Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten

in BNLS Litter Bin

Gestart door St00mboy, 1 april 2011 10:49

Vorige topic - Volgende topic

Martin Welberg

Het groen ook, zo Amerikaans met dat fijne turf direct in de natte latex, verbaasd me dattie de scenic s=cement niet met de sprayer opbrengt..vergelijk dit eens met bv Brandl of Langmesser..of Albert Rademacher, die heeft een aantal aardige dio video's op de buis staan..

Bert van Gelder

Citeeri](Foto's geleend van eHattons

En daar hebben we het eerder over gehad: "lenen" bestaat niet, auteursrecht wel!

Gr, Bert

Michel van den Hof

South Hill in 3D.
Screengrab uit Google SketchUp.

Mvg, Michel

mdjr78

Ik zal hier ook eens een nieuwe Engelse aanwinst laten zien. Vandaag uit Liverpool een complete trein ontvangen.   ;D

Heljan AC Railcar W79978 te Tregonissey Halt

Werner

draisinenl

Werner,

Dat zijn inderdaad hele leuke busjes..... Ik heb zowel deze als de "Waggon und Maschinenbau" bus.. Ze rijden echt geweldig..

Op mijn BMB/BNLS module komt er een apart traject voor deze busjes..

Michael
Michael is op 6 juli 2017 overleden

Merlin674

Eindelijk weer eens plaatjes van mijn kant.
Met dank aan Leen, die mij weken gelden attendeerde op de aanbiedingen op de site van Locomotion heb ik nog een Gresley Teak gekocht om mijn set compleet te maken. Deze kwam vandaag eindelijk binnen omdat ik soms spullen naar mijn schoonzusje, die in London woont, laat sturen. het duurt dan even voordat ik het binnen heb. :)
Eerst dus de Gresley teak:

Vervolgens een aantal wagons die door Dapol als special editions worden gemaakt voor de Burnham & District Model railway Club in Taunton. Geweldig leuke wagons, waarvan ook nog eens een deel van de opbrengst naar een goed doel gaat. Iedere wagon wordt geleverd met een klein blaadje met de achtergrond van de specifieke livery.

Zoals deze van de Southdown & East Grinstead Breweries of Lewes. de complete geschiedenis van de brouwerij zit er bij.

Of deze: waarom heet de Lavender Line de 'Lavender Line'? Simpel omdat de firma A.E. Lavender & Sons in Isfield zat en daar zijn kantoor had naast het cattle Dock.  ;)

Nog zo'n leuke. De Shanklin brewery zat op het Isle of Wight en de beste manier om z'n bier naar de vaste wal te transporteren was door het in containers te verpakken. Vandaar de losse container op een platte wagon.  (y)

Als laatste een Tar Wagon. Gewoon, omdat ik het leuk vindt!   ;D

Excuses voor de slechte kwaliteit foto's. Had alleen mijn telefoon ter beschikking.
Ed

Thijs1271

Leuke karretjes Ed! Zo slecht zijn die foto's niet.  En die verhalen erbij maken het helemaal af.  (y)

Thijs
BMB & GWR Branch line / Narrow Gauge 00
DMC en blij ermee  :-)

Paul Delcour

Oei, die mooie teak rijtuigen zijn wel zeer verleidelijk. Ik vind diverse typen. Maar met de 5 die worden aangeboden lijkt een redelijk complete trein te ontstaan. Hmm, money... En dan nog die 1000 compound loc!
Attic Junction • www.train.delcour.org

Merlin674

Heeft iemand ervaring met de digitale koppelingen van het merk Krois?
Krois is een Oostenrijks merk dat automatische koppelingen maakt voor H0 schaal. Ze kunnen digitaal worden aangestuurd via een Aux uitgang op een decoder. Met name ESU en Zimo decoders zijn speciaal voorbereid voor de Krois koppelingen omdat de loc dan niet alleen ontkoppelt maar in één beweging ook de lok een klein stukje wegrijdt bij de afgekoppelde wagon. Nadeel is dat de Krois koppelingen alleen geschikt zijn voor de Roco standaard koppelingen of de Roco kortkoppelingen. Deze laatsten worden wel door Hornby vaak bij coaches los bijgeleverd.
Ik heb nu een setje besteld en daar ga ik eens fijn mee experimenteren! De Roco standaard koppelingen heb ik gisteren binnegekregen. Ze passen keurig in de NEM pocket van de wagons en zien er helemaal niet slecht uit! Met deze oplossing kun je dus op iedere willekeurige plek op je baan ontkoppelen en ben je niet meer afhanklijk van ontkoppelrails of-magneten.
Ik houd jullie op de hoogte, met foto's uiteraard.
Ed

Suchet

@Ed,

Ik ben ook erg benieuwd, ga er zeker eens naar kijken. Als je er van uitgaat dat je loskoppelt vanaf de locomotief, moet je dus ofwel ESU/Zimo decoders gebruiken ofwel een aparte functie decoder inbouwen. Of begrijp ik dat verkeerd? Alternatief zou kunnen zijn een functie decoder in een daartoe bestemde wagon bouwen. Zou je daar voor Brits spoor ook een Brake Van voor kunnen gebruiken, die je dan direct aan de lok koppelt?of is dat niet prototypisch ?

Ik heb toevallig de afgelopen dagen na heel lang nadenken (min of meer definitief) besloten de Kadee koppelingen te gaan gebruiken. In mijn ogen hebben alle autocouplers voor en nadelen op het gebied van onder meer betrouwbaarheid, esthetische aspecten, gemak in het gebruik (en monteren !), onderhoud  en functionaliteit, maar in mijn ogen zijn de kadee's het meest betrouwbaar als het gaat om   aangekoppeld blijven. Ben er alleen nog niet uit of ik met de Kadee magneten ga werken, of kleine Neodynium magneten of met elektromagneten. Dus advies op dat vlak is welkom.

Rob
Engelse banen zijn gewoon.....  anders

Michel van den Hof

T4T heeft een koppelingen systeem die op elke plek die je wilt, binnen een trein, kan koppelen en ontkoppelen.
Speciale decoders zenden dan gecodeerde commando's door een ringleiding die door de hele trein loopt, via de koppelingen uiteraard.

http://www.tec4trains.de/

Mvg, Michel

Hans van de Burgt

Vandaag Werner (Mdjr78) op bezoek gehad bij de EMV.
Ik hoop dar ik hem een beetje enthousiast heb kunnen krijgen.
Zo leuk zijn als we de experimenten met landschapsbouw samen kunnen oppakken.

Grzz, Hans

Suchet

@Michel,

Mooi spul, (begrijpelijk) helaas nogal prijzig  :(

Rob
Engelse banen zijn gewoon.....  anders