Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Atlas G3/3 ombouwen naar rijdend model, enkele vragen..

in Trams en smalspoor

Gestart door Hugo Baart, 20 oktober 2019 16:42

Vorige topic - Volgende topic

Sven

Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Huup

Relatief gezien heb je daar zeker gelijk in 😋
Het pakketje is al onderweg 😉

Hugo Baart

Citaat van: Tramkees op 21 oktober 2019 00:45
Hugo,
Kijk eens op:

https://www.spoorforum.nl/spoorforum/phpBB3/viewtopic.php?f=59&t=6344

Loc op de eerste pagina, rijtuig op de tweede pagina

Groet, Kees

Ik hoef geen beschrijving meer te maken van de ombouw van statisch model naar rijdend model. De website van spoorforum.nl is overduidelijk.
De ombouw is gelukt en ook is er een decoder gemonteerd. Er was daar net genoeg ruimte voor tussen het kapje en het KATO chassis 11-103. Het plaatje lood dienende als ballast heb ik aan de onderzijde van de originele bodemplaat geplakt. Ook hebben bij de sloopwerkzaamheden de kunststof spijltjes het niet overleefd en die he ik vervangen door veel realistischer 0,5 mm metalen staafjes. Al met al heb ik een leuk gedigitaliseerd kasten lokje aan mijn verzameling kunnen toevoegen. Tijdens de Gangelter Modellbautagen op 30 november en 1 december zal dit model op mijn modelbaan "De Niggende Saligheyd" te zien zijn. Achter dit kasten lokje heb ik een Welsh Highland Railway coach, welke ik groen heb gespoten, en een gesloten groenen goederenwagon gehangen. Een leuk stammetje.












Sven

Je hebt de lok mooi laag kunnen houden. Ziet er goed uit. Ook leuk dat je dat rijtuig groen hebt gemaakt, staat 'm goed. Leuke details ook toegevoegd op het dak. Ik ben veel te lui geweest en heb dat niet gedaan. Volgende keer doe ik dat ook.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Hugo Baart

Citaat van: Sven op 24 november 2019 10:04
Ook leuk dat je dat rijtuig groen hebt gemaakt, staat 'm goed. Leuke details ook toegevoegd op het dak. Ik ben veel te lui geweest en heb dat niet gedaan. Volgende keer doe ik dat ook.

Hallo Sven,
Je stelt je wat te bescheiden op met de opmerking at je veel te lui bent geweest. Ik ken je anders als een bevlogen modelspoorder die open staat voor allerlei innovaties.

Bijgaand wat foto,s van de Welsh Highland Railway Coach.
Zo veel details heb ik niet toegevoegd. De dakribben zijn van Evergreen strip nr. 100. De dakventilatoren zijn gemaakt uit een plaatje styreen van 0.5 mm waar met een holpijpje van 4 mm de rondjes zijn gemaakt. Tot slot is een rond styreen van 2.5mm van Evergreen op het rondje geplakt. Ik heb wel gaatjes in het dak geboord waar de ronde staafjes door heen passen. Zo zitten de dakventilatoren stevig vast. Tenslotte heb ik noodgedwongen een stripje styreen Evergreen 2,5 x 2,5 mm aan de onderzijde geplakt die ik zwart heb geschilderd. De reden is dat ik de treeplank verkeerd heb gelijmd en de coach veel te hoog op zijn wielen stond. Maar het geeft wel een aardig effect.








Sven

Mooi zo.  (y)

Waar ik wel weer tijd in heb gestoken is alle ramen met de snijplotter uit te snijden en één voor één in de sponning heb gelijmd. Daar ben ik wel een tijdje mee bezig geweest.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.