Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Testbericht: het is bekend dat de zoekfunctie nog niet perfect werkt, er moet een  nieuwe index opgebouwd worden.

PB Models DH1 hapert/valt stil in één richting

in Modeltreinproblemen en -vragen

Gestart door tjibbeh, 7 juli 2024 19:30

Vorige topic - Volgende topic

cor_b

Kees (NS Blokpost 21 Klein Bruntendijk, Friesland)

De coulante manier van serviceverlening door PB Models is fantastisch. Daar mag Artitec nodig wat van leren. Als aldaar een model is uitverkocht, zijn zij bij een reparatie verzoek "niet thuis". Dat noem ik geen reclame.

Met vriendelijke groet. klein Bruntendijk Friesland.
                                  Kees.
Zie hier Klein Bruntendijk

En hier Groot Bruntendijk

Groeten vanuit "NS Blokpost 21" Bruntendijk.
Kees

Ronald Halma

Dat hebben wel meer fabrikanten, niet alleen in Europa. Heb een Atlas 0 loc, wilde daar een set nieuwe wielen bij hebben. Pech, geen reserveonderdelen.

Andries

Citaat van: Kees (NS Blokpost 21 Klein Bruntendijk, Friesland) op 10 juli 2024 14:22
De coulante manier van serviceverlening door PB Models is fantastisch. Daar mag Artitec nodig wat van leren. Als aldaar een model is uitverkocht, zijn zij bij een reparatie verzoek "niet thuis". Dat noem ik geen reclame.

Met vriendelijke groet. klein Bruntendijk Friesland.
                                  Kees.
[/quote
Een nuancering is misschien wel op zijn plaats. Een fabrikant is gehouden aan zijn wettelijke plicht om garantie te verlenen binnen een zekere termijn. Als die termijn is afgelopen, vervalt die verplichting voor de fabrikant. De modellen van PB zijn pas onlangs uitgebracht. Die zijn verplicht die service te verlenen.
Andries

Forever Rocofan

De service van Artitec is ook gewoon heel erg goed. Het is zo dat ze ( ruime tijd ) na dat een model uitgebracht was de resterende voorraad en de onderdelen aan een andere partij hebben verkocht. Bijvoorbeeld alles van plan U is naar Modeltreinexpress gegaan. En zelfs daarna had ik een keer een paar verlichtingsprintjes en condedators tegen knipperende binnenverlichting nodig en die hadden ze bij Artitec toch nog ergens liggen en binnen een paar dagen lag de envelop bij me in de brievenbus. Ook een keer een Hondekop gehad die een technisch probleem en een beschadiging in de lak had. Deze afgegeven in Houten en gerepareerd en geheel nagekeken opgestuurd gekregen, waarbij de bak met de beschading omgeruild is voor een mooi exemplaar.

Dus dat de service bij Artitec beter kan vind ik onzin. Er zijn veel bedrijven waar de service minder goed geregeld is, of waar het ( veel ) langer duurt. Zover ik weet halen ze desnoods een goed model uit elkaar om een klant aan onderdelen te helpen en repareren dan later als de onderdelen binnenkomen het model wat daardoor incompleet is geworden.

Vriendelijke groet Ruud B.
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Kees (NS Blokpost 21 Klein Bruntendijk, Friesland)

Dat jij vindt dat de service van Artitec gewoon heel goed is, is jouw goed recht Ruud B. Mijn ervaring is anders. Misschien weet je nog dat ik destijds het probleem met mijn DE2 heb beschreven op dit forum. De deskundigen konden geen oplossing bieden dus stuurde ik het model naar Artitec. Binnen de korstte keren kwam de DE2 terug met een kladje dat ze er niets meer mee deden. Volgens mij hebben ze niet eens een poging gedaan. Dat noem ik geen service en geen goede reclame van Artitec.

Vriendelijke groet klein Bruntendijk Friesland.
                          Kees.
Zie hier Klein Bruntendijk

En hier Groot Bruntendijk

Groeten vanuit "NS Blokpost 21" Bruntendijk.
Kees