Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Treinbotsing te Maastricht

in Grootspoor

Gestart door Peter Korsten, 24 juni 2006 17:22

Vorige topic - Volgende topic

NS 1100

#15
Citaat van: johnny op 25 juni 2006 10:05
dit was natuurlijk wel een keer te verwachten, sinds de binnenkomende trein gaat conbineren en niet andersom zoals eerst, let maar op binnenkort word dat weer terug gedraait.

Officieel moet nog steeds de binnenkomende trein stoppen en de gereedstaande trein rustig tegen de net binnengekomen trein rijden om te koppelen. Dat dat niet altijd gebeurd, heeft meestal te maken dat de mcn van de binnenkomende trein zoiets heeft van: 'ik rij 'm d'r wel effe tegen aan'.

Trouwens, de mcn van de binnenkomende trein moet geel-knipper hebben gekregen voordat die langs het perron reed. Dit seinbeeld betekend rijden op zicht en wordt onder andere gebruikt als de rijweg naar een doodlopend spoor leidt of als het spoor bezet wordt door een andere trein, maar de trein toch mag doorrijden om te koppelen. Maar goed, het blijft voorlopig allemaal speculaas. Het kan goed zijn dat de mcn onwel is geworden of dat de remmen van de trein niet meer fatsoenlijk functioneerden...

Keistad

#16
Officieel zet de mcn van de binnekomende trein een meter voor het andere deel zijn trein stil,Doet de verbruikers uit en gaat,op teken van een RET mcn,PLP of Hc dan combineren.
En een geel knipper krijg je niet altijd als je op een doodlopend spoor binnen komt.Zo kom je op Leiden binnen op Geel zowel op spoor 1 als 2.
In Utrecht kom je ook op geel binnen op de sporen 1,2,3 en 18 en 19.
Als er bezet spoor is kom je wel binnen op een geel knipper.
Gr Joop Mcn LLso ;)

johnny-VIRM

ahum, sinds een jaar koppelt de binnenkomende trein, dit gebeurt zeker in alkmaar en amersfoort, en ik kan je zeggen dat je soms stevig in je schoenen moet staan op het balkon.

Keistad

@Johnny,

Ik zit nu al iets meer als 4 jaar bij het spoor en ik weet niet beter,dan dat het binnenkomende deel combineerd op het gereedstaande deel.
Kijk maar eens een dagje op een station,B.V. Utrecht.Nagenoeg alle delen die binnen komen combineren.

Dat het er soms niet erg zachtjes aan toe gaat ben ik met je eens.
Zelfs op Gouda waar er met een IRM wordt gecombineerd,wat heel zachtjes kan,krijg je soms een klap waar je nekklachten van over kan houden.Maar dat ligt aan de Mcn die moet combineren.
Gr Joop Mcn LLso ;)

Keistad

http://www.brandweer-maastricht.com/

Op deze site staan wat foto's.Het is niet echt zachtjes gegaan.
Gr Joop Mcn LLso ;)

marco

Ik heb jaren lang het koppelen in Gouda meegemaakt waar het Rotterdamse deel aan het gereedstaande Haagse deel werd gekoppeld. Het kwam sporadisch voor dat dat met een enorme klap gebeurde ... maar soms ...

Bestaat er eigenlijk zoiets als een signaal geven (waarschuwing) waarbij men aangeeft dat er gekoppeld gaat worden ?

groet,
marco-
Oldskool Fleischmann H0 Tandradbaan & NS TP 3/4.

Keistad

Gr Joop Mcn LLso ;)

marco

@Keistad

ik dacht eigenlijk meer aan een typhoon.
Oldskool Fleischmann H0 Tandradbaan & NS TP 3/4.

johnny-VIRM

#23
keistad, ik zit nog maar 26 jaar bij het spoor, in haarlem combineren we vaak zelfs verschillende mat soorten, als je dit vaak doet gaat dat heel soepel en heeeel zachtjes, vroeguuh toen de rangeerders het nog deden deden die niets anders de hele dag, dus meer gevoel, en een machinist, niet dat ze onbekwaam zijn hoor, doen dit veel minder, daardoor minder gevoel. Dat is ook het geval bij de stammetjes met BDs ontkoppel verhaal, tegenwoordig moet alles sneller en dan schieten de fouten erin en de slordig heden.

Keistad

Citaat van: Marco Reparon op 25 juni 2006 11:15
@Keistad

ik dacht eigenlijk meer aan een typhoon.

@Marco
Nee geen geluidssignaal.Wel zal de Hc,als het goed is,van te voren even omroepen dat er gecombineerd gaat worden en dat de deuren even wat langer dicht blijven.

@johnny
Als je alles veelvuldig doet gaat het vanzelf steeds beter.
Vroeguuh bestaat niet meer,voor sommigen helaas voor andere gelukkig.

Maar we dwalen een beetje af.Het is in Mt gebeurd en ik vind het zeeeeeer vervelend voor de Mcn dat hem dit is overkomen.Wat er prcs gebeurd is zullen we tzt wel horen van Pieter en zijn knechten.

Tot die tijd,Sterkte voor het rijdendpersoneel en natuurlijk voor de gewonde reizigers.
Gr Joop Mcn LLso ;)

nscargo

Het lijkt op de foto's wel zo dat het treinstel geknikt is.
Dan is het inderdaad niet zachtzinnig gegaan. Over het hoe en waarom ga ik niet speculeren omdat ik er verder geen kennis in heb. Ik ben maar een simpele tekenaar en heb geen verstand van hoe te koppelen. Gelukkig hebben sommige van jullie het wel en kan ik het hier lezen.
We zullen inderdaad het onderzoek van Pieter en zn knechten moeten afwachten.
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

hubertus

Een van de bakken van het stel dat stil stond, is inderdaad geknikt. Was goed te zien vanaf de Meerssenerweg, ongetwijfeld circuleren er foto's op internet die van die kant genomen zijn. Zelf geen camera bij me, kan dus niets laten zien.

Huub

rail4marcel

Is dat treinstel al weggesleept?
En zo ja waar naar toe?

Marcel.
Voor grootspoorfoto's zie site

OskarKCS

Citaat van: rail4marcel op 26 juni 2006 13:53
Is dat treinstel al weggesleept?
En zo ja waar naar toe?

Marcel.


Staat momenteel bj de Nedtrain werkplaats met een oranje zeil over de beschadigde neus.

gr. Oskar.
Een foutloos verleden is géén garantie voor een foutloze toekomst!