Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

BNLS-module: "Werkspoor-Kathedraal"

in BNLS-forum modulebaan bouwverslagen H0

Gestart door NS264, 23 januari 2020 14:11

Vorige topic - Volgende topic

Jeronimos

Uit een eerdere post van jou.
Citaat van: NS264 op 30 juli 2020 13:50
Ik heb 16,6 mm uitgemeten vanaf de voorzijde, ik twijfel wel of ik dat goed gedaan heb. :(
Blijft weinig binnenruimte over.

Ik bedoel hiermee: bedoel jij nou 16,6 mm of of 16,6 cm?

Maar ik denk dat je beter Richard (nighttrain) kunt benaderen.
Jeroen

NS264

Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

Marc tramt

Dit zou dus ongeveer 166mm moeten zijn:
No dress rehearsel, this is our life.

NS264

Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

Hendrik Jan

Je houdt zo'n 14cm breedte over voor de kathedraal.
Met een beetje goede wil zijn dat 3 sporen.

Aan de achterkant van de hoofdbaan hoeft geen spoordijk te komen.
Je kunt ook een steunmuur plaatsen, zodat je ca 4cm wint, wat weer een spoor oplevert, tussen kathedraal en hoofdspoor.

De achterste bakrand zit nog op 15cm, ik zou daar nog 4cm van afhalen.
Verder zitten de verlaagde delen van de ribben en zijwanden zo te zien op 11cm. Dit moet zijn 10,2cm, anders kom je niet uit met de bovenplaat.
Verder mis ik de verdieping in de rechter rib en rechter zijwand vanwege de haven.
Misschien verstandig om het bekken te laten doorlopen tot aan de achterwand. (Half)model van een schip ertegenaan et presto!

groeten
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

St00mboy

Koen, incl. de voorplaat is de railafstand 175mm. De railafstand van 166mm is gerekend zonder de voorplaat, zoals je bijvoorbeeld op de BB zou meten.

Leen.

Marc tramt

175mm is hart spoor, 166mm voorste spoortstaaf, op de scenerybak.
No dress rehearsel, this is our life.

NS264

CiteerDit zou dus ongeveer 166mm moeten zijn:
Zo had ik het gemeten.

CiteerKoen, incl. de voorplaat is de railafstand 175mm

Dat kon ik niet helemaal uit de tekening halen, er staat duidelijk 166, zonder cm of mm erbij :-*

CiteerAan de achterkant van de hoofdbaan hoeft geen spoordijk te komen

Dat klopt, zoiets had ik in gedachten.
Echter had ik de loods ook op 17,5 cm met tussenruimtes voor de werkzaamheden aan materieel, dit kan nog iets ingekort.
De hele opzet is uit foam, kan nog snijden en plakken tot goed is.

120 cm met een handzaag is lastig zagen, mijn klussende buurman ff vragen weer. ;D.
De andere delen moeten nog verder afgezaagd dus, werk aan de winkel.

CiteerMisschien verstandig om het bekken te laten doorlopen tot aan de achterwand. (Half)model van een schip ertegenaan et presto!
Tja, ik moet al aardig conssesies gaan doen waaronder dit haventje.
Ik wou er een mooie Artitec dekschuit aanmeren, om die nou te halveren wordt het wel een raar kanootje ;D
Miss dan maar zelf iets fabrieken.

Btw de loods heeft 2 inpandige sporen met als stamlijntje 3e spoor.
Goed idee, de spoordijk aan de achterzijde inkorten. (y)

NS264

Had idd wel die 166 tot aan voorkant spoorstaaf aan publiekzijde gemeten, dan komt het wel goed uit zo, dus???

Gr Koen.

St00mboy

Ja, zoals Marc het zegt zou het goed moeten zijn.  Ik meet altijd hartje spoor, vandaar.

Leen.

Edsko Hekman

Koen, gaat goed komen hoor. Je hebt heel wat hulp op het forum. (y)

Gr.

Edsko

Groet,

Edsko

NS264

Dank U, ook alle anderen die bijdragen aan de voortgang van deze nieuwe modulebak.

Gr Koen.

MOVisser

Gaat goed komen zo op deze manier. (y) (y)
Mooie module bak.

Ronald Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Zaterdag Houten 24 aug sta ik er weer. Ook met N-schaal.

NS264

Terwijl her en der vakantie gehouden wordt of gewoon gewerkt, en dat mag, is aan deze zijde een noodgedwongen vrije dag, wat erg.... :o

Na nog wat suggesties van HendrikJan in PB dan toch hier even showen de stand van zaken.

De bak van linksvoor gezien:

De bak van linksachter, waar de Kathedraal komt te staan.

De bak van de rechtse voorzijde gezien met lichte contourweergave (rode lijntjes) van kanaal en haven.

Tenzij jullie het heel erg ondoenlijk vinden wou ik de spanten op 11 cm laten en niet verder afzagen (durf niet verder af te wijken).
En de bodem per vak inbouwen op latten laten dragen, dus dat zakt nog wel verder, maar komt dan wel tot de 11 cm "maaiveld".

Denk dat ik het "Leen" blokje als richtlijn moet gebruiken om niet verder te zakken.

Zonder tegenberichten haal ik een plaatje 9mm straks :D .

Gr Koen.