Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Duitsers op bezoek?

in Grootspoor

Gestart door mmhajvth, 20 juni 2006 13:25

Vorige topic - Volgende topic

Julius

Citaat van: mmhajvth op 20 juni 2006 14:32En nu is mijn vraag welke van de loc's hebben tussen ongeveer 1990 en nu door Nederland gereden?
In ieder geval de Ludmilla 232 de G2000 en waarschijnlijk ook wel de G1206.
Ook de V 60/290 en denk ook aan de 234 (232 voor reizigers) die enige tijd in Nederland heeft gereden.

Citaat van: mmhajvth op 20 juni 2006 14:32Ik moet zeggen dat ik eigenlijk een soort alibi zoek om b.v. loc's als de BR101, BR110, BR128, BR139, BR141, BR145, BR151, BR182, en evt de ER20 te laten rijden op een baan waar ook mijn Nederlandse verzameling kan rijden.
Maar ik vermoed dat dat alleen op een grenspost mogelijk is.  ;D
In Vl kan het allemaal.

Citaat van: rail4marcel op 20 juni 2006 14:38
In Venlo staan ook altijd veel duitse locomotieven stuk of 20. Er word ook veel mee gerangeerd. Dan moet er natuurlijk wel een 6400/6500 voor.
Op een groot aantal sporen in Vl kunnen Duitse locs gewoon oek rijden, de tijd dat de Duitse loc met een sik weggesleept moest worden is allang voorbij (omschakelbare bvl). Idem in Em trouwens, de 1700 rijdt daar ook zelf naar de trein toe.

groet
Julius

Geoffrey Korstanje

Ook een optie is dan om voor de Belgen te kiezen en eens goed naar Roosendaal te kijken, veel meer keuze.

Maar dat was weer even off topic->

Rick

Citaat van: Geoffrey Korstanje op 20 juni 2006 15:21
Ook een optie is dan om voor de Belgen te kiezen en eens goed naar Roosendaal te kijken, veel meer keuze.

Maar dat was weer even off topic->
Maar er is in N veel meer keus aan Duitse dan aan Belgische locs (die er amper zijn).
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

mmhajvth

#18
Daar slaat Rick een spijker op z'n kop.
Ik vind het mooi om een grote verscheidenheid aan loc's te zien.
Als ik zou kiezen voor de belgen ben ik nog aangewezen op zelfbouw. terweil als ik voor de duitsers kies, ik alleen maar naar de winkel hoef of nog makkelijker, ik bestel ze gewoon hier op internet. En dan hoef ik alleen maar geld te verdienen om ze te betalen  ;D

Even zonder gekheid. voor Schaal N heeft een Venlo achtig station meer mogelijkheden als een Rozendaal achtig station.
Ik zeg er expres achtig bij omdat ik alle vormen van bouwkunde aanpas naar eigen wens. Ik studeer urban design dus dat komt helemaal voor de bakker. En verder wil ik dus graag een soort maquette bouwen met hier en daar wat rails waar diverse loc's/treinen op realistische weize te zien zijn. dus het moet allemaal in het echt kunnen maar ik ga niet een stad uitkiezen en helemaal nabouwen.

Met vriendelijke groet,

Mark


PS: ik ga morgen even naar Venlo om foto's te schieten iemand nog tips voor belangrijke details?
love to build realistic     let's be kind.

Geoffrey Korstanje

Citaat van: Rick op 20 juni 2006 15:26
Maar er is in N veel meer keus aan Duitse dan aan Belgische locs (die er amper zijn).

Ik doelde eigenlijk op grootspoor.
Er zijn meer belgische locs die de grens overschrijden dan Duitse locs(zover ik weet)

Julius

Citaat van: mmhajvth op 20 juni 2006 15:58Rozendaal achtig station.
Zouden we dat ooit nog meemaken, een station in Rozendaal? :D ;)
Citaat van: mmhajvth op 20 juni 2006 15:58PS: ik ga morgen even naar Venlo om foto's te schieten iemand nog tips voor belangrijke details?
Details in welk opzicht? Het wegslepen met een sik gebeurt niet meer en locwisselen alleen aan de goederenzijde, dus wat dat betreft moet je daar opletten naar wat er voor de trein komt. Verder is het wellicht aardig om te zien dat er naast het wisselen aan de goederenzijde ook nog regelmatig wordt omgelopen met de Nederlandse loc van de 1900 (die dan ook weer rijdt met voormalig Duits mat., namelijk ICK). In de 1900 rijden ook enkele VIRM'en trouwens, als je het hele gebeuren rond ICK wilt volgen moet je even op Somda kijken welke treinen met ICK rijden.

groet,
Julius

mmhajvth

@ Julius

Sorry voor de plaatsnaam. ik heb dyslexie dus helaas zie ik sommige fouten niet staan.
Excuus, anyway het had Roosendaal moet zijn denk ik.  ;)

Verder Bedankt voor je tips! Ik kan morgen helaas niet zo heel lang zijn daar. Maar ik zal eens kijken of ik iets moois/leuks/interesants op de gevoelige plaat kan vastleggen. Dat moet toch wel te doen zijn met een fotocamera en een uutrje tijd voordat ik mijn aansluiting moet halen.

Met vriendelijke groet,

Mark

PS: Ik ben al blij met het fotobewijs dat Duitse E-loc's op Nederlandse bodem staan. Puur om het voor me zelf als realistich te kunnen beschouwen.  ;)
love to build realistic     let's be kind.

Julius

Citaat van: mmhajvth op 20 juni 2006 19:02
@ Julius

Sorry voor de plaatsnaam. ik heb dyslexie dus helaas zie ik sommige fouten niet staan.
Excuus, anyway het had Roosendaal moet zijn denk ik.  ;)
Oh, dat wist ik niet, maar ik vond 'm wel grappig. De plaats Rozendaal bestaat ook namelijk, maar die is van *nogal* kleiner formaat dan Roosendaal :P

Succes morgen in Vl!

groet
Julius

mmhajvth

Rozendaal ken ik ook!
Dat ligt bij Velp en Arnhem  ;)
Overigens vind ik het helamaal niet erg dat er een grapje word gemaakt hoor  ;)
Maar ik leg toch altijd maar even uit waarom ik die fouten maak.  :)

En bedankt voor het succes wensen,  ;D
Mocht ik nog een aargig plaatje schieten, zal ik hem snel online zetten.
Dat zal in het weekend worden omdat ik do, vr, en za, volle dagen werk (ook 'savonds dan in de supermarkt om extra geld te verdienen voor de treintjes  ;))

Met vriendelijke groet,

Mark
love to build realistic     let's be kind.

mmhajvth

#24
@ Julius

Hoe ziet er een 1900 loc uit?
Want daarover kan ik zo niets vinden op internet..  :-[

Mocht iemand anders de helpende hand willen bieden laat je dan vooral niet weerhouden!  ;)

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

Julius

@Mark: Aha...nu ik het forumbericht van mezelf lees snap ik het. Met wat ik schreef als "loc van de 1900" bedoelde ik een loc - serie 1700/1800 - van de treinserie 1900. Die serie eindigt in Venlo (IC Den Haag C-Venlo).

groet,
Julius

mmhajvth

#26
Nu snap ik het ook.  ;D
16/17/18 loc's heb ik namelijk 5 maal in het klein  ;D

Alleen hoe kan je als gemiddeld leek een loc nummer en een trein(serie)nummer uit elkaar houden dan?
Overigens ben ik ook benieuwed hoe ik achter een trein(serie) nummer kan komen als ik op een station sta?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Mark

PS: Met de trein van Gvc (zo kort je Den Haag af, als ik het goed heb :D) naar Vl (Venlo), ga ik naar Vl. Om dus daar foto's te maken. Dus die trein kan ik niet missen op Vl  ;D
love to build realistic     let's be kind.

Julius

Citaat van: mmhajvth op 20 juni 2006 20:41Alleen hoe kan je als gemiddeld leek een loc nummer en een trein(serie)nummer uit elkaar houden dan?
Laat ik het maar houden op een wat onduidelijke formulering van mijn kant ;) ik had moeten schrijven "van de treinserie 1900".

Citaat van: mmhajvth op 20 juni 2006 20:41Overigens ben ik ook benieuwed hoe ik achter een trein(serie) nummer kan komen als ik op een station sta?
Ter plekke te weten komen is vrij lastig, maar aan de hand van de tijd kun je het treinnummer achterhalen. In het spoorboekje staat het treinnummer boven de tijden (helemaal bovenaan) en in Somda vind je ze (uiteraard) ook terug.

groet,
Julius

Julius

Citaat van: mmhajvth op 20 juni 2006 20:41PS: Met de trein van Gvc (zo kort je Den Haag af, als ik het goed heb :D) naar Vl (Venlo), ga ik naar Vl. Om dus daar foto's te maken. Dus die trein kan ik niet missen op Vl  ;D
Gvc ja voor Den Haag C. Met de trein dat stuk...toch wel in ICK he? :p

mmhajvth

Om precies te zijn, ga ik eerst naar tb met een bus. (Ik woon namelijk in midden brabant) En dan van daar met de ICK naar Vl. (Lekker met de OV gratis  ;D)

FF treinen spotten  :D ik voel me nu al in mijn nopjes  ;D

Met vriendelijke groet,

Mark
love to build realistic     let's be kind.