Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Zondag 19 november 2023 Afscheid loc NS 1700

in Grootspoor

Gestart door Seinhuis, 26 september 2023 15:54

Vorige topic - Volgende topic

Seinhuis

NS International en de SNE organiseren op zondag 19 november een afscheid van de locomotiefserie 1700. Op deze dag wordt met een stam DB-IC-rijtuigen met een 1700 op kop een bijzondere rit georganiseerd. Het begin- en eindpunt is Amersfoort Centraal met een gepland vertrek rond 10.00 uur. Aan het volledige programma wordt nog gewerkt.

https://nvbs-actueel.com/2023-09-september/nieuws-van-de-sne/

Later meer informatie

Seinhuis

NS International en de SNE organiseren op zondag 19 november een afscheid van de locomotiefserie 1700. Op deze dag wordt met een stam DB-IC-rijtuigen met een 1700 op kop een bijzondere rit georganiseerd. Het begin- en eindpunt is Amersfoort Centraal met een gepland vertrek rond 10.00 uur en een aankomst rond 18.00 uur. De zitplaatsen worden verdeeld onder NS'ers en leden van de NVBS.

De route die is ingelegd wordt Amersfoort Centraal – Zwolle – Deventer – Arnhem – 's Hertogenbosch – Breda – Dordrecht – Rotterdam Stadion. In Zwolle en Deventer wordt gestopt voor het instappen van reizigers uit Noord- en Oost-Nederland. In Rotterdam Stadion (niet toegankelijk) worden diverse 1600-, 1700- en 1800'en fotografeerbaar opgesteld. Daarna voert de rit via Rotterdam en Delft naar Den Haag HS. De Binckhorstboog brengt ons op de route naar Gouda en Utrecht waar na kopmaken de rit eindigt in Amersfoort Centraal. Hier vindt het officiële afscheid van de locomotieven plaats. Onderweg worden enkele fotostops georganiseerd.

De inschrijving via de Reiswinkel start op vrijdag 20 oktober en voor de registratie vragen we een bedrag van € 1. De rit is alleen toegankelijk voor leden. Zij die geen lid zijn kunnen zich inschrijven voor 2024 en zich eveneens vanaf 20 oktober aanmelden voor de rit tegen de ledenprijs. Voor nieuwe leden houden we een beperkt aantal plaatsen vrij.

Bron: www.nvbs.com/nieuws/afscheid-locserie-1700

Ik verwacht dat deze rit snel vol zit

mDDM

Bizar. De grootste E-loc serie van NS ooit, die nauwelijks 30 jaar na aflevering al zijn afscheidsrit maakt.

Wouter W

Van de 1700 hebben in elk geval enkele exemplaren de 30 dienstjaren gehaald in dienst van NS; van de 1600/1800 geen enkele!

hrp

Bizar dat deze route op een doordeweekse zondag zomaar berijdbaar is. Is Pro?Rail dan op vakantie?
Al weken zijn er beperkingen rond Lage Zwaluwe, deze week geen trein tussen Utrecht en Rotterdam en eind november twee weekenden helemaal geen treinen rons Rotterdam. Bijvoorbeld... Als dat maar goed gaat op de negentiende met de zeventienhonderd.
Groet,
      Ronald

Joop_L

Planner van NS INT heeft er rekening mee gehouden, Hrp.  (y)
Groeten Joop, machinist Lls

Daan!

Citaat van: mDDM op 15 oktober 2023 21:59
Bizar. De grootste E-loc serie van NS ooit, die nauwelijks 30 jaar na aflevering al zijn afscheidsrit maakt.

Als je de context kent, is het allemaal niet zo bizar. NS is geen liefdadigheidsinstelling.

Jan Breman

Ik ben pas net 40 en nu al gaat er steeds meer materieel waar ik op heb gereden bij NS met pensioen, ik voel me oud.  ;D  Rijden op deze loc was wel leuk, een erg machtig gevoel gaf het. Vooral de rit Zwolle-Roosendaal met de loc voorop, lekker alleen, geen buurtende HC, mooi door het land.

mDDM

Citaat van: Daan! op 16 oktober 2023 12:08
Als je de context kent, is het allemaal niet zo bizar. NS is geen liefdadigheidsinstelling.

En die context is?

Thom

Overcompleet, omdat er simpelweg geen rijtuigen meer voor zijn om de lokken mee in te zetten.

Die rijtuigen zijn verhuisd naar de HSL (ICR) of simpelweg afgedankt op ouderdom (DDM1 en DDAR).

En nu met de IC Berlijn zijn ze ingehaald op de stand van hun techniek, doordat een Vectron wel door kan rijden bij de grens en dus de tijd van lok wisselen scheelt.

Olaf

En omdat het gewoon ouwe meuk is. Dat is de 1700 altijd al geweest, met jaren '60 techniek.
Meer NS in spoor 1!

Blausee-Mitholz

Citaat van: Jan Breman op 16 oktober 2023 14:58
Vooral de rit Zwolle-Roosendaal met de loc voorop, lekker alleen, geen buurtende HC, mooi door het land.

Vindt ik heel frappant dat je dat zegt ..............

Mvg, Johan

Jan Breman

Was een grapje.... niet meteen op de kast gaan zitten  ;)

Mispoes

Citaat van: Blausee-Mitholz op 16 oktober 2023 22:19
Vind ik heel frappant dat je dat zegt

Ik niet, ik ben mcn noch hc, maar ik kan mij zo voorstellen dat het lekker is om op een lange rit helemaal alleen te zitten in je loc, wetende dat de komende uren nog even zo blijft. Tijdens de ritten daarna kan het weer anders zijn, ook leuk, maar anders...     
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Arjan6511

Precies, en soms is het wel eens prettig om zonder mensen te zijn die je ongevraagd uren de oren van de kop lullen en de lichaamstaal categorie "hou je snavel" niet kunnen of willen begrijpen. En dat geldt ook in het dagelijks leven.

Los van dat snap ik Jan best. Lekker op de bok met je lokkie door een fraai deel van Nederland hobbelen, prima...
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT