Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Doel: 250,00
Donaties: 136,00
Per saldo: -114,00

Zondag 19 november 2023 Afscheid loc NS 1700

in Grootspoor

Gestart door Seinhuis, 26 september 2023 15:54

Vorige topic - Volgende topic

Joop_L

Citaat van: Jan Breman op 16 oktober 2023 14:58
Ik ben pas net 40 en nu al gaat er steeds meer materieel waar ik op heb gereden bij NS met pensioen, ik voel me oud.  ;D  Rijden op deze loc was wel leuk, een erg machtig gevoel gaf het. Vooral de rit Zwolle-Roosendaal met de loc voorop, lekker alleen, geen buurtende HC, mooi door het land.
Die buurtende hc's kwamen dan wel gezellig even in de balzaal/Bds langs.  (y)
Groeten Joop, machinist Lls

Joop_L

Citaat van: Blausee-Mitholz op 16 oktober 2023 22:19
Vindt ik heel frappant dat je dat zegt ..............

Mvg, Johan
Leg eens uit wat er zo frappant aan is.
Groeten Joop, machinist Lls

mDDM

Citaat van: Thom op 16 oktober 2023 21:38
En nu met de IC Berlijn zijn ze ingehaald op de stand van hun techniek, doordat een Vectron wel door kan rijden bij de grens en dus de tijd van lok wisselen scheelt.

Maar helaas is de Vectron volgens ProRail te zwaar voor het Nederlandse spoor, en mag dus op grote delen van het net maar 100 km/h rijden in plaats van 140 km/h. En zo verdampt weer een belangrijk deel van de tijdwinst.

FreekH

Zo'n Vectron is - denk ik - toch een redelijk populaire machine in Europa. Maar blijkbaar niet in NL.
Is ons spoor dan echt zo slecht?

Jan Breman

Het zal waarschijnlijk ook te maken hebben met het feit dat delen van ons land op klei liggen en onze sporen nu al verzakken waardoor er een hoop tijdelijke snelheidsbeperkingen voor alle materieel gelden.

Thom

Citaat van: mDDM op 18 oktober 2023 21:55
Maar helaas is de Vectron volgens ProRail te zwaar voor het Nederlandse spoor, en mag dus op grote delen van het net maar 100 km/h rijden in plaats van 140 km/h. En zo verdampt weer een belangrijk deel van de tijdwinst.
Nee hoor, het is meer andersom;
Onze Nederlandse infra staat een lagere maximum aslast toe dan wat normaal en standaard is in Europa.

Seinhuis

Deze rit is volgeboekt.

De dienstregeling van deze rit staat op https://treinposities.nl/spooragenda/2023-11-19/230/Afscheidsrit_NS_International_1700_locomotieven en www.nvbs.com/nieuws/afscheid-locserie-1700/

De kans is aanwezig dat station Rotterdam Stadion dicht is. Mogelijk dat vanaf het stadionviaduct te zien is. Olympiaweg (thv snackbar Jason's place, gesloten op zondag) en Varkenoordseviaduct bieden een mooie uitzicht op station Rotterdam Stadion.

Thom

Dat de kans bestaat dat Rotterdam Stadion dicht is als station is niet zo gek, aangezien dat standaard dicht is en alleen open is wanneer er treinen halteren tbv het voetbal ;)

Seinhuis

Seinhuis

Het complete dienstregeling (inclusief aan en afvoer) staat op https://treinposities.nl/spooragenda en www.nvbs.com/nieuws/afscheid-locserie-1700/.

Rotterdam Stadion is tussen 14.30 en 15.30 uur geopend voor iedereen.
Op Rotterdam Stadion en in de excursie trein is het meenemen/gebruiken van statief, trap, ladders enz. NIET toegestaan.
Mocht het te druk zijn, Stadionviaduct, Olympiaweg (thv snackbar Jason's place, gesloten op zondag) en Varkenoordseviaduct bieden ook een mooi uitzicht op Rotterdam Stadion.

arjang

Vandaag de aanvoer te Amersfoort richting Bokkeduinen.

https://youtu.be/XOt_ZcBmT6Y?si=iAjLPuP5evGtekV9

RikM

Had mijn geheugen toch gelijk. Zo zien ze er onder de grijs bruine vuil koek laag uit. Fris geel😎
Interesse Scandinavië,NS IV-V en scenery

arjang

Blausee-Mitholz

Jammer dat het zo slecht weer ik ik laat hem morgen gaan.

Mvg Johan.

Thom

Uiteindelijk was het toch gewoon droog op Rotterdam Stadion :)