Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer

in Trams en smalspoor

Gestart door gdh, 6 november 2022 18:07

Vorige topic - Volgende topic

SvenW

Hoi Geert,

Dit is echt een schitterende baan! Sfeervol, en door middel van een hoop creatieve oplossingen gebouwd. Modelbouw ten top. (y)

Groeten Sven

gdh

Citaat van: MaraNCS op  2 juni 2024 14:28
Bij het zien van de remise zoals boven zichtbaar zei m'n vriend gelijk:
Nou daar zou jij al blij mee zijn (als eindproduct).
Ik heb de remise aan de hand van bouwtekeningen in de computer gezet. Dan is er vrij snel zo'n model van te maken.
Dit geeft een gevoel hoe groot het wordt en een idee wat je met bouwen tegen kan komen. Tot die tijd staat er ook iets op de 'baan'.
Na of tijdens de bouw verdwijnen deze kartonnen modellen al in de papierbak.

Ik ben er van overtuigd dat jij met station Baarn ook tot een mooi resultaat gaat komen :)

Citaat van: Kees (NS Blokpost 21 Klein Bruntendijk, Friesland) op  2 juni 2024 15:25
Die loods gaat prachtig worden Geert. Wel mis ik de stagen aan de mast van de LE3.
Alleen de voorstag komt er nog op. De mast gaat door het dek steunt af op de kiel dus die staat aardig klem.
De zijstagen werden er met het zeilen op gezet.
Er ontbreken nog wel meer onderdelen aan de aak. Dit pak ik straks eerst op, de loods komt later (die is nog in voorbereiding).

gdh

Lemsteraak deel 5
Het was de afgelopen dagen weer prima weer om weer verder aan de Lemster aak te werken.

Van een foto waarop de aak van de zijkant te zien is, zijn de zwaarden overgetrokken en verschaald naar de juiste afmetingen.
Van styreen zijn de zwaarden gesneden. door met een mesje te schrapen zijn de afschuiningen gemaakt.
Er zijn nog twee lijnen in de zwaarden gekerfd om zo de verschillende planken na te bootsen.

De zwaarden zijn op het draaipunt voorzien van een gaatje. Met een geknikt stukje ΓΈ0,33 nieuwzilver zijn deze aan het dek bevestigd.
De zwaarden zijn ook nog met kristalklear gefixeerd aan het boeisel.
Tegelijk met een ander 3D printproject zijn de kikkers en klampen maar even meegeprint en met wat superglue (gel) op hun plaats gelijmd. 

Van wat naaigaren zijn een aantal lijnen aangebracht.
Met in beide handen een pincet zijn de knopen gelegd. Een werkje wat op deze manier prima te doen is.
De knopen zijn voor de zekerheid nog even gefixeerd met een druppeltje secondenlijm zodat de losse eindjes vlak bij de knoop afgeknipt kunnen worden.

Qua werk nog een voorstag en een kraanlijn te gaan, op het voordek moet nog een kluiverboom komen te liggen en er moet ook nog een roer gemaakt worden.
Daarna moet ik nog maar eens even bij het voorbeeld langs wandelen en bekijken welke details ik nog vergeten ben.

49969

Jelmer

(y) Wat een prachtige details Geert.

Mooie update.

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

MathynK

Waanzinnig mooi gemaakt  (y)

Groet, Mathyn
Mijn projecten zijn ook te zien op www.MCKmodelbouw.nl
Nu ook op instagram

orientexpress

Geert,

Erg mooi allemaal! Als je zo doorgaat vrees ik dat je het niveau bereikt om ergens dit op een modelspoorbeurs te laten zien ;D

Mvg,

Adriaan

MaraNCS

Super Geert of is het eerder Super-Geert!
De details zijn natuurlijk geweldig maar het is de totale sfeer van het diorama, je hebt het zeer goed getroffen!
Station Baarn HIJSM

Huup

Die donkere luchten maken het wel af. Erg mooi geworden!

Cor--24

Errug mooi. Vergeet niet de slijtplaten onder aan de zwaarden.  (y) (y)
Mvg.

Cor