Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Doel: 250,00
Donaties: 136,00
Per saldo: -114,00

MB-module: "Charleroi Route de Mons"

in Modulebaan.nl

Gestart door Marc tramt, 9 februari 2019 21:57

Vorige topic - Volgende topic

Marc tramt

Ben nog niet echt aan het bouwen geslagen, in elk geval is er nog niets onherstelbaars gemaakt.  8)

Het geheel iets diagonaal plaatsen wordt lastig omdat de positie van de doorgaande sporen vast ligt. De ruimte om die iets diagonaal te leggen ontbreekt. Ik kan hooguit de rest, dus tramviaduct en de gebouwen iets draaien t.o.v. de sporen en dus de hele bak.
No dress rehearsel, this is our life.

Floris Dilz

qua loc om te vertimmeren zou ik eerder zo'n middencabinegeval nemen. Liefst een 45-tonner. waren er een paar van in belgië:
https://www.flickr.com/photos/131491887@N02/16827317329/in/faves-41940488@N07/
Die dingen zijn namelijk heel klein, oogt wel leuk.

Eegtrain

Mooi draadje dit, om te volgen
Groeten Eeg Jake (y)

Marc tramt

Citaat van: Floris Dilz op  6 juni 2019 11:06
qua loc om te vertimmeren zou ik eerder zo'n middencabinegeval nemen. Liefst een 45-tonner. waren er een paar van in belgië:
https://www.flickr.com/photos/131491887@N02/16827317329/in/faves-41940488@N07/
Die dingen zijn namelijk heel klein, oogt wel leuk.
Yep, heb ik ook naar zitten zoeken maar ik kom eigenlijk alleen maar 80-tons middencabineapparaten tegen en die zijn redelijk lomp hoog. Deze leek me 'the next best thing'.
No dress rehearsel, this is our life.

Floris Dilz

Ja voor ik mijn 45-tonners daadwerkelijk in de knuistjes had... kwamen uiteindelijk ergens uit de VS.
Hier trouwens t hok dat bij fafer (das ongeveer op jouw module) reed (of nog rijdt?), geloof een latere GE 45-tonner. helaas zonder koppelstangen.
https://www.flickr.com/photos/alex-leroy/5249540163/in/album-72157699971454954/
https://www.flickr.com/photos/alex-leroy/5244723975/in/album-72157631962795757/
verder had fafer nog een whitcomb 35-tonner (2-assig dik klontje, heb ik ooit een tekening van gemaakt), twee cockerilletjes en nog een of ander vaag tweeassig hok.

lamawete als je nog info ken gebruike.

Marc tramt

Shiiiiiiiiit Bachmann Spectrum had zo'n 45-tonner mèt koppelstangen gewoon in het assortiment.  :-\
Foto's die je laat zien had ik inderdaad ook al gevonden, nu het model nog.  8)
No dress rehearsel, this is our life.

Marc tramt

#21
Vormstudie in karton.
Kan ik van een Roco-Düwag een BN-LRV maken? Nieuwe kap frotten in styreen o.i.d. en gaan, proefmodel in karton.

Neusje is nog een beetje slordig, kwestie van wat uitmeten en strakker werken.


Hoofdmaten kloppen zo wel en daar ging het om. Wellicht een mm'tje lager op de wielen.
No dress rehearsel, this is our life.

Hendrik Jan

Lijkt wel een frietkot.

doorgaan zo.
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Simplex

Mvh Steef

Marc tramt

Ja lekker die laat jaren '70 vormgeving; koekblik-galore!  ;D
No dress rehearsel, this is our life.


Marc tramt

#26
Ik geef persoonlijk de voorkeur aan Boy Bensdorp's cafetaria.  8)

Ter info. Het moet dit type frietkot worden. Uiteraard in originele oranje kleurstelling.
No dress rehearsel, this is our life.

g-j

Lekker!!! Broodje Ei

Marc ik volg met grote belangstelling! Succes.
Gert-Jan

Zoedelaar

Citaat van: Marc tramt op  5 juni 2019 22:15
Ben nog niet echt aan het bouwen geslagen, in elk geval is er nog niets onherstelbaars gemaakt. 

Net even snel notificatie aangemaakt, op tijd om het echte werk te gaan volgen.
Altijd weer leuk om te zien hoe iedereen verschillend te werk gaat, ook met voorbereiden en plannen. De een tekent alles uit in de computer, de ander knutselt er op los en weer een ander begint, sloopt, baalt en begint weer opnieuw.
Olafs groeten uit 'Den Zoedel'; modeltramstad in ontwikkeling

* Kijk voor meer op Instagram 'Den Zoedel'

martijn v m

Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk