Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Testbericht: het is bekend dat de zoekfunctie nog niet perfect werkt, er moet een  nieuwe index opgebouwd worden.

Polystyrol vs Polystyreen

in Algemeen

Gestart door Luc2000, 3 oktober 2020 13:57

Vorige topic - Volgende topic

Luc2000

Weten jullie wat het verschil is tussen Polystyrol en Polystyreen? Ik heb relatief goedkoop polystyrol gevonden, dat ik wil gebruiken om langs en tussen de rails te leggen (tram).

HuubvG

Als jij me vertelt waar je zo goedkoop kunt kopen, vertel ik je het geheim. :)

Polystyrol zeggen ze in Duitsland, de meeste Nederlanders zeggen polystyreen, afgekort ps en daar wordt mee bedoeld de ongeschuimde / ongeƫxpandeerde vorm*, dus platen, strips etc. Hier op de BNLS noemt men het steevast styreen.

* de andere vormen zijn eps en xps
Oude Fleischmann treinen vanaf 1962, Train Jaune vanaf 2002 en nog wat knutselplannen

Klaas Zondervan

Duitsers vragen ook veel redelijker prijzen voor PS. Dus als je polystyrol ziet zou het zomaar een pak goedkoper kunnen zijn dan polystyreen. Hoewel het allebei PS is.
Zelfde heb ik ervaren met messing profielen. Toen ik eens voor het werk in Duitsland was ontdekte ik in een modelbouwwinkeltje profielen voor ongeveer de helft van de prijs die ze in Nederland durven vragen. Meteen maar een selectie van diverse maten meegenomen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel

MartinH0

Klaas, hartelijk dank. Voor mij de tip van het jaar  (y)
Met vriendelijke groet, Martin