Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Treinbotsing te Maastricht

in Grootspoor

Gestart door Peter Korsten, 24 juni 2006 17:22

Vorige topic - Volgende topic

Peter Korsten

Van onze vaste nieuwsdienst:

klik klik klik

Er wordt nu al druk speculaas uitgedeeld over de oorzaak, oftewel ATB zal het wel weer (niet) gedaan hebben.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Chris

Ik zie een 1300, is die betrokken bij het ongeval ?

NS 1100

Het zijn 2 Veetjes geweest. Trein heeft NIET te hard gereden en heeft dus ook NIETS met ATB te maken. Ik vraag me af wat die koeien in godsnaam te zoeken hebben in de 'veiligheidsraad', terwijl ze niet eens beseffen dat dit echt niets met ATB te maken heeft... Probleem was gewoon dat mcn van rijdende trein niet op tijd remde voor het rangeerdeel wat vastgekoppeld diende te worden. Omdat de snelheid laag was, waren veel mensen gaan staan. Hierdoor zijn een aantal personen tegen elkaar aangevlogen. Er zijn een zwaargewonde, twee middelzwaargewonden en 38 lichtgewonden. Tevens zijn er 2 traumaheli's en 1 heli van het Duitse leger ingezet. Het treinverkeer van en naar Maastricht komt nu weer op gang.

Die 1304 staat bij de werkplaats en heeft totaal niets met het ongeval te maken.

rail4marcel

Gelukkig is er niks met die 1300 want die zijn er nog maar weinig.

Marcel.
Voor grootspoorfoto's zie site

Spoorrelais

En de reizigers? Ik hoop niet dat je dat niet erg vindt omdat er daar genoeg van zijn.  ;D Er is al enige tijd sprake van ATB rood sein. Je hoort er op dit moment niets meer van. Misschien wordt dat nu weer actueel. ;D
De bouw van Berkendam is begonnen.

rail4marcel

Dat is natuurlijk ook heel erg. Maar dat is zo'n cliche dat ik dacht ik doe is orgineel 8). Maar bij deze sorry voor alle gewonde reizigers en ik vind het ook heel erg voor jullie.

Marcel.
Voor grootspoorfoto's zie site

DelticPower

Hallo, de ATB is een systeem dat alleen in Nederland gebruikt wordt. Het systeem is verouderd. Er is een nieuwere uitvoering de ATB NG. Maar door de europese regels komt er straks een nieuw systeem dat in alle landen gebruikt kan worden. Dan hoef op een cargolok ook geen drie verschillende systemen hebben. Wanneer? Kwestie van geld, vele vergaderingen en eigenbelang van de verschillende landen.

Groeten van Jan.
Ook een wijze uil is als uilskuiken begonnen.

Spoorrelais

Jan,

ATB NG is er al een tijdje. Ook de nieuwe system komen er aan. Voolopig allen op de Nieuwe spoorlijnen. Bestaande lijnen worden voolopig nog niet van het nieuwe systeem voorzien.
De bouw van Berkendam is begonnen.

mmhajvth

Ja mensen we kunnen nu wel zeuren over veiligheidssystemen en een veiligheidsraad die er volgens sommige van ons nix te zoeken hebben.

Maar sta er wel bij stil dat een gemiddelde (vaak blonde  ;D) woordvoorster, ook maar wat uitkraamt tegen de altijd opdringerige pers. En dan gaat het meestal niet om de waarheid, maar om hoevaak je het woord veilig in een zin kan stoppen ookal heeft het er geen drol mee te maken.  ;)

Met vriendelijke groet,

Mark
love to build realistic     let's be kind.

rail4marcel

Ik hoor net op de radio dat het al gaat om 41 gewonden en 1 zwaargewond persoon. Hoe kan dat als 2 treinen zo langzaam gaan?

Marcel.
Voor grootspoorfoto's zie site

Peter Korsten

Wat denk je dat er gebeurt wanneer je rechtop staat en opeens met 10 of 15 km/u door een trein gaat bewegen? In een auto zit je ingesnoerd met airbags. In een trein heb je dat allemaal niet. Het zal te vergelijken zijn met op normale snelheid recht tegen een muur aan te rennen.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

rail4marcel

Das best pijnlijk lijkt me.

Marcel.

(die gelukkig nog nooit tegen een muur aan is gerend)
Voor grootspoorfoto's zie site

NS 1100

Citaat van: rail4marcel op 24 juni 2006 22:06
Ik hoor net op de radio dat het al gaat om 41 gewonden en 1 zwaargewond persoon. Hoe kan dat als 2 treinen zo langzaam gaan?

Eén trein stond stil en de andere reed met ongeveer 35-40km/h. Geeft een aardige klap lijkt me, zeker als de mensen staan. Rood-seinpasage of ATB-snelheid overschreden is totaal niet aan de orde in dit geval.

Geoffrey Korstanje

Inderdaad niet, de treinen zouden met elkaar gaan koppelen dus de trein mocht inderdaad daar rijden, wat er wel gebeurd is blijft nog even de vraag.

johnny-VIRM

dit was natuurlijk wel een keer te verwachten, sinds de binnenkomende trein gaat conbineren en niet andersom zoals eerst, let maar op binnenkort word dat weer terug gedraait.