Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

3D/RM: GVB 12G (Amsterdamse gelede tram in H0)

in Trams en smalspoor

Gestart door WeKra, 29 juni 2019 02:53

Vorige topic - Volgende topic

Martijn193

Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Amar

Deze tram stond al jaren op mijn lijstje en eindelijk komt er een kleinserie productie. Het ziet er nu al goed uit, ik ben benieuwd naar het eindresultaat!  :D

WeKra

Tripje naar 020 was top! Lekker weer,  met 2 maten op stap, ritjes gereden in de 12G en met de bestuurders gepraat over het wel en wee als bestuurder daaro. Ik mag zeggen dat ik het in Den Haag prima voor mekaar heb. Ik ervaar nog niet de helft van de stress die zij moeten verdragen!

Ik heb foto's van het interieur en wat detailfoto's van de kop en cabine die ik nodig had. De zwarte strepen op de neus zijn dus rubbers, maar waarom is me nog onduidelijk. Zijn het losse componenten, dat de hele licht-unit eruit kan? Ik ben geen schroeven tegen gekomen...

Je vind het album hier. (klik)

(Helaas kwam ik er thuis pas achter dat mijn lichtkap niet goed was opgezet en dus in de hoeken van alle foto's zichtbaar is. K#t! >:()
Check ook mijn Facebook

Martijn193

Eindpunt 19! Nog wat hoger kunnen staan voor dakfoto?

WeKra

Citaat van: Martijn de Kuiper op  4 juli 2019 23:37
Eindpunt 19! Nog wat hoger kunnen staan voor dakfoto?

Neen... Maar, ik heb wel goed kunnen zien wat die ribbels zijn aan de zijkanten. Te klein voor 3D, maar misschien kan ik wel wat nabootsen.
Check ook mijn Facebook

WeKra

Raamwerk voor cabineraam gefixt. Was een klein uitdaginkje.  :)

In tegenstelling tot alle andere ruiten, die worden lasergesneden in 0,5mm Vivak bij Snijlab, zal ik hiervan een malletje uitprinten en vanoverheadsheets uitknippen, anders wordt de rand in het midden te opzichtig.

Check ook mijn Facebook

Huup

Citaat van: WeKra op  4 juli 2019 22:26

Ik heb foto's van het interieur en wat detailfoto's van de kop en cabine die ik nodig had. De zwarte strepen op de neus zijn dus rubbers, maar waarom is me nog onduidelijk. Zijn het losse componenten, dat de hele licht-unit eruit kan? Ik ben geen schroeven tegen gekomen...

Uhm, schroeven? Luiken en kleppen zitten vast met beugels die oftewel met vierkant/driehoeksleutels losgedraaid kunnen worden, of gelost kunnen worden middels drukknoppen. Ik vermoed dat het laatste bij deze tram het geval is. Het plaatwerk waar de lampen in zijn gemonteerd valt dan ws aan scharnieren open. Zo gaat het tenminste bij MAN- en Ivecobussen.
Schroeven ben ik in ieder geval nog nooit tegengekomen, anders dan wanneer 1 of andere leukert een noodreparatie had uitgevoerd  ;)

martijn v m

Achter dat luikje met ronde rubber zit het ruitenwisser mechaniek.
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

WeKra

Bedankt DE-II, maar ik wil het graag zeker weten en geen vermoedens :-D

Thanks Martijn! Maar hoe gaat dat kleppie open dan?
Check ook mijn Facebook

Martijn193

Citaat van: WeKra op  5 juli 2019 02:13
Neen... Maar, ik heb wel goed kunnen zien wat die ribbels zijn aan de zijkanten. Te klein voor 3D, maar misschien kan ik wel wat nabootsen.

Prima. Geen dakfoto dus nodig?

WeKra

Als je ze zou kunnen maken, dan heel graag natuurlijk. Maar doe er vooral niet teveel moeite voor!  :angel: ;D
Check ook mijn Facebook

Huup

Die s hroevies weet ik zeker!

Groet
Huibert

WeKra

Prima, maar hoe komt dit betreffende paneel dan los? ???

Ik heb al een opzetje gemaakt door het paneel als losse part te printen, zodat je de verlichting erin kan doen. Wordt alleen een heel klein gebeuren, dus ben er nog niet over uit of ik het op deze manier ga doen, of dat ik de ledjes 'op' de kap plak, als zijnde de lampen zelf.
Check ook mijn Facebook

Luit

Misschien net zo als de tankdop van mijn auto. Je drukt op een knop en achter ontgrendelt het klepje. Geen scharnier te zien.

WeKra

Citaat van: Luit op  5 juli 2019 20:31
Misschien net zo als de tankdop van mijn auto

Ik wil het graag zeker weten, danwel zien. Dus als iemand letterlijk weet hoe dat paneel uit de tram komt, dan hoor of zie ik dat graag! :-D
Check ook mijn Facebook