Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Hoe zetten we de treinen weg (opbergen)

in Ditjes en datjes

Gestart door Menno 1846, 24 juni 2024 20:02

Vorige topic - Volgende topic

Menno 1846

Hallo allemaal,

Hoe zetten we de modeltreinen weg? Opties zijn er genoeg. Variërend van de OVP tot een opberg box, koffer of terug in een vitrine(kast.) Wat is nou eigenlijk een/de meest goede/veilige manier van opslaan van onze modeltreinen?

Verneem graag van jullie...

Gr: Menno(1846)
Er gaat niets boven een Eminent 310 🎹🎶

ruudns

Ligt er aan wat je er mee doet.
Thuis opslaan of meenemen naar beurzen etc.

Voor thuis, gewoon op het schaduwstation of in de ovp of in de vitrine (y).
Voor beurzen heb ik geen ervaring mee, maar de diverse opbergdozen zijn hier al eens in een ander draadje langs gekomen ;).
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).



Frank 123

Op de baan (in het schaduwstation). Heb ooit gezegd alleen dat te kopen wat ook op de baan kan rijden. Ben niet zo van verzamelen en in kastje zetten. Misschien komt dat nog als alle opstelsporen  helemaal vol staat en ik nog wat leuks tegenkom.
Mijn banen in aanbouw:
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke

henk

#5
Snel gespot Floris. ;D
Een dergelijk draadje wordt ieder jaar wel een keer opgestart en dan komt Floris met zijn doos los gestort spul.
En ik altijd met deze foto.

Kortom, misschien toch maar de zoekfunctie aanzwengelen.

Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

phdirk

Hallo Menno,

Thuis staan ze op de baan (inclusief schaduwstation), nog in de verpakking of in de vitrine.

Treinen (en andere losse spullen, zoals auto's) die ik meeneem naar beurzen wikkel ik in een rol bubbeltjesplastic. Dan gaan de rollen in de plastic dozen met deksel van de Action. Dat werkt prima.

Hierbij een foto van één van mijn vitrines (in opbouw):




Met beste groeten,

Dirk Meijer

Kees (NS Blokpost 21 Klein Bruntendijk, Friesland)

Tegenover mijn treintafel hangen twee kleine en een grote vitrine. Dat is handig voor het wisselen van tijdperken......

.....en het opbergen van treinstellen, rijtuigen en wagons.







Vriendelijke groet  klein Bruntendijk Friesland.
                            Kees.
Zie hier Klein Bruntendijk

En hier Groot Bruntendijk

Groeten vanuit "NS Blokpost 21" Bruntendijk.
Kees

741230

Mooi die achtergrond van de vitrine Kees.

Mijn collectie netjes in de ovp ik heb wel wat gebrek aan ruimte.




Groet Erik

Verzonden vanaf mijn
Fleischmann transformator

prutser

#9
Ladekasten van de IKEA.

Helaas hebben ze de kastjes gedowngrade want de lades van de nieuwe kast kunnen enkele centimeters minder ver open en dat maakt het inleggen lastiger, tevens is de kleur zwart eruit gegooid door IKEA.





Stephan.

Reinout van Rees

Voorbeeld eerder draadje: deze.
Ferdinand had in dat draadje ook nog wat andere draadjes gevonden.

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Menno 1846

Hallo allemaal,

Thanks voor de reacties, so far.
Interessant om te zien, hoe sommigen het opslaan. Die van Floris Dilz is wel humor  ;D  Die van het 741230 ziet er bekend uit... Zo heb ik ze ook een tijdje in opslag gehad.

Ik heb in ieder geval weer wat inspiratie opgedaan. Ook na het bezoeken van de andere draadjes, die ik waarschijnlijk over het hoofd heb gezien  (y)

Gr. Menno(1846)
Er gaat niets boven een Eminent 310 🎹🎶

spoorijzer

Ik heb het geheel in de OVP in bananendozen zitten. Makkelijk mee te nemen, en toch goed en veilig opgeborgen. een lade of kastje zou tzt wel makkelijk zijn, maar eerst ruimte voor een baan  ;)

Groeten,
Rogier

Klaas Zondervan

Ik bewaar alles in de originele dozen, opgestapeld op een paar planken in de nok van het theater.


Projecten:
Dubbelom
Halte Assel

Krokodil68

Hoi,

Ik heb een lade kast gebouwd en ben hier erg tevreden over. Zeker in combinatie met de Fiddle Yard.
Het is gemakkelijk om treinen te pakken en weg te zetten. Dus iedere keer een andere goederen trein en de personen treinen varieren ook geregeld.



Ze zijn gemaakt van voorgelakte multiplex, deze is niet goedkoop maar dit materiaal trekt minder snel krom omdat het rondom afgesloten is tegen wisselingen in met name luchtvochtigheid.



Een paar plankjes erboven voor veel gebruikt materieel en een grote voor lege doosjes

Groeten Jeroen