Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Testbericht: het is bekend dat de zoekfunctie nog niet perfect werkt, er moet een  nieuwe index opgebouwd worden.

Motorpost in 1:87. Märklin vs. Philotrain vs. THS

in Vergelijkingen tussen verschillende merken

Gestart door ingenium, 3 februari 2020 04:07

Vorige topic - Volgende topic

ingenium

Philotrain

Märklin en Philotrain... Pijnlijk.
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Reeks77

Dave.......

Mooi om de lengte van de Philo zo te zien!
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

roadster36

Wat is die Marklin mooi  (y) , had je die niet voor aan kunnen zetten?

locofiel

@Ingenium,

Voor de precieze correctheid zou de foto eigenlijk van boven moeten worden genomen.  ;) Nu heb je je voorkeur laten zien.  ;D Overigens, je hebt het juist. Dit is een discussie, die in 1967 al werd gevoerd in Miniatuurbanen.

Gr,

Dirk

Sicco Dierdorp

Nee hoor, er is niet aangegeven welke superieur is. Misschien heeft hij wel een voorkeur voor uit verhouding getrokken, in elkaar gedrukte treinen. Er zijn er immers genoeg!  ;D

Floris

toch is de neus van de marklin veel beter geslaagd als de philotrain....

prutser

Ik las laatst dat Marklin zijn treinen laat krimpen zodat ook klein behuisden een baantje neer kunnen leggen.
Eigenlijk is de Philo dus asociaal groot, weg ermee.

Stephan.

tothebeach

Volgens mij is het gewoon de dieptewerking. En niet meer dan dat  ::)

Groet,
Michel

Karben

Die van Märklin is veeeeeeeeeel te kort!
Werkt niet. Past niet. Geen gezicht.
Groet, Karel.
Belangstelling onder andere in de Luxemburgse spoorwegen (CFL en voorgangers en ander OV aldaar) en de Zuiderzeestoomtram. Verder een (CFL) modelbaan in spoor 0.

Tomasso

Citaat van: Floris op  3 februari 2020 08:38
toch is de neus van de marklin veel beter geslaagd als de philotrain....
Als je van zulk soort neuzen houdt ja... [emoji849]

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Spoor 0 adept

Sicco Dierdorp

Citaat van: prutser op  3 februari 2020 08:39
Ik las laatst dat Marklin zijn treinen laat krimpen zodat ook klein behuisden een baantje neer kunnen leggen.
Eigenlijk is de Philo dus asociaal groot, weg ermee.

Juist
En vergeet de wissellantaarns van de oude M-Rails niet! Daar komt  ie vast niet voorbij

1200blauw

Laten we er gewoon eens objectief naar kijken. Ik heb een foto gevonden die wel wat vergelijken mogelijk maakt.

Philotrain

Flickr (gebruiker niet kunnen achterhalen)

Mij valt op dat de ruitjes (iig front en cabinedeuren) van de Philo kleiner zijn dan zou moeten, het plaatwerkdeel tussen de bufferbalk en de draaistellen een heel andere vorm heeft, het bovenste frontsein lager lijkt te zitten dan zou moeten (verder naar voren op de neus) en zo nog een paar dingen waar ik zo niet de vinger op kan leggen. Kortom, ik persoonlijk kan Floris geen ongelijk geven. Daarmee wil ik natuurlijk niet zeggen dat de Märklin-versie perfect is (maar dat zegt Floris volgens mij ook niet) ;D
Kortom: kom er maar in Artitec (y)

Floris

Citaat van: Tomasso op  3 februari 2020 08:48
Als je van zulk soort neuzen houdt ja... [emoji849]

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Philotrain:

marklin:

en 1 op 1:

mP3031_Apeldoorn_120217
by florisdeleeuw, on Flickr

verstuurd vanaf mijn pc zonder tapatalk ;)

Floris

Citaat van: 1200blauw op  3 februari 2020 09:12
Kortom, ik persoonlijk kan Floris geen ongelijk geven. Daarmee wil ik natuurlijk niet zeggen dat de Märklin-versie perfect is (maar dat zegt Floris volgens mij ook niet) ;D

correct! ik zeg helemaal niet dat de Marklin perfect is, enkel dat ik de kopvorm beter vind...