Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Testbericht: het is bekend dat de zoekfunctie nog niet perfect werkt, er moet een  nieuwe index opgebouwd worden.

"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten

in BNLS Litter Bin

Gestart door St00mboy, 1 april 2011 10:49

Vorige topic - Volgende topic

FransS

Wie kan vertellen waarom de site http://www.paperbrick.co.uk/ uit de lucht is. De server wordt niet meer gevonden.
Als dat zo is dan vind ik dat wel jammer, want je kon muren in elke kleur, schaal, formaat en voegkleur afdrukken.
En dat alles voor niets. Ik maakte er regelmatig gebruik van. Aan de browser ligt het niet.
Er zijn wel andere sites (betaald) die toch niet de mogelijkheden bieden van paperbrick.


Frans
Op de klei rijden ook treinen

Hans van de Burgt

#6706
@Frans,

Misschien heb ik dan iets interessanters voor je.
Muren (dakpannen, straatbekleding) gemaakt van houtpulp in authentieke fotorealistische kleuren. Die vervolgens in alle vormen en maten gesneden kunnen worden met een lasercutter.

Ik zal op 6 juni a.s. wat demo's meebrengen naar de LitterBin dag in Barendrecht.
Laat maar weten of je ook komt.

Grzz, Hans

St00mboy

#6707
@FransS
Ik meen dat die site de actie was van een hobbyist.
Er stond een verhaal op de site waarin hij uitlegde hoe hij te werk ging.
Hij wilde graag een vrijwillige bijdrage van zijn klanten om de site in de lucht te kunnen houden.
Ik heb het idee dat hij te weinig bijdragen gekregen heeft en de site uit de lucht gehaald heeft.
Ik weet niet meer precies of er in het verhaal stond dat hij er eventueel een betaalde site van wilde maken, maar wel zoiets.
Dus wie weet, komt de site weer terug in een andere vorm.

Leen.


Hans van de Burgt

Citaat van: Michel van den Hof op 18 april 2015 23:18
Dan wordt het 1 Rolph-brug om oneven deelnemers aantallen op te vangen (incl. 2x BB of i.p.v. bak en BB'en?).

Ik denk de prioriteit dan moet liggen op 1 'Rolph-brug' met een totale lengte van 1x een inbreng (= lengte BMB bak + 1x BB  dus 120cm +30cm)
Je kunt er dan voor kiezen om 2x 30cm als bruggenhoofd te gebruiken en een bruglengte van 90cm die demontabel is d.m.v. deurscharnieren.
Omdat je bij het koppelen rekening moet houden met eventuele hoogteverschillen, wordt een voorziening getroffen om er een lange waterpas in te hangen.
Verder wordt het ophangsysteem zo gemaakt dat het makkelijk aangepast kan worden cq. uitgericht.


Bron: Hornbach

Grzz, Hans

Michel van den Hof

Hans,

Als er aan 1 zijde 1 bijdrage te weinig is, mist er toch een bak van 120 cm en 2x een BB van 30 cm, totaal 180 cm?
Waarom kom jij dan met een maat van 150 cm en 2x 30 cm bruggenhoofden?
Ik kan het even niet volgen.

Mvg, Michel


Hans van de Burgt

@Michel,

Sorry, je hebt gelijk. Ik was even in de war.
Dus twee keer bruggenhoofd van 30cm en brugdeel van 1,2m.

Grzz, Hans

Michel van den Hof

#6711
Duidelijk Hans.

Ik ben vanavond mijn ontwerp aan het fijnslijpen en verbeteren geweest. Belangrijkste reden was de FY in 2 richtingen alle 6 sporen kunnen gebruiken. Hiervoor waren dus aan beide zijde 4 overloop wissels voor nodig, 2 voor L>R en 2 voor R>L en dat dus aan beide zijden. Weer 8 wissels extra ...... Deze overloop wissels moesten op de hoekbakken komen. Om de baan zo ondiep mogelijk te houden heb ik ze dicht bij de FY en dichtbij de zichtbare bakken geplaatst. Dit zijn boogwissels met een grotere radius als ik gebruik op de hoekbakken, dus de bogen zullen hoe dan ook groeien. Door de plaatsing op die plekken is de diepte maar met 10 cm gestegen voor de totale baan, nu 165 cm diep. Echter de breedte is wel met 40 cm gegroeid, nu in totaal 670 cm. De bogen zien hierdoor nu meer ellipsvormig uit. Er blijft 100 cm vrije ruimte voor de baan beschikbaar.

De noodzakelijke slinger in de FY moest daardoor ook iets scherper, maar de radiussen blijven daar toch nog op 800/900 mm. Ik gebruik op het trein deel nu 24 boogwissels en 8 medium wissels. Op het zichtbare deel zijn dat 16 stuks, allen boogwissels. De andere 8 boogwissels dus in de bogenbakken en de 8 medium wissels in de FY.

Het tram deel is aangepast en uitgebreid. Het bevat 10 small wissels in het niet zichtbare deel. De rails in het zichtbare deel worden allemaal zelfbouw met Peco Code 83 H0 en Code 80 N losse railstaven. Daarin komen niet de eerst ontworpen 4 behoorlijk ruime Peco boogwissels maar 10 behoorlijk scherpe zelfbouw wissels en 2 zelfbouw kruisingen. Er zijn links en rechts nu ook keersporen, voor kopmakende trams/tramlijnen of trams die er even tussenuit gaan.

De contouren van de verhoging waarop de treinen rijden zijn nu ook zichtbaar, evenals de onderdoorgangen voor de trams.

Er ligt midden onder het station een autonoom test- en programmeer spoor van 140 cm lengte, uiteraard van achteren af te bereiken.

Zoals het ontwerp nu is moet de baan gaan worden.

Nu nog een leuke pakkende fantasie naam die wel passend is en kloppend lijkt. De trein route is in South London, Southern Region 3rd Rail, vermoedelijk aan de lijn naar Brighton. Suggesties zijn welkom.

Bijgevoegd de vorige en huidige versie, als vergelijking.

Mvg, Michel


mdjr78

Nu ik toch aan het tekenen ben. Een idee voor Michel voor zijn FY.

Wellicht is het handiger om beide uiteinden van het schaduwstation niet centraal op de bak te leggen, maar deze a-symmetrisch op te bouwen. Dat scheelt in de diepte. Bijvoorbeeld:



De twee middelste sporen kunnen vanuit alle sporen bereikt worden. Dit is mogelijk nog makkelijk uit te breiden met een derde spoor. De vier buitenste sporen zijn richtingafhankelijk. Hiermee zou de noodzaak voor boogwissels kunnen komen te vervallen.

Werner


tothebeach

Citaat van: FransS op 18 april 2015 19:00
Wie kan vertellen waarom de site http://www.paperbrick.co.uk/ uit de lucht is. De server wordt niet meer gevonden.
Misschien heb je aan deze site wat?

Groet,
Michel

Derailed

Michel bedankt heb hem meteen onder de favorieten gezet (y)

Henk.
Mvg Henk.

St00mboy

#6715
Nooit geweten dat er een echte Silver Jubilee trein te koop was, ook al is het in kitvorm:
http://www.wizardmodels.co.uk/FrameSetShop.php?DM=wizabout

Hmm, voor achter een zilveren A4....... :P

Leen.

P.S. Een echte betekent hier een natuurgetrouw model.
Die van Hornby zijn dat niet.



Hendrik Jan

255 pond, voor 8 rijtuigen.
Koopje, toch? ;D

cheers
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

St00mboy

#6719
Je hoeft me niet te geloven hoor, maar als je ze goed kan bouwen is het idd een koopje.
Goedgebouwde messing of nikkelzilveren rijtuigen koop je nergens voor die prijs.
En probeer maar eens een messing coach kit te vinden voor GBP 32,00.

Zelfs een teak Hornby Gresley rijtuig van plastic gaat nu richting de 50 pond.
En onze eurolire zakt ook nog steeds...... :-\

Maar duur of niet duur, ze zijn in ieder geval te koop, dat is het belangrijkste.

Leen.