Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer

in Trams en smalspoor

Gestart door gdh, 6 november 2022 18:07

Vorige topic - Volgende topic

Menno 1846

Volg je project, en ik vind het helemaal geweldig!
Succes

Gr. Menno1846
Er gaat niets boven een Eminent 310 🎹🎶

meino

A clean desk is a sign of an empty mind

Kranenberg
De CanBus komt naar Kranenberg

gdh

bedankt voor de reacties!

Stap 23:

Perron deel 5
De perronkap is verder uitgebouwd.
Uit 0,5mm dik styreen zijn strookjes van 0,5mm breed gesneden.
Met potlood is de verdeling op de kap getekend en vervolgens zijn deze strookjes styreen als ribben op het dak geplakt.
Als afwerking op de nok is er een 1x1mm strip styreen geplaatst.


Huup


Joran


gdh

Bedankt!

Of ik de loods ook ga maken?
Er stond op het emplacement een remise voor personenwagens en een remise voor locomotieven.
Deze waren volgens mij aan de buitenkant nagenoeg gelijk met een variabele in de lengte. (volgens mij zijn ze later ook nog eens verlengd)
Naast het stationsgebouw stond de remise voor personenwagens.

De tekeningen zijn er... t.z.t. maar eens even zien, eerst dit gebouw maar afbouwen.



Stap 24:

Perron deel 6
De goten zijn deze week nog geplaatst en alles is van een kleurtje voorzien.
Staalconstructie in refractive green Vallejo 090 geschilderd, de goten in het mengsel twee groene kleuren net als bij de andere goten.
Het zinken dak geschilderd in Eisen metallic 91 van Revell Aqua color.
Het dak oog nu wat nieuw, maar ga het later nog wel wat vervuilen.



Biessendorf

Carpe Diem

DJV

Groeten Dirk Jan

BR 243 "Ein Mädchen für Alles".
V100 "manusje van alles".

Piet Groot

Prachtig! Het station van DE LEMMER.....

Gert Arkema

Geweldig dit, mooi resultaat!  (y)
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

gdh

Dank voor de complimenten.
Inderdaad De Lemmer (in het Fries)

Deze week niet veel tijd aan het modelbouwen besteed, vanavond nog een stukje gedaan.

stap 25:

Perron deel 7
Een deel van de kap was voorzien van glas. Ik vermoed Engels draadglas.
Bij voorbeeldconstructies uit die tijd die ik ken werd het glas op T-profielen geplaatst met een zinken afdekkers.
De afdekkers werden door de zijkant doorboort en vast gebout aan het T profiel. Zoiets zal het ongeveer zijn geweest.

Engels draadglas is voorzien van een gaaswerk van metalen draden, het raster hiervan zit ongeveer op 1-1,5cm. Dat is te klein om in model iets mee te doen.
Hierin moest wat gesmokkeld worden.
In Cad is een raster getekend van 0,46mm en deze met de snijplotter gegraveerd in een Evergreen clear sheet van 0,25mm dik (9006)
Wat er uit de plotter kwam is wel wat ik voor ogen had.


Weet niet of het veel effect heeft gehad, maar had nog een beetje verdunde grijze verf staan.
Hiermee is nog geprobeerd de snijlijnen wat te accentueren.



Voor het glaseffect is de beglazing met de gladde zijde naar boven in de perronkap geplaatst.



Op de beglazing worden later nog een aantal ribben in zinkkleur geplaatst.

DJV

Groeten Dirk Jan

BR 243 "Ein Mädchen für Alles".
V100 "manusje van alles".

Biessendorf

Carpe Diem

Cor--24

Geweldig mooi, Geert. Ik hou ook wel van de lokaalspoorgebouwen en volg je al een tijdje.

Je hebt waarschijnlijk nog wel wat van dat styreen over. Is het een idee om eens te kijken met Kristal Clear of je daarmee een mooi glaseffect kunt krijgen?
Mvg.

Cor

JeroenM.

Het ziet er goed uit Geert! Ga zo door  (y)
Mvg Jeroen