Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

in Trams en smalspoor

Gestart door Wim Corduwener, 17 februari 2019 13:43

Vorige topic - Volgende topic

Wim Corduwener

Ik ben even verder gegaan met het interieur van het machinistenhuis.

▲ Het zijn bepaald geen resin-appendages, maar bij elkaar geplunderde onderdelen en hier en daar moet nog een afsluiter komen. Het achterste schot komt later aan de binnenkant van de cabine en die cirkeltjes worden metertjes.

▲ Het ziet er nu nog wat wild uit, maar verf geeft straks wat meer rust.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans smalspoor (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

BartvD

Bart
Groeten uit Zeeuws Vlaanderen

www.flickr.com/photos/bvdoorn

De Fabriek een avontuur in spoor 0; https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90042.0

Bij voorkeur in Schaal 0.

Piet Groot

Goed om te zien dat er nog steeds mensen zijn die voor de modelbouw nog steeds putten uit de rommelbak; en een geloofwaardig model neerzetten (y)

Tulpendaal

Groetjes Joke

Actief op INSTA als Tulpendaal-modelbouw

TRAM https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=66742.msg3222251988;topicseen#msg3222251988

GD

Wim Corduwener

Dank voor jullie leuke en stimulerende reacties.
Citaat van: Piet Groot op 10 september 2020 15:00
Goed om te zien dat er nog steeds mensen zijn die voor de modelbouw nog steeds putten uit de rommelbak; en een geloofwaardig model neerzetten (y)

▲ Zonder mijn eindeloze hoeveelheid rommelbakjes kan ik eigenlijk niet zoveel. En als ik niet iets bruikbaars kan vinden dan plunder ik een bouwpakket.

▲ Voordat ik het spul in de verf ga zetten, heb ik nog wel even een kleine aanpassing gedaan. Het is jullie niet opgevallen, maar ik vond het wieltje rechts naast de regulateurhendel wat te fors en heb er een wat slanker model op gezet.

▲ Vanaf de buitenkant.
En nu moet dat ding in de verf anders blijf ik er aan fröbelen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans smalspoor (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Piet Groot

Dat hindert toch niet? Bij mij bijvoorbeeld is de weg het doel, en als het model klaar is, gaat hij in de kast!
Wat ik ook altijd verzamel zijn de metalen delen van balpennen en aanstekers!

Wim Corduwener

Citaat van: Piet Groot op 11 september 2020 15:10
Dat hindert toch niet? Bij mij bijvoorbeeld is de weg het doel, en als het model klaar is, gaat hij in de kast!
Bij mij gaat-ie rijden.  :)
Citeer
Wat ik ook altijd verzamel zijn de metalen delen van balpennen en aanstekers!
Balpennen: veertjes en schoorstenen.  :)

▲ Tussendoor heeft-ie hier en daar een likje verf. Er is een moment dat je gewoon moet stoppen. De achtergrond met de metertjes moet nog een keer in de beige verf; dat wordt ook de kleur van de binnenkant van de cabine.

▲ Omdat de deurtjes eruit zijn, is er vanaf de buitenkant ook meer te zien.
Nu de buitenkant nog: werk zat.

Scratchbuilt

Oeoeww, bijna Steampunk! Mooi.

Albert
Als we elkaar allemaal onze zonden zouden opbiechten dan zouden we elkaar allemaal uitlachen om ons gebrek aan originaliteit. - Kahlil Gibran

minibart