de gemeente veegde alles van tafel..

dus ook als er grote bedrijven iets willen op het duitse lijntje, dat het gewoon van tafel wordt geveegd
je kan de hobby zo duur maken als je zelf wilt

Dave van der Locht

Wat moet de gemeente Veghel dan? Na 20 pogingen toch alles maar nog jaren laten liggen? Als het mijn eindeloos verhaal zonder goed einde zou zijn, zou ik wellicht ook begonnen zijn met opruimen.

Gr. Dave
Beter een gat in een trein, dan een trein in je gat.

Alexander

Citaat van: Myuktrains op 19 februari 2012 18:28
Een spooraansluiting zie ik ook nog niet zo snel komen. En wat moet Jumbo nou met zo'n spooraansluiting? De meest supermarkten van Jumbo worden allemaal per vrachtwagen bevoorraad. Bij Mars is dit misschien een ander verhaal.

Martijn

Aanvoer van fabrieken naar Jumbo en Sligro, en misschien afvoer naar regionale distributiepunten.
Doet Tesco in de UK ook.   ;D

Groeten, Alexander

Ed van Mierlo

Dat is hier blijkbaar niet rendabel anders had het allang zo geweest denk je niet?
Tja, wij spoormensen willen zoveel mogelijk spoor behouden maar de ondernemer denkt alleen maar aan winst.


Dave van der Locht

Citaat van: Ed van Mierlo op 20 februari 2012 09:09
Dat is hier blijkbaar niet rendabel anders had het allang zo geweest denk je niet?

Dat is juist pas sinds 2008 ofzo de vraag... De 2 genoemde bedrijven (Jumbo en Sligro) zijn de laatste paar jaren wel enorm gegroeid vergeleken met 5 tot 10jr. geleden.

Maar of deze bedrijven om een spooraansluiting zitten te springen???

Gr. Dave
Beter een gat in een trein, dan een trein in je gat.

rvp

Het is al wel wat jaren geleden, maar ik kan me nog goed herinneren dat één van de leidende figuren van het toenmalige NS-Cargo in een interview aangaf, dat het vervoer van graan beter per schip dan per (blok)trein naar Veghel  kon gaan.
De mond viel me toen open van verbazing. 

sneek

er staan in Veendam een 23'er en in Sneek een Köffie.
Begin daar een groene stoomlijn, dan kunnen we weer een pagina of 40 vooruit  ;D
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.

NS264

In Uden staat nog een Sik verstopt als je over de schutting kijkt, hoe is die daar terechtgekomen?
Was er niet een Lightrailplan om de lijn in ere te herstellen?

Gr Koen
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

Dave van der Locht

Die sik staat bij een particulier die enkele meters spoor in zijn tuin heeft laten leggen, en geld genoeg heeft om voor de lol zo'n ding in zijn tuin te laten zetten. Die staat daar letterlijk en figuurlijk langzaam weg te rotten.

In het 1e bericht van dit topic lees je over dat lightrail plan. Inderdaad WAS er ook een lightrail plan.

Gr. Dave
Beter een gat in een trein, dan een trein in je gat.

spoorzeven

Voor degenen die de buurtgoederentrein naar Veghel niet meer hebben meegemaakt: loc 2322 vertrekt uit Veghel. Rechts is een van de (vier) spooraansluitingen te zien.

Groet, Frank

Hugo Baart

Wij hebben de spoorbrug over de Zuid Willemsvaart wel in gebruik genomen op onze nieuwe modulebaan "De Kempen". Er gaat zelfs een dubbel spoor overheen.

Het weer in gebruik nemen van de spoorlijn Boxtel-Veghel zal waarschijnlijk een utopie blijven maar op deze wijze blijft de herinnering aan deze spoorlijn zichtbaar.
www.msgvalkenswaard.nl


Hugo Baart

Nog een foto van deze prachtige spoorbrug.

www.msgvalkenswaard.nl

Hugo Baart